گلکسی نوت 20 و گلکسی فولد 2 به تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ مجهز می‌شوند

شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
برنامه‌نویسان با جست‌وجو در کدهای کرنل گلکسی اس ۲۰ متوجه جزئیاتی در مورد محصولات معرفی‌نشده گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی فولد ۲ شده‌اند.
تبلیغات

مدتی پس از عرضه سری گوشی گلکسی اس ۲۰، سامسونگ منابع کد کرنل هردو نسخه مجهز به تراشه اکسینوس ۹۹۰ و اسنپدراگون ۸۶۵ گلکسی اس ۲۰، گلکسی اس ۲۰ پلاس و گلکسی اس ۲۰ اولترا را منتشر کرد. برنامه‌نویسان XDA-Developers نیز به جست‌وجو در میان کدهای کرنل محصولات سامسونگ پرداختند و اطلاعات جالبی به دست آوردند.

طبق گفته برنامه‌نویسان، کدهای کرنل شامل اطلاعاتی در مورد سه گوشی هوشمند در دست ساخت سامسونگ است که از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده خواهند کرد. این محصولات شامل گلکسی نوت ۲۰، گلکسی فولد ۲ و پروژه‌ای به‌نام زودیاک می‌شوند. احتمال می‌رود پروژه زودیاک درواقع مدل جدیدی از سری گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ باشد.

اطلاعات مرتبط با سری گلکسی اس ۲۰ تحت نام پروژه XYZ نوشته شده بود که شامل سه گوشی هوشمند این سری می‌شود. گلکسی اس ۲۰ با عبارت x1، گلکسی اس ۲۰ پلاس با y2 و گلکسی اس ۲۰ اولترا نیز با z3 مشخص شده است.

کدهای کرنل گلکسی اس 20

در این بین، اطلاعاتی با نام پروژه کانواس وجود دارد که احتمال می‌رود مرتبط با گلکسی نوت ۲۰ باشد. نوت ۲۰ با عبارت c2 مشخص شده است؛ اما احتمال می‌رود که دو مدل دیگر نیز با عبارات c0 و c1 وجود داشته باشد. در این صورت، سری نوت ۲۰ نیز مانند سری گلکسی اس ۲۰ شامل سه محصول می‌شود.

گلکسی فولد ۲ نیز با نام پروژه Winner2 مشخص شده است. در برخی گزارش‌ها اشاره شده بود که محصول جدید سامسونگ با نام Champ در شرکت شناخته می‌شود؛ اما صحت این موضوع رد شده است و گویا Champ نام مستعار محصول دیگری از شرکت سامسونگ است.

کدهای کرنل گلکسی اس 20

در حال حاضر سامسونگ از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ در سری گلکسی اس ۲۰ استفاده می‌کند و احتمالا دو محصول آینده از این شرکت مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ خواهند شد. این موضوع را برنامه‌نویسان XDA-Developers نیز تأیید کرده‌اند. تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ با عبارت Kona در کدهای کرنل مشخص شده است و در میان کدها می‌توان مشاهده کرد که این عبارت در پروژه‌های مرتبط با گلکسی فولد ۲ و گلکسی نوت ۲۰ نیز استفاده می‌شود.

در اطلاعات منتشر شده، به بازار مدنظر برای محصولات سامسونگ نیز اشاره شده است؛ برای مثال سری گلکسی اس ۲۰ یا پروژه XYZ که مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ هستند در بازار کره‌جنوبی، ایالات متحده، کانادا، چین و ژاپن عرضه می‌شوند.

گلکسی نوت ۲۰ مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ نیز تنها برای بازار ایالات متحده و گلکسی فولد ۲ مجهز به اسنپدراگون ۸۶۵ تنها برای بازار اروپا عرضه می‌شود؛ البته باید گفت که این اطلاعات شاید ناقص باشند و در زمان عرضه شاهد تغییرات بسیاری در محصولات نهایی، مشخصات آن‌ها و بازارهای مدنظر برای عرضه باشیم.

کدهای کرنل گلکسی زد فلیپ

در این بین، برنامه‌نویسان به اطلاعات جالبی در کدهای کرنل گلکسی زد فلیپ دست یافته‌اند که به پروژه‌ای به‌نام زودیاک اشاره می‌کند. این محصول مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ خواهد بود و برای عرضه در بازار چین آماده می‌شود.

با گسترش بیماری کرونا بسیاری از محصولات به تأخیر افتاده‌اند. باید دید که آیا ویروس همه‌گیر کرونا روی برنامه سامسونگ برای عرضه محصولات جدید نیز تأثیر خواهد گذاشت یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات