هواوی دو پتنت جدید برای نمایشگر کشویی ثبت کرد

یک‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بنابر گزارش‌های منتشر شده، شرکت هواوی دو پتنت برای نمایشگری با حالت کشویی به‌ثبت رسانده است.
تبلیغات

هواوی تاکنون دو گوشی هوشمند تاشوی Mate X و Mate Xs را وارد بازار کرده است. طبق گزارش‌های جدیدی که LetsGoDigital منتشر کرده، هواوی تصمیم دارد پا را فراتر بگذارد و طراحی نوینی را محک بزند؛ زیرا دو پتنت جدید توسط این شرکت به ثبت‌ رسیده که طرح یک نمایشگر کشویی را به نمایش می‌گذارند.

دو پتنت هواوی دو مدل مختلف را به‌تصویر کشیده‌اند که هر دوی آن‌ها برای افزایش اندازه‌ی نمایشگر، بخشی از قاب پشتی را به‌کار خواهند گرفت؛ همچنین تفاوت‌های مشهودی بین دو پتنت مشاهده می‌شود.

مدل A مجهز به ابزاری شبیه اسکرولر (پیمایشگر) روی فریم اصلی است که باعث می‌شود پنل صفحه‌نمایش بدون اضافه‌شدن قطر افزایش یابد. درواقع، پنل با حالت کشویی به‌سمت راست کشیده می‌شود و اندازه نمایشگر اضافه خواهد شد.

Sliding Displays / نمایشگر تاشو

پتنت دوم که باعنوان مدل B از آن یاد می‌شود، طرحی دیگری را به‌تصویر کشیده است که در آن برای افزایش اندازه‌ی نمایشگر کل قاب پشتی با حالت کشویی جابه‌جا می‌شود و اندازه‌ی نمایشگر را اضافه خواهد داد. همانطور که در تصویر مشخص است برخلاف مدل A که بخش دوربین‌ها ثابت است، در این مدل بخش دوربین نیز جابه‌جا می‌شود.

این طرح نوآورانه قطعا در آینده نقطه‌ی عطفی برای فناوری گوشی‌های هوشمند به‌شمار خواهد آمد و بسیاری از مشکلات کاربران را برطرف می‌کند؛ البته، به خاطر داشته باشید افزایش اندازه‌ی نمایشگر علاوه‌بر مشکل مقاومت، ممکن است کمبود ظرفیت باتری را نیز به‌همراه داشته باشد. بنابراین، باید همچنان منتظر باشیم تا این طرح‌های ابتدایی تکامل پیدا کنند و رفته‌رفته به بلوغ کافی برای حضور و رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند برسند.

Sliding Displays / نمایشگر تاشو

ناگفته نماند برای تبدیل‌شدن یک پتنت طراحی ثبت‌شده به محصولی که در بازار قابل خریدوفروش باشد راه طولانی در پیش است و در برخی موارد پتنت‌هایی هستند که هیچگاه به مرحله‌ی تولید نخواهند رسید. اما، اگر هرکدام از این طرح‌ها به بازار عرضه شوند، مشکل کاربران با خمیدگی و قطر زیاد گوشی‌های تاشو مرتفع خواهد شد.

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی هواوی نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های هواوی و برند آنر در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات