وان پلاس 8 پرو به فناوری صوتی OZO نوکیا مجهز است

پنج‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
به‌دلیل قرارداد همکاری بین وان‌پلاس و نوکیا، گوشی پرچمدار وان‌پلاس ۸ پرو به فناوری ویژه‌ی فنلاندی‌ها که از آن با نام Nokia OZO یاد می‌شود مجهز شده است.
تبلیغات

برند OZO شرکت نوکیا محبوبیت زیادی ندارد و احتمالا تاکنون حتی نام آن را نیز نشنیده باشید. نوکیا سال‌ها پیش اعلام کرده بود روی نوعی دوربین واقعیت مجازی ۳۶۰ درجه کار می‌کند که توانایی رهگیری حرکات چشم کاربر را دارد؛ این دوربین که با نام OZO شناخته می‌شد از نوعی فناوری با همین نام استفاده می‌کرد که البته کار به جایی نبرد و نوکیا سرانجام در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که این پروژه به تاریخ پیوسته است.

با این حال فناوری خاصی که نوکیا موفق‌به توسعه‌ی آن شده و با نام کامل OZO Audio شناخته می‌شود، مزیت‌های متعددی را در حوزه‌ی صوتی به‌همراه می‌آورد. نوکیا طی سال‌های اخیر به‌دفعات، قرارداد تجاری با برخی شرکت‌ها امضا کرده است تا آن‌ها بتوانند از فناوری OZO Audio در محصولات‌شان استفاده کنند. وان‌پلاس جدیدترین شرکتی به‌شمار می‌آید که در گوشی جدیدش از OZO Audio استفاده کرده است. بر اساس اعلام رسمی، وان‌پلاس ۸ پرو (OnePlus 8 Pro) دارای مجموعه‌میکروفون سه‌گانه با اتکا بر فناوری Nokia OZO است.

نماینده‌ی وان‌پلاس در جریان پخش کنفرانس آنلاین این شرکت برای رونمایی گوشی‌های خانواده‌ی وان‌پلاس ۸، چندین دقیقه به بحث درمورد قابلیت‌های صوتی این محصولات پرداخت. او در بین سخنانش جزئیات مربوط به فناوری‌های Audio 3D ،Audio Zoom و Audio Windscreen را تشریح کرد. سه فناوری موردبحث به دوربین دستگاه مرتبط هستند و حضور آن‌ها در گوشی وان‌پلاس ۸ پرو به‌دلیل فناوری OZO اتفاق افتاده است.

قابلیت Audio Zoom یا بزرگ‌نمایی صوتی به کاربر امکان می‌دهد روی صدای اشیاء مختلف متمرکز شود؛ در واقع از طریق دوربین دستگاه می‌توانید روی آیتمی خاص بزرگ‌نمایی کنید تا به‌لطف میکروفون قدرتمند وان‌پلاس ۸ پرو، صدای آن آیتم نیز در مرکز توجه قرار گیرد. قابلیت Windscreen با هدف کاهش دراماتیک صدای باد به‌هنگام ضبط ویدئو در وان‌پلاس ۸ پرو قرار داده شده است و در نهایت Audio 3D را داریم. Audio 3D نامی است که وان‌پلاس ترجیح داده از آن برای بیان کردن امکان ضبط ویژه‌ و پیشرفته‌ی محتوای صوتی توسط گوشی جدیدش استفاده کند. نگاهی کلی به سه فناوری موردبحث به ما نشان می‌دهد که با قابلیت‌هایی انقلابی طرف نیستیم؛ اما این ویژگی‌ها در هر صورت مزیت‌هایی جالب به کاربر ارائه می‌دهند و حاصل همکاری خوب نوکیا و وان‌پلاس هستند.

جیری هوپانیمی، مدیر بخش اعطای مجوز فناوری‌ها در شرکت نوکیا، درمورد قرارداد جدید بین این شرکت و وان‌پلاس ابراز خرسندی کرده و گفته است:

ما از این‌که می‌توانیم به‌لطف فناوری OZO Audio جدیدترین گوشی هوشمند وان‌پلاس را قادر سازیم ویدئوها و محتوای صوتی را به‌شکلی فراگیر و باکیفیت بالا ثبت کند هیجان‌زده هستیم. فناوری موردبحث به مشتریان وان‌پلاس امکان می‌دهد به ویدئوها و محتوای صوتی سرزنده و پویا دسترسی پیدا کنند. این قرارداد باری دیگر جایگاه ما را به‌عنوان رهبر بازار در زمینه‌ی اعطای فناوری‌های پیشرفته به شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی و دوربین، نشان می‌دهد.شرکت Nokia Technologies روی دادن مجوز استفاده از محصولاتی که تحت مالکیت معنوی نوکیا هستند به شرکت‌های دیگر متمرکز است. این موارد شامل پتنت‌ها، فناوری‌ها و حتی خود برند نوکیا می‌شوند. محصولات موردبحث با اتکا بر فناوری‌های نوینِ ادامه‌دار نوکیا و دهه‌ها رهبری این شرکت در زمینه‌ی تحقیق و توسعه ساخته شده‌اند. فناوری‌هایی که توسط نوکیا توسعه داده شده‌اند در تقریبا تمامی دستگاه‌هایی که امروزه به شبکه‌ی اینترنت وصل می‌شوند، وجود دارند. ما مجوز فناوری نوآورانه‌ی OZO را که در حوزه‌های صوتی و بصری فعالیت می‌کند از طریق کسب‌و‌کار ویژ‌ه‌مان که با نام Technology Licensing شناخته می‌شود، به شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند و دوربین‌ها اعطا می‌کنیم.

با نگاهی خلاصه‌وار به خبرهای جدید مربوط به گوشی‌های هوشمند متوجه می‌شویم که شرکت‌های دیگری نیز از فناوری نوکیا در محصولات‌شان استفاده کرده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد شماری از گوشی‌های اخیر اوپو یعنی فایند ایکس ۲ و فایند ایکس ۲ پرو از فناوری OZO بهره‌مند هستند. به‌نظر می‌رسد قرارداد جدید نوکیا فقط محدود به وان‌پلاس نیست و شماری دیگر از شرکت‌های تحت مالکیت BBK Electronics را نیز پوشش می‌دهد. ناگفته نماند که BBK Electronics شرکت مادر برندهایی چون وان‌پلاس، ویوو، اوپو و ریل‌می است. 

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات