اپل به تولید سری آیفون 8 خاتمه می‌دهد

پنج‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
درحالی‌که تولید سری آیفون ۸ متوقف شده است؛ اما برخی منابع از احتمال ادامه فروش آیفون ۸ پلاس تا زمانی نامشخص خبر می‌دهند.
تبلیغات

روز گذشته شرکت اپل از جدیدترین گوشی خود یعنی آیفون SE مدل ۲۰۲۰ رونمایی کرد؛ گوشی هوشمندی که گویا نظر بسیاری از کاربران و علاقه‌مندان به سری محصولات اپل را به خود جلب کرده است.

حال اخباری در فضای مجازی منتشر شده است که اپل می‌خواهد تولید سری گوشی آیفون ۸ را متوقف کند و درنتیجه روی تولید آیفون SE مدل ۲۰۲۰ متمرکز شود؛ البته این موضوع به‌معنی توقف فروش آیفون ۸ پلاس نخواهد بود و محصولات موجود در انبارهای اپل فروخته خواهند شد.

جایگزینی آیفون SE مدل ۲۰۲۰ با سری آیفون ۸ انتخابی کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد؛ زیرا گوشی هوشمند جدید اپل درواقع نسخه‌ای ارتقا یافته از آیفون ۸ است که البته تراشه توانمندتر A13 را یدک می‌کشد و مجهز به دوربینی با عملکرد بهتر شده است.

آیفون SE مدل ۲۰۲۰ نسبت به سری آیفون ۸ با قیمتی کمتر معرفی شده است و رنگ‌بندی‌های بیشتری را به کاربران ارائه می‌دهد. به همین علت، اپل نیازی به رقابت سری آیفون ۸ با آیفون SE مدل ۲۰۲۰ در بازار ندارد و مدل جدیدتر را در فروشگاه‌ها جایگزین کرده است.

توقف تولید و فروس سری آیفون 8

در حال حاضر از فروشگاه‌های اپل استور نمی‌توانید سری آیفون ۸ را که شامل نسخه استاندارد آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس می‌شود، خریداری کنید؛ اما امکانی فراهم شده است که آیفون ۸ پلاس را بتوان از برخی از خرده‌فروشی‌ها تهیه کرد. با این حال مشخص نشده است که خرده‌فروشی‌ها تا چه زمانی آیفون ۸ پلاس را خواهند فروخت.

اپل در زمان معرفی آیفون SE مدل ۲۰۲۰ از نسخه پلاس آن رونمایی نکرده است و شاید همین امر سبب شده که فروش آیفون ۸ پلاس مانند نسخه استاندارد آن متوقف نشود و به‌صورت غیرمستقیم همچنان در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد. این موضوع را نیز باید در نظر گرفت که شاید اپل می‌خواسته که کاربران علاقه‌مند به استفاده از آیفونی با نمایشگری بزرگ‌تر به‌سراغ سری آیفون ۱۱ بروند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات