جزئیات سخت‌افزاری دوربین سلفی گلکسی اس 21 فاش شد

سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
اگر شایعات صحت داشته باشند، شرکت کره‌ای سامسونگ مشغول آزمایش دو نمونه‌ی اولیه‌ی دوربین سلفی برای سری گلکسی اس 21 است.
تبلیغات

با اینکه فاصله‌ی زمانی بسیاری با رونمایی جانشین سری گوشی گلکسی اس ۲۰، یعنی گلکسی اس ۲۱ داریم، شایعات بسیاری درباره‌ی نسل بعدی پرچم‌داران سامسونگ در فضای مجازی منتشر شده است. چندی پیش اخباری منتشر شد که اگر صحت داشته باشد، سامسونگ اولین‌بار گوشی هوشمندی به بازار عرضه خواهد کرد که دوربین سلفی آن در پشت نمایشگر مخفی شده است. حال، گزارش‌های جدید از جزئیات سخت‌افزاری دوربین سلفی سری گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۱ خبر می‌دهند.

در شایعات به این موضوع اشاره شده است که دوربین سلفی سری گلکسی اس ۲۱ از حسگری نسبتا بزرگ با OIS‌ یا تثبیت‌کننده‌ی نوری تصویر بهره می‌برد. در جزئیات گزارش، به برخورداری دوربین سلفی سری گلکسی اس ۲۱ از حسگری ۱/۲ اینچی با OIS اشاره می‌شود. در مقام مقایسه، جالب است بدانید ابعاد دوربین سلفی به‌کاررفته در گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۲۰ پلاس ۱/۳.۲ اینچی و ابعاد دوربین سلفی تعبیه‌شده در گلکسی اس ۲۰ اولترا ۱/۲.۶۵ اینچی است.

برای توضیح دوربینی مجهز به حسگری با ابعاد بزرگ باید گفت هرچه ابعاد حسگر بزرگ‌تر باشد، می‌تواند نور بیشتری جذب و تصاویری با رزولوشن بیشتر ثبت کند. با این حساب، دوربین سلفی گلکسی اس ۲۱ در محیطی با نور کم می‌تواند تصاویر باکیفیت‌تری از دوربین سلفی سری گلکسی اس ۲۰ ثبت کند؛ البته فواید برخورداری دوربین از حسگری با ابعاد بزرگ، تنها به این‌ها ختم نمی‌شود.

شایان ذکر است سامسونگ فقط روی دوربین سلفی با ابعاد ۱/۲ اینچ کار نمی‌کند و به‌نظر می‌رسد مشغول آزمایش دوربین سلفی دیگری است که تفاوت آن با دوربین سلفی اول در برخورداری از ابعاد کوچک‌تر است. گزینه‌ی دوم سامسونگ برای دوربین سلفی سری گلکسی اس ۲۱ حسگری با ابعاد ۱/۲.۵۵ اینچ است که مانند مدل ۱/۲ اینچی از OIS بهره می‌برد.

گلکسی اس 20 اولترا / Galaxy S20 Ultra

با‌این‌همه، احتمال دارد مدل اول با ابعاد بزرگ‌تر برای نسخه‌ی پرچم‌دار خانواده‌ی گلکسی اس ۲۱ استفاده شود و مدل دیگر نیز برای نسخه‌ی استاندارد آن در نظر گرفته شده باشد. چنین اتفاقی در دوربین تعبیه‌شده در سری گلکسی اس ۲۰ رخ داد و مدل پرچم‌دار از دوربینی توانمندتر استفاده می‌کرد.

جالب است بدانید دوربین اصلی گلکسی اس ۱۰ و آیفون ۱۱ پرو از حسگری با ابعاد ۱/۲.۵۵ اینچ استفاده می‌کنند. در برخی از شایعات، به احتمال استفاده از دوربینی با عملکرد به‌مراتب قوی‌تر در خانواده‌های میان‌رده‌ی گوشی‌های هوشمند سامسونگ نیز اشاره شده است؛ مثلا گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی A. باید دید شرکت کره‌ای چه شگفتانه‌هایی برایمان در نظر گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات