مقایسه فیلمبرداری سامسونگ گلکسی S20 اولترا با اپل آیفون 11 پرو مکس

یک‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
دوربین به یکی از قسمت‌های مهم هر گوشی هوشمند تبدیل شده و فناوری آن به‌سرعت در حال پیشرفت است. در این مقاله زومیت، فیلم‌برداری دو گوشی پرچم‌دار گلکسی S20 اولترا سامسونگ و آیفون 11 پرو مکس اپل را مقایسه می‌کنیم.
تبلیغات

گلکسی S20 اولترا طلایه‌دار تمام گوشی‌های هوشمند سامسونگ در سال جاری و ویترینی از دستاوردهای فنی این شرکت است. با وجود تعلق‌داشتن به یک خانواده، گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا مجموعه‌ی دوربین کاملا متفاوتی در بطن خود دارد. دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتوی پریسکوپی با حسگر ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و ماژول عمق‌سنج سه‌بعدی TOF به‌همراه دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی، مشخصات دوربین چهارگانه‌ی پشتی و دوربین جلویی گلکسی S20 اولترا به‌شمار می‌آید.

دوربین اصلی گلکسی اس ۲۰ اولترا از حسگر جدیدی موسوم به ISOCELL Bright HM1 استفاده می‌کند که لنز وایدی (۲۶ میلی‌متری) با f/1.8 و لرزش‌گیر اپتیکال را مقابل خود می‌بیند. این حسگر ۱۰۸ میلیون پیکسل ۰/۸ میکرومتری را روی سطحش دارد و قطر آن به 1/1.33 اینچ می‌رسد؛ بنابراین، ابعاد آن بیش از سه‌برابر نسل گذشته است؛ تغییری که به جذب نور بیشتر و ثبت عکس‌های بهتر در محیط‌های کم‌نور می‌انجامد. براساس ادعای سامسونگ، تجهیز حسگر به فناوری‌های Smart-ISO و Nonacell نیز به ثبت ویدئو‌های 8K «شفاف و پویا» و عکس‌هایی پروضوح کمک می‌کند.

آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس به‌لطف دوربین توانمند، پردازنده‌ی بی‌نظیر، شارژدهی فوق‌العاده و نمایشگر ارتقایافته‌شان، شایسته‌ی بدل‌شدن به نخستین عضو «پرو» در خانواده‌ی گوشی آیفون هستند. ماژول پشتی آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس سه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی را دربرمی‌گیرد که با چینشی مثلثی، کنارهم قرار گرفته‌اند. دوربین اصلی iPhone 11 Pro Max تمام پیکسل‌های حسگر را برای فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) به‌کار می‌گیرد و از فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel پشتیبانی می‌کند؛ اما این موضوع در دوربین تله‌فوتو صادق نیست و درعوض، مهندسان اپل لنزی با دیافراگم بازترِ f/2.0 را به‌جای لنز f/2.4 نسل گذشته در این دوربین استفاده کرده‌اند تا بدین‌ترتیب عملکرد آن در محیط‌های تاریک ازطریق جذب نور بیشتر بهبود یابد.

درادامه، به‌سراغ مقایسه‌ی فیلم‌برداری این دو گوشی می‌رویم و از شما می‌خواهیم برای درک بهتر از تفاوت میان تصویر‌برداری، حتما ویدئو را از کانال زومیت در یوتیوب دنبال کنید. خروجی ویدئو بارگذاری‌شده در یوتیوب 4K 30fps است؛ در‌صورتی‌که در آپارات و اینستاگرام به‌صورت 1080 بارگذاری شده است. در این مقایسه، مراحل به گونه‌ی زیر است:

  • Selfie 4K 30fps – No Scaling
  • Selfie 4K 60fps Exported At 4K 30fps
  • Main Camera 4K 30fps - No Scaling
  • Main Camera 4K 60fps (Exported At 4K 30fps)
  • Main Camera 1080p (Scaled up to 4k) Super Steady
  • Main Camera 8K (Exported At 4K 30fps) 
  • Main Camera Low Light & Selfie
  • Main Camera Auto Focus

تماشا در یوتیوب (تأکید می‌شود) | تماشا در آپارات

آیفون ۱۱ پرو مکس از سوی فروشگاه اینترنتی آی دیجی برای بررسی در اختیار زومیت قرار گرفته‌ بودشما از عملکرد کدام دوربین رضایت بیشتری داشتید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات