تاثیر منفی کرونا روی تولید آیفون 11؛ پرچمدار اپل با کمبود قطعات مواجه شده است

یک‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌های منتشر شده حاکی از کمبود قطعات برای تولید آیفون 11 است. منابع خبری ترس از گسترش بیماری کرونا را دلیل مشکل در تولید پرچم‌دار اپل می‌دانند.
تبلیغات

طبق اخباری که در فضای مجازی منتشر شده است، مدل‌های مختلف سری آیفون ۱۱ در حال اتمام موجودی در فروشگاه‌های ایالات متحده هستند. با این حال، خرده‌فروشان به رسانه‌ها گفته‌اند که اپل قادر به تأمین موجودی سری آیفون ۱۱ نیست.

درواقع خرده‌فروشان نمی‌دانند که چه زمانی محموله‌های جدید گوشی آیفون ۱۱ در اختیارشان قرار می‌گیرد. گسترش بیماری کرونا و دشوارتر شدن ارسال محموله‌ها از چین به ایالات متحده باعث شده تا عرضه مدل‌های مختلف گوشی آیفون ۱۱ به مشکل بخورد.

یکی از خرده‌فروشان به رسانه‌ها گفته که موجودی آیفون ۱۱ پرو چند هفته گذشته به اتمام رسیده است. وی افزوده که اطلاعاتی در مورد زمان ارسال محموله‌های جدید از سری آیفون ۱۱ در اختیارشان قرار نگرفته است و محموله‌های جدید نیز تنها شامل محصولاتی از سامسونگ و گوشی‌های تاشدنی می‌شود.

آیفون 11 / iPhone 11

برخی از خرده‌فروشان نیز گفته‌اند که کمبود سری آیفون ۱۱ در فروشگاه‌های فیزیکی به دلیل سیاست‌های اپراتورها است. در ایالات متحده اپراتورها نقش مهمی در عرضه گوشی‌های هوشمند دارند و به گفته خرده‌فروش‌ها، اپراتورها برای جلوگیری از آسیب دیدن فروش آنلاین، محموله‌های سری آیفون ۱۱ را در انبارها نگه داشته‌اند و به خرده‌فروش‌ها عرضه نمی‌کنند.

بسیاری از کارمندان فروشگاه‌های منطقه منهتن با رسانه‌ها تماس گرفته و داستانی مشابه را گفته‌اند. برخی از کارمندان اپراتور ورایزن نیز گفته‌های خرده‌فروشان را تأیید کرده‌اند.

با وجود اینکه اخباری از افزایش تولید آیفون‌های جدید در چین به گوش می‌رسد، فروش سری آیفون ۱۱ تأثیر بسیار بدی به‌خاطر گسترش بیماری کرونا دیده است. چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه سازنده ماژول دوربین آیفون ۱۱ به‌خاطر ابتلای یکی از کارگران کارخانه به بیماری کرونا مجبور به تعطیلی کارخانه شده است.

در این بین موجودی آیپد پرو نیز بسیار کاهش یافته است. درحالی‌که برخی علت کاهش موجودی تبلت آیپد پرو را به دلیل احتمال معرفی نسل بعدی این محصول می‌دانند؛ برخی نیز گسترش بیماری کرونا و تعطیلی کارخانه‌ها در چین را علت کاهش تولید آیپد پرو و درنتیجه کاهش موجودی آن دانسته‌اند.

باید در نظر داشت که خرده‌فروشان ایالات متحده با کمبود سری آیفون ۱۱ مواجه شده‌اند و اطلاعاتی در مورد بازارهای دیگر دنیا در اختیار نداریم. اپل وقوع چنین اتفاقی را ماه گذشته تخمین زده بود؛ اما مشخص نیست که کمبود موجودی سری آیفون ۱۱ تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

در بخش محصولات زومیت می‌توانید علاوه بر مشخصات فنی، قیمت ایفون ۱۱ را مشاهده و از طریق فهرست کامل فروشندگان آن و با مقایسه‌ قیمت‌ها، خریدی ارزان داشته باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات