وارن بافت بالاخره گوشی قدیمی خود را با آیفون عوض کرد

سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
وارن بافت، سرمایه‌گذار بزرگ دنیای معاصر، از سال‌ها پیش از تلفن‌همراه کلاسیک تاشدنی استفاده می‌کرد و بالاخره مجاب شد گوشی هوشمند بخرد.
تبلیغات

وارن بافت، از سرمایه‌گذاران بزرگ دنیای کسب‌وکار و از مالکان مشهور سهام اپل، از سال‌‌ها پیش مدل کسب‌وکار این شرکت را تحسین می‌کرد؛ ولی هیچ‌گاه از پرفروش‌ترین محصول کوپرتینویی‌ها، یعنی آیفون، به‌عنوان گوشی شخصی استفاده نمی‌کرد. درواقع، بافت از سال‌ها پیش تلاش می‌کند از دنیای گوشی‌های هوشمند دور بماند. او گوشی تاشدنی ساده‌ی ۲۰ دلاری محصول سامسونگ داشت. اخبار جدید می‌گویند استاد سرمایه‌گذاری بالاخره تصمیم گرفته است به دنیای گوشی‌های هوشمند وارد شد و اکنون آیفون 11 دارد.

نخریدن آیفون به‌معنای بی‌اعتمادی وارن بافت به کسب‌وکار نیست. درواقع، شرکت سرمایه‌‌گذاری او، برکشایر هاتاوی، ۵/۵ درصد از سهام کوپرتینویی‌ها (برابر با ۲۴۵ سهم) را دراختیار دارد که امروزه، ارزشش درحدود ۷۲ میلیارد دلار است. رویکرد بافت نشان‌دهنده‌ی رفتاری بود که از بسیاری از فعالان مسن انتظار داریم. آن‌ها با دستگاهی که بیشتر می‌شناسند، بهتر ارتباط برقرار می‌کنند. البته اکنون نیز که بافت گوشی هوشمند خریده است، احتمالا از همه‌ی قابلیت‌های آن استفاده نخواهد کرد. او در مصاحبه با CNBC گفت تنها از آیفون برای کاربردهای ساده استفاده می‌کند.

بافت در مصاحبه‌های قبلی اعلام کرده بود برای بررسی ارزش سهام‌هایش از آیپد استفاده می‌کند؛ درنتیجه، احتمالا مفاهیم اولیه‌ی کارکردن با گوشی هوشمند را می‌شناسد و با استفاده از آیفون مشکلی ندارد. مدیرعامل اپل، تیم کوک، قبلا تلاش کرده بود با هدیه‌دادن یک دستگاه گوشی آیفون، بافت را به دنیای گوشی‌های هوشمند بیاورد. کوک حتی در سال ۲۰۱۸ گفته بود می‌خواهد شخصا کارکردن با آیفون را به بافت آموزش دهد. بافت هم تأیید کرده بود کوک قبلا یک دستگاه آیفون به او داده است.

شاید تجربه‌ی کارکردن وارن بافت با گوشی‌های تاشدنی او را ابتدا برای خرید گوشی تاشدنی هوشمند تشویق کرده باشد؛ اما همه می‌دانیم این محصولات هنوز در وضعیت ناپایدار و ابتدایی هستند. جدیدترین محصولات در دسته‌ی تاشدنی‌های هوشمند با فرم‌فاکتور آشنا، یعنی گلکسی Z فلیپ و موتورولا ریزر، هنوز به پایداری لازم برای گوشی روزمره نرسیده‌اند؛ بنابراین، شاید همان آیفون بهترین انتخاب برای پیرمرد کهنه‌کار دنیای سرمایه‌گذاری باشد. همان‌طورکه گفته شد، بافت بارها مدل کسب‌وکار اپل را تحسین کرده و در مصاحبه‌های متعدد گفته است باید زودتر به جمع سرمایه‌گذاران کمپ کوپرتینو می‌پیوست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات