مدیاتک پردازنده Helio G80 را برای گوشی‌های میان رده معرفی کرد

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت تایوانی مدیاتک، تراشه‌ی میان‌رده‌ی خود را با قیمتی مناسب و قابلیت‌های چشمگیر برای بازار گیمینگ معرفی کرد.
تبلیغات

اواسط سال ۲۰۱۹ مدیاتک تراشه‌ی رده بالای خود را با نام Helio G90 به بازار عرضه کرد و باتوجه به موفقیت این تراشه در گوشی پرطرفدار ردمی نوت ۸ پرو، اکنون اقدام به معرفی Helio G80 به‌عنوان یک تراشه‌ی گیمینگ مقرون‌به‌صرفه کرده است. تراشه‌ی جدید از لحاظ عملکرد در جایگاهی مابین مدل‌های G90 و G70  قرار می‌گیرد.

تراشه‌ی یادشده از لیتوگرافی ۱۲ نانومتری برخوردار است و از هشت هسته‌ی پردازشی، شامل دو هسته‌ی Cortex-A75 با فرکانس ۲ گیگاهرتز و شش هسته‌ی کم‌مصرف Cortex-A55 با فرکانس ۱/۸ گیگاهرتز بهره می‌برد. این طراحی تقریبا مشابه با همان چیزی است که در G70 شاهد آن بودیم، با این تفاوت که در G70 این شش هسته‌ی Cortex-A55 در فرکانس ۱/۷ گیگاهرتزی تنظیم شده بودند. هردوی این تراشه‌ها از پردازنده‌های گرافیکی Mali-G52 برخوردار هستند، که البته فرکانس کاری آن از ۸۲۰ مگاهرتز در G70، به ۹۵۰ مگاهرتز در G90 اورکلاک شده است.

هلیو G80 مجهز به برخی از تکنولوژی‌های رده‌بالای مدیاتک از جمله (VoW (voice on wakeup به منظور کاهش مصرف انرژی در هنگام فعال بودن سرویس دستیار صوتی و HyperEngine برای تجربه‌ی گیمینگ روان‌تر است؛ این تکنولوژی در صورت مشاهده‌ی افت سرعت اینترنت حین گیمینگ، با ادغام شبکه‌ی LTE و وای‌فای سعی در افزایش سرعت اینترنت می‌کند. علاوه‌براین امکان مدیریت بار پردازشی CPU و GPU در این تراشه، می‌تواند گیم‌پلی پایدارتری را برای کاربر تضمین کند.

انتظار می‌رود به‌زودی شاهد حضور تراشه‌های G70 و G80 در گوشی‌های جدیدی باشیم که از ماه آینده به بازار هند و کمی بعد به بازارهای جهانی عرضه خواهند شد.

نظر شما درباره‌ی پردازنده‌های مدیاتک چیست؟ آیا تجربه‌ی خوشایندی از استفاده‌ی تراشه‌های مدیاتک در گوشی‌های هوشمند خود دارید؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی موبایل نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.  شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی، گوشی هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات