انتشار تصاویر رندر رسمی و مشخصات احتمالی گوشی تاشو سامسونگ گلکسی زد فلیپ

پنج‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
وب‌سایت وین‌فیوچر تصاویر رندر و مشخصات احتمالی گلکسی زد فلیپ را منتشر کرده که حاوی اطلاعات نسبتاً کاملی در مورد این گوشی تاشو سامسونگ است.
تبلیغات

با پیشروی هر چه بیشتر سامسونگ در توسعه‌ی فرم‌فکتور انعطاف‌پذیر برای گوشی‌های هوشمند، سامسونگ گلکسی زد فلیپ (Galaxy Z Flip) به پرهیاهوترین گجت سال جاری تبدیل می‌شود. بعد از عرضه‌ی گلکسی فولد و توجه زیادی که این گوشی هوشمند تاشو به خود جلب کرد، سامسونگ گلکسی زد فلیپ و تاریخ معرفی آن کانون توجه عموم شده است.

آخرین موج اخبار در مورد گوشی تاشو سامسونگ توسط وب‌سایت وین‌فیوچر آغاز شده و شامل تصاویر رندر رسمی گلکسی زد فلیپ و مشخصات احتمالی آن است. این وب‌سایت اعتبار زیادی در زمینه‌ی انتشار تصاویر رندر گوشی‌های هوشمند قبل از معرفی رسمی آن‌ها دارد و می‌توان تا حد زیادی به صحت اخبار آن تکیه کرد.

تصاویر مفهومی منتشرشده در سال گذشته از سامسونگ گلکسی زد فلیپ که بر پایه‌ی شایعات و اطلاعات افشا‌شده تهیه شده‌اند، کم‌وبیش اطلاعاتی در مورد گوشی تاشوی بعدی سامسونگ در دسترس قرار می‌دهند؛ ولی قطعا تصاویر رندر وین‌فیوچر به حال هوای گوشی‌های هوشمند سامسونگ نزدیک‌تر هستند.

بر اساس این تصاویر، نوار پلاستیکی اطراف نمایشگر این گوشی یادآور سامسونگ گلکسی فولد است. اگر به خاطر داشته باشید، بعد از اولین فراخوان سامسونگ برای جمع‌آوری گوشی هوشمند گلکسی فولد، این نوار بهبود زیادی پیدا کرد و لبه‌های محافظ پلاستیکی نمایشگر در زیر آن قرار گرفتند تا کاربر نتواند لایه‌ی محافظ را جدا کند.

 وسعت نمایشگر گلکسی زد فلیپ که سامسونگ آن را «اینفینیتی فلِکس» نام‌گذاری کرده است، در حالت باز به ۶٫۷ اینچ می‌رسد که می‌تواند نسبت تصویر ۲۲:۹ ارائه کند. انتظار می‌رود این نمایشگر دارای رزولوشن +Full HD باشد و از فناوری +HDR پشتیانی کند. دوربین سلفی گلکسی زد فلیپ مشابه نمونه‌ی به‌کاررفته در گلکسی نوت 10 است که سامسونگ آن را Infinity-O می‌نامد. طراحی لولای گوشی به آن اجازه می‌دهد آزادانه و بدون مشکل باز شود و در زاویه‌ی ۱۱۰ و ۷۰ درجه ثابت بماند که به ادعای سامسونگ، بدین ترتیب می‌توان گوشی را به‌راحتی در حالت نیمه‌باز روی میز قرار داد و با آن کار کرد.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ
سامسونگ گلکسی زد فلیپ
سامسونگ گلکسی زد فلیپ
سامسونگ گلکسی زد فلیپ
سامسونگ گلکسی زد فلیپ
سامسونگ گلکسی زد فلیپ
سامسونگ گلکسی زد فلیپ
سامسونگ گلکسی زد فلیپ
سامسونگ گلکسی زد فلیپ
سامسونگ گلکسی زد فلیپ
سامسونگ گلکسی زد فلیپ
سامسونگ گلکسی زد فلیپ

نوار پلاستیکی اطراف نمایشگر گلکسی زد فلیپ برجسته است که باعث می‌شود دو نیمه‌ی آن بعد از تا شدن کاملا روی یکدیگر قرار بگیرند و بدین ترتیب از برخورد دو نیمه‌ی نمایشگر جلوگیری می‌شود؛ ‌البته این ویژگی می‌تواند آزاردهنده باشد و برای آن دسته از ژست‌های حرکتی اندروید که شامل سوایپ از لبه‌های نمایشگر هستند مزاحمت ایجاد کند. بر اساس شایعات، نمایشگر گلکسی زد فلیپ دارای یک لایه‌ی شیشه‌ای است که امید می‌رود این شایعه حقیقت داشته باشد و سامسونگ موفق به این کار شود.  

روی پنل پشتی گلکسی زد فلیپ و در نزدیکی دوربین دوگانه، می‌توان خطوط خارجی یک نمایشگر ۱٫۰۶ اینچ را مشاهده کرد. گفته می‌شود این نمایشگر از نوع سوپر امولد و دارای ویژگی «همیشه روشن» است و اگر رنگی باشد، ویژگی قابل قبولی برای گوشی خواهد بود. دو نیمه‌ی پنل پشتی گوشی با گوریلا گلس 6 پوششش داده شده‌اند و دارای لبه‌های منحنی هستند که باعث می‌شود در دست گرفتن گوشی بسیار خوشایند باشد.

مشخصات پیش‌بینی‌شده برای سامسونگ گلکسی زد فلیپ به شرح زیر است:

  • بدنه: آلومینیوم با پوشش گوریلا گلس
  • وزن: ۱۳۸ گرم
  • ابعاد: ۸۴٫۷ × ۷۳٫۶ ×۱۵٫۴ میلی‌متر در حالت بسته - ۱۶۷٫۹ × ۷۳٫۶ × ۶٫۹ یا ۷٫۲ میلی‌متر در حالت باز
  • نمایشگر: اینفینیتی فلکس +FUL HDا(۱۰۸۰ × ۲۶۳۶ پیکسل) داینامیک امولد ۶٫۷ اینچ (۲۲:۹) – نمایشگر سوپرامولد ۱٫۰۶ اینچ با ویژگی همیشه روشن و رزولوشن ۱۱۶ ×۳۰۰ پیکسل
  • نرم‌افزار: رابط کاربری سامسونگ وان بر پایه‌ی اندروید 10
  • پردازنده: کوالکام اسنپدراگون +855 (۷ نانومتری)
  • حافظه: ۸ گیگابایت رم - ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی غیر قابل ارتقاء از نوع UFS 3.0
  • دوربین اصلی: ۱۲ مگاپیکسل دوال پیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.8ا+ ۱۲ مگاپیکسل اولتراواید با گشودگی دیافراگم f/2.4
  • دوربین سلفی: Infinity-Oا۱۰ مگاپیکسل دوال پیکسل AF
  • فیلم‌برداری: 4Kا۶۰ فریم بر ثانیه (اصلی) - 4Kا۳۰ فریم بر ثانیه (سلفی)
  • باتری: ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت
  • سایر ویژگی‌ها: اسکنر اثر انگشت روی لبه‌ی گوشی – بلوتوث 5 - وای‌فای 6 - NFC - GPU - GLONASS - بایدو - گالیلو

  گفته می‌شود سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو قیمت خواهد داشت و در تاریخ ۲۵ بهمن (۱۴ فوریه) روانه بازار خواهد شد. انتظار می‌رود این گوشی در رویداد آنپکد سامسونگ و در کنار سری گلکسی اس 20 رسما معرفی شود. این رویداد در تاریخ ۲۲ بهمن (۱۱ فوریه) برگزار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات