گلکسی زد فلیپ؛ نام احتمالی گلکسی فولد 2 سامسونگ

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
اخیرا یکی از شناخته‌شده‌ترین افشاگران حوزه‌ی فناوری در توییتر مدعی شده است که سامسونگ از نام گلکسی زد فلیپ برای نسل دوم گوشی‌ تاشدنی خود استفاده می‌کند.
تبلیغات

پس از اتمام نمایشگاه بزرگ CES 2020، بدون شک علاقه‌مندان دنیای فناوری و به‌خصوص گوشی‌های هوشمند چشم‌انتظار فرا رسیدن کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا ۲۰۲۰ (MWC 2020) هستند؛ همایشی بزرگ که شرکت‌های گوشی‌ساز مختلف در آن حضور پیدا می‌کنند و جدیدترین دستاوردهایشان را در حوزه‌ی موبایل به‌نمایش می‌گذارند. MWC محفلی برای رونمایی جدیدترین گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها به‌شمار می‌آید و همه‌ساله در اسپانیا برگزار می‌شود. 

تا پیش از آغاز کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا،‌ سامسونگ طبق اعلام پیشین، قصد دارد کنفرانسی مهم برگزار و طی آن از جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار خود یعنی گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس ۲۰ ( Galaxy S20) و همچنین نسل دوم گوشی تاشدنی گلکسی فولد پرده‌برداری کند. گوشی تاشدنی سامسونگ یکی از مهم‌ترین محصولات سال گذشته در حوزه‌ی موبایل بود و تا حد زیادی آینده‌ی این صنعت را به‌تصویر کشید. گوشی تاشدنی جدید سامسونگ که در ابتدا با نام گلکسی فولد ۲ از آن یاد می‌شد، ظاهرا نامی غیر این دارد. این گوشی که از طراحی متفاوتی نسبت به نسل اول بهره می‌گیرد، در نمایشگاه CES با نام گلکسی بلوم (Samsung Galaxy Bloom) به‌برخی افراد نشان داده شد و آنان فکر کردند که بلوم نام نهایی دستگاه است. بااین‌حال ظاهرا سامسونگ قصد ندارد از نام بلوم به‌عنوان نام تجاری رسمی گلکسی فولد ۲ استفاده کند.

رندر احتمالی گلکسی فولد 2

چند ماه پیش شماری از افشاگران حوزه‌ی فناوری اعلام کردند که سامسونگ در بین کارمندانش از کدنام «بلوم» برای گوشی تاشدنی گلکسی فولد ۲ استفاده کرده است. پس از آن در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2020 در هفته‌ی گذشته، کره‌ای‌ها اجلاسی خصوصی پشت درهای بسته با حضور برخی افراد منتخب برگزار کردند و گوشی موردبحث را که تاریخ معرفی آن برای بهمن‌ماه امسال تعیین شده است، با نام گلکسی بلوم به آن‌ها نشان دادند. نکته‌ی جالب توجه به منبع الهام گوشی جدید سامسونگ برمی‌گردد؛ براساس گزارش رسانه‌ای کره‌ای،‌ سامسونگ در طراحی گوشی جدیدش از پنکیک شرکت فرانسوی Lacome که در زمینه‌ی تولید محصولات آرایشی فعالیت می‌کند، الهام گرفته است. 

در ابتدا تصور می‌شد گلکسی فولد ۲ با نام گلکسی بلوم در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد، اما یکی از افشاگران حوزه‌ی فناوری با نام کاربری Ice Universe در توییتر، این ادعا را رد می‌کند. او در توییتی جدید تصویری منتشر کرده که در آن نام سامسونگ گلکسی زد فلیپ (Samsung Galaxy Z Flip) به‌چشم می‌خورد. در صورت تأیید ادعاهای آیس یونیورس، قطعا شاهد اتفاقی عجیب در روند نام‌گذاری محصولات سامسونگ خواهیم بود.

گلکسی زد فلیپ سامسونگ / Samsung Galaxy Z Flip

آیس یونیورس با انتشار تصویر بالا مدعی شده است که سامسونگ از نام گلکسی Z فلیپ برای نسل دومی گوشی تاشدنی خود استفاده خواهد کرد؛ ناگفته نماند او می‌گوید لوگوی بالا ساختگی است و احتمالا در مدل نهایی گوشی با تغییراتی روبه‌رو می‌شود

سامسونگ مدت‌ها است که گوشی‌های هوشمند خودش را با نام‌گذاری مشخصی تولید و روانه‌ی بازار می‌کند. این شرکت کره‌ای سعی دارد نام گوشی‌هایش را با حرف‌های خاصی همراه کند تا این محصولات از یکدیگر به‌راحتی تشخیص داده شوند؛ برای مثال گوشی‌های سری گلکسی S در دسته‌ی محصولات پرچم‌دار جای می‌گیرند و گوشی‌های گلکسی A میان‌رده‌های این شرکت هستند. سامسونگ پیش‌تر سابقه‌ی استفاده از حرف Z را در محصولاتش دارد؛ این شرکت قبلا از این حرف در نام گوشی‌های شکست‌خورده‌ی مجهز به سیستم‌عامل تایزن (Tizen) استفاده می‌کرد. دو سال پیش هنگامی که شایعات مربوط به گوشی تاشدنی سامسونگ قوت گرفتند، برخی رسانه‌ها مدعی شدند که این گوشی قرار است گلکسی Z نامیده شود؛ اما در نهایت دیدیم که کره‌ای‌ها محصولات تاشدنی خود را با نام گلکسی فولد روانه‌ی بازار کردند. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد احتمال انتخاب نام گلکسی Z فلیپ برای نسل جدید گوشی‌های تاشدنی سامسونگ دارید؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی سامسونگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های سری S، J، M و A سامسونگ و گالری تصاویر رسمی این محصولات همگی در بخش محصولات در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات