مدیر جدید بخش تلفن همراه سامسونگ معرفی شد

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ جوان‌ترین مدیر ارشد خود را که در سمت مدیر بخش موبایل این شرکت منصوب شده، معرفی کرد.
تبلیغات

سامسونگ اعلام کرد رو تائه مون ۵۱ ساله به عنوان مدیر جدید بخش تلفن همراه این شرکت منصوب شده است. آقای مون جوان‌ترین مدیر تاریخ این بخش سامسونگ به شمار می‌رود. انتصاب آقای مون به این سمت، در راستای برنامه‌های سامسونگ برای تقویت جایگاه خود در رقابت با شرکت‌هایی مانند هواوی است.

تائه مون پیش از این مدیر بخش ساخت و توسعه‌ی گوشی‌های سامسونگ بود. سامسونگ در زمان تصدی این پست توسط او، سری گوشی گلکسی را وارد بازار کرد. سامسونگ در بیانیه‌ی خود اعلام کرد وظیفه‌ی مون در این سمت، «فعال کردن دوباره‌ی شرکت در بازار به شدت رقابتی تلفن‌های همراه» است.

دی‌جی کو مدیر سابق بخش تلفن همراه سامسونگ همچنان به دیگر مسئولیتش در این شرکت به عنوان مدیر بخش IT و ارتباطات تلفن‌های همراه خواهد پرداخت. 

سامسونگ همچنین چئون کیونگ وون را در سمت مدیر بخش تجهیزات شبکه‌ منصوب کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز، تحلیل‌گران می‌گویند این مدیر با حمایت آمریکا و با هدف راضی کردن شرکای سامسونگ به قطع همکاری با هواوی در این سمت منصوب شده است. آقای وون در جریان راه‌اندازی اولین سرویس تجاری‌ سازی شده‌ی مبتنی بر 5G در کره‌ جنوبی مسئولیت داشت. سامسونگ اعلام کرد دلیل انتصاب او به این سمت، تبدیل کردن بخش تجهیزات شبکه به یک بخش تجاری بزرگ این شرکت است. 

سامسونگ در آغاز جریان رقابت برای فروش تلفن‌های همراه با قابلیت پشتیبانی از 5G، از رقبای خود پیش گرفت اما پیش‌بینی‌ها می‌گویند هواوی امسال در زمینه‌ی فروش تلفن‌های همراه و سایر تجهیزات 5G پیشرفت زیادی خواهد داشت. 

تام کانگ تحلیل‌گر بازار در این‌باره می‌گوید:

تغییرات ایجاد شده در سامسونگ به نظر با هدف مقابل با تغییرات بزرگ موازنه‌ی قدرت در بازار ایجاد شده است. انتظار می‌رود این تغییرات با ورود فناوری‌های جدید رخ دهد. مدیر جوان تازه منصوب شده به قاطع بودن مشهور است و انتظار می‌رود بتواند به خوبی با این تغییرات برخورد کند و برتری سامسونگ نسبت به هواوی را نگه‌ دارد.

سامسونگ که مدت‌هاست رهبر بازار تلفن‌های همراه است، در پاییز گذشته ۲۱ درصد بازار بین‌المللی را در اختیار داشت. داده‌های منتشر شده از سوی Counterpoint نشان می‌دهد هواوی سال گذشته‌ی میلادی را با سهم ۱۸ درصدی از بازار به پایان برده است. چنین سهمی از بازار در حالی نصیب هواوی شده که این شرکت در لیست تحریم دولت آمریکا قرار دارد و نمی‌تواند از سرویس‌های شرکت‌های آمریکایی مانند آلفابت و اندروید استفاده کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات