اعتراف موتورولا مبنی بر وجود مشکل در صفحه نمایش ریزر جدید

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
هم‌زمان با پیش‌فروش موتورولا ریزر ازسوی شرکت Verizon، شرکت سازنده با انتشار ویدیوئی از مشتریانش خواسته دقت بیشتری هنگام استفاده از این دستگاه به خرج دهند.
تبلیغات

همان‌طور که احتمالا تاکنون شنیده‌اید، موتورولا در گوشی Razr جدید خود از صفحه‌نمایش پلاستیکی استفاده کرده است؛ از همان نوعی که پیش از این در گلکسی فولد سامسونگ دیده بودیم. این شرکت در کنار انتشار ویدئوی تازه‌ای در مورد صفحه‌نمایش ریزر چنین می‌گوید:

این صفحه‌نمایش ساخته شده تا خم شود، بنابراین وجود برجستگی و برآمدگی روی آن طبیعی است. 

این برجستگی و برآمدگی‌ها اولین نشانی خرابی‌های فاجعه‌بار گلکسی فولد بودند اما به‌نظر می‌رسد این اتفاق برای گوشی موتورولا ریزر نخواهد افتاد. ظاهراً موتورولا از میان روش‌های زیادی که برای ساخت لولای صفحه‌نمایش در گوشی‌های تاشو وجود دارد طرحی را انتخاب کرده که می‌تواند انعطاف بیشتری از خود نشان دهد و همچنین به گوشی اجازه می‌دهد به‌صورت کاملا تخت بسته شود.

به دلیل ساخت صفحه‌نمایش از جنس پلاستیک انتظار می‌رود پس از مدتی علائم خستگی ناشی از باز و بسته شدن مکرر در آن دیده شود و در حال حاضر امکان اظهارنظر بیشتر در مورد اینکه این برجستگی و برآمدگی‌ها منجر به خرابی صفحه‌نمایش می‌شوند یا نه وجود ندارد.

مانند گلکسی فولد سامسونگ، درمورد محصول موتورولا نیز قوانینی وجود دارد که باید آن‌ها را رعایت کنیم.  گوشی را از اشیاء تیز دور نگه داریم، در صورت خیس شدن فورا آن را با پارچه نرم خشک کنیم و پیش از گذاشتن آن در گوشی، در آن را ببندیم.

این قانون آخر یعنی «بستن گوشی پیش از قرار دادن گوشی در جیب یا درون کیف» به‌طور واضحی هشدار می‌دهد که با یک صفحه‌نمایش شکننده طرف هستیم. هشدار استفاده نکردن از محافظ صفحه‌نمایش را هم باید جدی گرفت. به‌نظر می‌رسد مانند گلکسی فولد، چسب محافظ صفحه‌نمایش بیش از آن‌که بتواند کمکی بکند، موجب تخریب صفحه‌نمایش می‌شود.

مدیران موتورولا کمی پیش‌تر قول یک صفحه‌نمایش بادوام را داده بودند و گفته بودند هرگز به کاربران در مورد اینکه چگونه با گوشی خود رفتار کنند، حرفی نخواهند زد. صحبت‌هایی که حالا جای خود را با «لزوم کمی مراقبت بیشتر» عوض کرده است.

شایان ذکر است که موتورولا ریزر قرار است ۱۱ فوریه به بازار عرضه شود که مصادف با تاریخ جعبه گشایی محصول جدید سامسونگ خواهد بود. این یعنی گوشی موتورولا قرار است رقیب گلکسی Z Flip سامسونگ باشد؛ محصولی که قرار است دارای صفحه‌نمایشی از جنس شیشه‌ی فوق باریک باشد.

گوشی ریزر موتورولا دارای طراحی تیره با خطوط براق است و از فولاد ضد زنگ پرمیوم و پوشش گوریلا گلس ۳ بعدی استفاده می‌کند. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به صفحه‌نمایش تاشو با نسبت ۲۱:۹ اشاره کرد که در زمان تاشدن به‌راحتی در جیب قرار می‌گیرد، اما به خاطر داشته باشید جیب شما باید دارای پوشش نرم و خالی از هرگونه جسم سخت خارجی باشد.

در قسمت پشت گوشی یک صفحه‌نمایش ۲.۷ اینچی تعبیه شده تا کاربر را از اعلانات مهم باخبر کند. از قابلیت‌های مهم گوشی در حالت بسته می‌توان به امکان گرفتن سلفی، کنترل موزیک در حال پخش، روشن و خاموش کردن وای‌فای و بلوتوث و دسترسی به دستیار صوتی گوگل اشاره کرد.

موتورولا ریزر از تاریخ ۲۶ ژانویه با قیمت  ۱۴۹۹.۹۹ دلار در دسترس عموم خواهد بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات