ردمی K30 5G شیائومی با نمایشگر ۱۴۴ هرتزی در ویدئویی دیده شد

پنج‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل ردمی ویدئویی از ردمی K30 5G با نمایشگر ۱۴۴ هرتز به‌اشتراک گذاشت. چینی‌ها در حال تست و بررسی نمایشگر با نرخ نوسازی بالاتر هستند.
تبلیغات

اواسط آذرماه ردمی K30 شیائومی با نمایشگر ۱۲۰ هرتز، تراشه اسنپدراگون 765G و دوربین ۶۴ مگاپیکسلی معرفی شد. درواقع ردمی K30 و نسخه‌ی 5G این گوشی هوشمند، نخستین دستگاه‌های چینی‌ها با نمایشگر ۱۲۰ هرتز IPS LCD محسوب می‌شوند.

لو ویبینگ، مدیرعامل ردمی، ویدئویی در شبکه‌ی اجتماعی ویبو از نسخه‌ی 5G ردمی K30 به‌ اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد این گوشی شیائومی مذکور با نمایشگر ۱۴۴ هرتزی کار می‌کند.

Xiaomi Redmi K30 5G

مدیرعامل ردمی در ذیل پست منتشر شده به این موضوع اشاره کرد که شرکت در حال تست و بررسی نمایشگر ۱۴۴ هرتزی است و هنوز مشخص نیست که نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده‌ای از گوشی هوشمند ردمی K30 5G با نمایشگر ۱۴۴ هرتزی به بازار عرضه شود یا خیر. به‌وضوح روشن است که سخت‌افزار دستگاه می‌تواند با نمایشگر ۱۴۴ هرتزی کار کند، اما باید مولفه‌های دیگری نیز درنظر گرفته شود.

ردمی K20 مجهز به حالت community-made است که در این حالت نمایشگر دستگاه می‌‌تواند با نرخ نوسازی ۷۵ هرتز کار کند. می ۹ شیائومی نیز مجهز به حالت community-made است که در آن نمایشگر دستگاه با نرخ نوسازی ۸۴ هرتز کار می‌کند. به‌دلیل مصرف بالای باتری در نمایشگرهای با نرخ نوسازی بالاتر، دستگاه‌‌های مذکور در حالت عادی با چنین نرخ نوسازی کار نمی‌کنند.

نمایشگرهای ۱۴۴ هرتزی در بین مانیتورهای دسکتاپ مخصوص گیمینگ نرخ نوسازی متداولی است. نمایشگرهای ۱۲۰ هرتز نیز در لپ‌تاپ‌ها بسیار متداول است و در حال حاضر در نمایشگر گوشی‌های هوشمند نیز با این نرخ نوسازی به بازار عرضه می‌شوند. در جریان نمایشگاه CES، ایسوس سریع‌ترین مانیتور جهان را با نرخ نوسازی ۳۶۰ هرتز معرفی کرد.

باتوجه به اخبار و شایعه‌های فاش‌شده، گوشی‌های هوشمند می ۱۰ و می ۱۰ پرو شیائومی احتمالا با نمایشگر ۹۰ هرتزی OLED معرفی و به بازار عرضه خواهند شد. اگر این اخبار صحت داشته باشد، دستگاه‌های مذکور نخستین گوشی‌های هوشمند بالارده‌ی سری می با نمایشگر 90 هرتز خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات