۲۰ درصد از گوشی‌های هوشمند میان‌رده در سال ۲۰۲۰ مجهز به فناوری 5G خواهند بود

سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تحلیل‌گران چینی معتقند تا پایان سال ۲۰۲۰، ۲۰ درصد از تمامی گوشی‌های‌ هوشمند و حتی دستگاه‌های ۲۰۰ دلاری مجهز به فناوری 5G خواهند‌بود.
تبلیغات

انقلاب فناوری 5G با سرعت بسیار زیادی در حال رخ‌دادن است و شتاب عظیم خود را مدیون گسترش شبکه در چین است. آژانس‌های تحقیقاتی محلی در چین گزارش کرده‌اند ۵ میلیون گوشی هوشمند مجهز به فناوری 5G طی ماه دسامبر فروخته شده‌اند و چنین روندی رفته‌رفته در حال سرعت‌گرفتن است. انتظار می‌رود در آینده بیش از ۲۰ درصد از گوشی‌های هوشمند در بازه‌ی قیمتی زیر ۲۰۰۰ یوان (۳۰۰ دلار)، دارای پشتیبانی 5G باشند و تا سال ۲۰۲۱ بیش از یک‌پنجم از تمامی گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان از شبکه‌های نسل بعدی پشتیبانی کنند.

5G

در حال حاضر بیشتر گوشی‌های هوشمندی که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کنند، در چین در دسترس بوده و فقط منحصر به بازار آن کشور هستند. گوشی‌های هوشمندی همچون نوا 6 هواوی، شیائومی می 9 پرو، ویوو نکس 3، ویوو iQOO پرو و آنر V30 نسخه‌هایی مجهز به فناوری 5G دارند که بنا به دلایل مختلفی، به‌سختی در بازارهای دیگر یافت می‌شوند. هواوی و آنر در مناطقی خارج از چین که دارای شبکه‌ی 5G هستند، قادر به ارائه‌ی خدمات گوگل (Google services) نخواهند بود. در همین حال ویوو نیز هنوز به صورت رسمی وارد بازارهای اروپا، خاورمیانه و ایالات متحده نشده است.

البته در این میان دستگاه‌هایی همچون اوپو رینو 5G، گوشی هوشمند ZTE Axon 10 پرو 5G، سامسونگ گلکسی اس ۱۰ 5G و حتی وان‌پلاس ۷ پرو 5G نیز وجود دارد و می‌توان همه‌ی آن‌ها را در بریتانیا، آلمان، فنلاند، امارات و سایر کشورهایی که به انقلاب 5G پیوسته‌اند، پیدا کرد.

پیش‌بینی می‌شود بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۰ رشد داشته باشد؛ هرچند این میزان تنها ۰٫۷ درصد خواهد بود. در بازه‌ی زمانی یادشده، شرکت‌های سازنده‌ی تلفن همراه انتظار دارند تا ۱۵۰ ملیون دستگاه مجهز به فناوری 5G را روانه‌ی بازار چین کنند. این میزان بیشتر از فروش گوشی‌های دارای قابلیت 4G خواهد بود. به لطف مدیاتک و تراشه‌ی مقرون‌به‌صرفه‌ی Dimensity 800 که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۰، حتی گوشی‌های هوشمندی که در حدود ۲۰۰ دلار قیمت دارند نیز به فناوری 5G مجهز شوند.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی هوشمند نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.  شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی، هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات