شیائومی نام تجاری پوکوفون F2 را ثبت کرد

سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌تازگی پرونده‌ای مبنی بر درخواست ثبت علامت تجاری POCO F2 توسط شیائومی منتشر شده که خبر از عرضه جانشین احتمالی پوکوفون اف ۱ می‌دهد.
تبلیغات

سال ۲۰۱۸، پوکوفون، برند زیرمجموعه‌ی شیائومی گوشی پوکوفون اف وان (Poco F1) را عرضه کرد. این گوشی همچنان یکی از مدعیان قوی برای کسب عنوان بهترین گوشی اندرویدی ارزان‌قیمت است. حال درخواست ثبت علامت تجاری جدیدی ازسوی این شرکت، از وجود جانشینی برای نسخه‌ی اول با نام پوکوفون Poco F2 خبر می‌دهد.

در بازاری که اکثر گوشی‌های ارزان‌قیمت به‌بهای افت عملکرد، هزینه‌ها را پایین می‌آورند، شیائومی به این فکر افتاد که با کاهش هزینه‌ها در بخش‌های دیگر، دستگاهی با مشخصات فنی یک پرچم‌دار عرضه کند. نتیجه، نسخه‌ی ۲۰۱۸ گوشی شیائومی پوکوفون F1 بود که با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ و ۶ گیگابایت رم عرضه شد؛ مشخصاتی که حتی از گوگل پیکسل هم پیشی گرفت.

البته مشکل اصلی که باعث عدم موفقیت پوکوفون اف وان در دیگر بازارها شد، عدم توانایی اتصال به شبکه‌های مخابراتی آمریکا بود. متأسفانه سال ۲۰۱۹ تمام شد و هیچ نسخه‌ای از پوکوفون عرضه نشد و این موضوع، آینده‌ی برند پوکوفون را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی عکس کلیک کنید

به‌تازگی افشاگری در توییتر شواهدی ارسال کرده که نشان از درخواست ثبت علامت تجاری «POCO F2» توسط شیائومی دارد. همچنین این افشاگر عنوان کرده که حدود دو ماه قبل از معرفی نسخه‌ی اصلی پوکوفون اف وان، نام تجاری مشابهی را ثبت کرده است. با دنبال کردن این خط زمانی (یعنی زمان ثبت علامت تجاری تا زمان معرفی نسخه‌ی اول) و زمان ثبت علامت تجاری در۴ دسامبر (۱۴ آذر)، ممکن است ماه آینده اخباری درمورد معرفی پوکوفون اف ۲ بشنویم.

در نهایت، جزئیات یا حتی شایعات بسیار کمی در مورد پوکوفون اف ۲ فاش شده است. تنها چیزهایی که می‌دانیم وعده‌های شرکت درمورد معرفی محصولی در سال ۲۰۲۰ به‌همراه ثبت علامت تجاری این دستگاه توسط شیائومی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات