گوشی رول شدنی سامسونگ در جلسه‌ای خصوصی به نمایش گذاشته شد

یک‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
مطالعه 3 دقیقه
در جریان نمایشگاه CES امسال، سامسونگ پشت درهای بسته و در جلسه‌ای خصوصی، گوشی هوشمند رول شدنی خود را به‌نمایش گذاشت.
تبلیغات

پیش از برگزاری نمایشگاه CES‌ 2020، خبرگزاری ای‌تی‌نیوز ادعا کرده بود که سامسونگ قصد دارند طی روزهای برگزاری نمایشگاه، نمونه‌ی اولیه‌ی گوشی هوشمند رول‌شدنی را در نشستی خصوصی و پشت درهای بسته به‌نمایش بگذارند.

تاکنون سامسونگ پتنت‌های مختلفی در مورد طراحی و توسعه‌ی گوشی‌های هوشمند با نمایشگری که قابلیت گسترده‌شدن داشته باشد، به‌ ثبت رسانده است. خردادماه امسال خبری در مورد پتنت جدید سامسونگ (Samsung) در مورد نمایشگر رول‌شدنی عمودی منتشر شد که نمایشگر آن قابلیت رول شدن داشت. در همان مقطع زمانی این سؤال مطرح شد آیا واقعا گلکسی رول‌شدنی در راه است؟ پیش‌تر و در سال ۲۰۱۶ نیز در پتنت ثبت‌شده‌ی دیگری، نمایشگر رول شدنی سامسونگ رویت شد. 

گوشی رول شدنی سامسونگ

احتمالا کره‌ای‌ها بر این باورند که در بازار تقاضایی برای خرید چنین دستگاه‌هایی وجود دارد که روی توسعه‌ و تولید آن کار می‌کنند. براساس گزارش منتشرشده از سوی ET News، نمایشگر گوشی رول شدنی، تنها با فشردن یک دکمه به حالت گسترده درمی‌آید تا کاربران بتوانند دستگاهی با نمایشگر بزرگ‌تر دراختیار داشته باشند. 

سامسونگ برای ساخت نمونه‌ی اولیه‌ی نمایشگر رول‌شدنی، به‌جای استفاده از شیشه‌ی بسیار نازک یا UTG از پلی آمید (PI) استفاده کرده و به‌نظر می‌رسد بسیاری از مشکلاتی که کره‌ای‌ها در تولید نمایشگرهای تاشدنی فعلی با آن دست‌وپنجه نرم کرده‌ بودند، در طراحی نمایشگر رول‌شدنی جدید برطرف خواهد شد. البته باتوجه به اینکه هنوز اطلاعات دقیقی در مورد نمایشگر رول‌شدنی سامسونگ وجود ندارد، نمی‌توان در مورد مشکلات احتمالی آن اظهارنظر قطعی کرد.

گوشی رول شدنی جدید سامسونگ هوز در مرحله‌ی تحقیق و توسعه قرار دارد و به‌نظر نمی‌رسد سریع‌تر از دو یا سه ‌سال آینده آماده‌ی عرضه به بازار شود. از سوی دیگر، باتوجه به اینکه کره‌ای‌ها در معرفی گلکسی فولد، نخستین گوشی هوشمند تاشدنی خود به بازار با مشکلاتی رو‌به‌رو شدند، قصد دارند برای معرفی نخستین گوشی رول شدنی خود با احتیاط بیشتری عمل کرده و همه‌ی جوانب امر را سنجیده و محصولی دقیق و بدون نقص به بازار عرضه خواهند کرد.  

در حال حاضر همه‌ی نگاه‌ها به رونمایی گلکسی فولد ۲ معطوف شده است. چند روز قبل گفته شد که گلکسی فولد ۲ سامسونگ احتمالا به دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی و پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ مجهز می‌شود و احتمالا با قیمت ۱۰۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد. 

علاوه بر سامسونگ سایر برخی از تولیدکنندگان دیگر ازجمله ال‌جی، شیائومی و تی‌سی‌ال نیز روی تولید گوشی رول شدنی کار می‌کنند. دی‌ماه سال گذشته گفته شد که ال‌ جی در حال تست گوشی‌ های هوشمند رول شدنی است. اما آخرین اخبار حاکی از آن است که سامسونگ در این حوزه از ال‌جی پیشی خواهد گرفت و نمونه‌ی اولیه‌ی گوشی رول‌شدنی خود را در CES امسال در نشستی خصوصی به‌نمایش گذاشته است. همان‌طور که گفته شد هنوز اطلاعات دقیقی در مورد مشخصات گوشی رول شدنی سامسونگ در دست نیست. تنها اطلاعاتی که از این گوشی هوشمند جدید به‌اشتراک گذاشته شده آن است که نمایشگر دستگاه همانند گلکسی فولد با موادی از جنس پلاستیک پوشانده شده است. 

باتوجه به رندرهای منتشرشده از سوی LetsGoDigital، احتمالا گوشی رول شدنی سامسونگ دارای دکمه‌ای است که با فشردن آن، نمایشگر ۶ اینچی به ۸ اینچی تبدیل خواهد شد. 

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی سامسونگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های سری S، J، M و A سامسونگ و گالری تصاویر رسمی این محصولات همگی در بخش محصولات در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات