حسگر ۴۸ مگاپیکسلی آمنی‌ ویژن با اندازه 1/1.3 اینچ برای گوشی‌ های پرچمدار معرفی شد

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
آمنی‌ویژن به‌تازگی حسگری جدید و ویژه برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرده است که اندازه‌ای معادل 1/1.3 اینچ دارد و مخصوص محصولات پرچم‌دار است.
تبلیغات

آمنی‌ویژن ( که سابقه‌ی درخشانی درزمینه‌ی تولید حسگر برای دوربین گوشی‌های هوشمند دارد، به‌تازگی حسگر بزرگ جدیدی معرفی کرده است که گفته می‌شود در گوشی‌های پرچم‌دار آتی استفاده خواهد شد. حسگر جدید آمنی‌ویژن اندازه‌ای 1/1.3 اینچی (بخوانید یک روی ۱/۳ اینچ) دارد و طبق ادعای این شرکت، توانایی ویژه‌ای به گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار درزمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری می‌دهد. حسگر مذکور که از آن با نام OV48C یاد می‌شود، هم‌اندازه‌ی حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی شناخته‌شده‌ی سامسونگ است که مدتی پیش خبرساز شد؛ بااین‌حال، وضوح حسگر آمنی‌ویژن ۴۸ مگاپیکسل اعلام شده است. کمتربودن وضوح حسگر آمنی‌ویژن نشان می‌دهد این حسگر اندازه‌ی پیکسل ۱/۲ میکرومتر دارد. ناگفته نماند حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ از پیکسل‌هایی با اندازه‌ی ۰/۸ میکرومتر برخوردار است.

حسگر جدید آمنی‌ویژن از نوعی فیلتر رنگی چهار سلولی با ساختار کواد بایر (Quad Bayer) بهره می‌گیرد. در این شیوه از نظم‌دهی فیلتر رنگ، چهار پیکسل هم‌رنگ درکنار یکدیگر قرار می‌گیرند و این ساختار موجب برآورده‌شدن نیاز به هر دو مؤلفه‌ی حساسیت و وضوح بالا می‌شود. درکنار این موضوع، حسگر آمنی‌ویژن از نوعی فناوری خاص استفاده می‌کند که با اتکا به آن می‌تواند یا تصاویری با وضوح کامل ۴۸ مگایپسلی تحویل دهد یا اینکه با بهره‌گیری از تکنیک ترکیب‌کردن پیکسل‌ها (Pixel Binning) تصویری ۱۲ مگاپیکسلی تولید کند که اندازه‌ی ۲/۴ میکرومتر برای هر پیکسل دارد. 

حسگر دوربین گوشی / Phone Camera Sensor

این تصویر و تصویر اصلی مقاله، ارتباطی به حسگر آمنی‌ویژن ندارند.

به‌لطف حسگر جدید آمنی‌ویژن می‌توان بدون اتکا به تکنیک ترکیب‌کردن پیکسل‌ها ویدئوهای 8K خلق کرد. افزون‌بر این قابلیت، حسگر OV48C آمنی‌ویژن می‌تواند ویدئوهای 4K را با نرخ ۶۰ فریم‌‌بر‌ثانیه ضبط کند که برای تولید این نوع ویدئوها به ترکیب‌کردن پیکسل‌ها روی می‌آورد. حسگر جدید آمنی‌ویژن از ضبط ویدئو حرکت‌آهسته نیز پشتیبانی می‌کند. براساس اعلام رسمی، OV48C می‌تواند ویدئوهای 1080p را با نرخ ۲۴۰ فریم‌بر‌ثانیه و ویدئوهای 720p را با نرخ ۳۶۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط کند. 

طبق گفته‌ی آمنی‌ویژن، حسگر ۴۸ مگاپیکسلی اشاره‌شده به فناوری اختصاصی جدیدی موسوم به پیورسل پلاس (PureCel Plus) مجهز شده است. ظاهرا از این فناوری به‌عنوان فناوری مشابه ایزوسل (ISOCELL) یاد می‌شود که در حسگرهای سامسونگ به‌چشم می‌خورد. اگر اندازه‌ی ۲/۴ میکرومتری برای پیکسل کافی نباشد، فناوری پیورسل پلاس به‌کار گرفته می‌شود و پیکسل‌های بیشتری را با یکدیگر ترکیب می‌کند. درضمن، حسگر جدید آمنی‌ویژن با همکاری تراشه‌ی گوشی خواهد توانست از HDR به‌شکل مؤثرتری بهره بگیرد و تصاویر بهتری خلق کند. افزون‌بر‌این‌‌، در حسگر جدید آمنی‌ویژن افزایش نسبت سیگنال به نویز را شاهد خواهیم بود. 

سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8

حسگر OmniVision OV48C از فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) هم پشتیبانی می‌کند و از توانایی بزرگ‌نمایی دیجیتال با خروجی ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. آمنی‌ویژن تصاویری که مدعی است با این حسگر ثبت شده‌اند، در وب‌سایت رسمی خودش به‌اشتراک گذاشته است که به‌طورکلی تصاویری باکیفیت به‌شمار می‌آیند. در‌حال‌حاضر، مشخص نیست حسگر آمنی‌ویژن قرار است نخستین‌بار در کدام گوشی‌ها استفاده شود؛ بااین‌حال، پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری میلادی از آن استفاده شود.

در حالت کلی، برای حسگرهای آمنی‌ویژن همچون حسگرهای ساخت سونی و سامسونگ تبلیغات و بازاریابی نمی‌شود، اما شرکت‌های گوشی‌ساز متعددی به همکاری تجاری با این شرکت مشغول هستند. در سال‌های اخیر، شمار درخورتوجهی از گوشی‌های هوشمند از حسگرهای آمنی‌ویژن به‌عنوان دوربین اصلی یا سلفی استفاده کرده‌اند و موفق شده‌اند تصاویری خیره‌کننده ثبت کنند. حسگرهای ساخت آمنی‌ویژن به‌طور معمول در گوشی‌های پایین‌رده و میان‌رده استفاده می‌شود؛ باوجوداین‌، پیش‌تر شاهد استفاده از آن در گوشی‌های باکیفیتی نظیر ایسوس ذن‌فون مکس پرو ام وان (Asus ZenFone Max Pro M1) و موتورولا موتو جی ۴ پلاس (Motorola  Moto G4 Plus) بوده‌ایم. 

دیدگاه شما کاربران محترم زومیت درباره‌ی حسگر جدید آمنی‌ویژن چیست؟

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی هوشمند را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس خواهد بود. همچنین، می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی‌های شیائومی، هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات