هواوی امسال ۲۳۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به بازار عرضه کرد

شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود قرار گرفتن هواوی در لیست سیاه تجاری ایالات متحده آمریکا، غول فناوری چینی امسال با عرضه‌ی ۲۳۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند حضور پررنگی در بازار داشت.
تبلیغات

براساس آخرین گزارش منتشرشده، ریچارد یو مدیرعامل هواوی در جلسه‌ی داخلی شرکت اعلام کرد که آمار عرضه‌‌ی گوشی‌های هوشمند هواوی در سال ۲۰۱۹ به ۲۳۰ میلیون دستگاه خواهد رسید. باتوجه به اینکه هواوی روزهای سختی را پشت سر گذاشته و با تحریم‌های تجاری بسیاری از سوی آمریکا رو‌به‌رو بوده است، این آمار رقم بالایی را نشان می‌دهد.

اوایل آبان‌ماه گفته شد که هواوی از ابتدای سال، ۲۰۰ میلیون گوشی هوشمند فروخته است. آمار جدید نشان می‌دهد طی حدود دو ماه گذشته، چینی‌ها توانسته‌اند در حدود ۳۰ میلیون گوشی هوشمند دیگر به بازار عرضه کنند. آمار عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند هواوی به بازار نشان می‌دهد، تحریم‌های اقتصادی آمریکا برای چینی‌ها به ثمر نرسیده است.

هواوی میت 20 / Huawei Mate 20

آمار منتشر شده از تعداد دستگاه‌های عرضه‌ شده‌ی هواوی به بازار چندین نکته‌ی مهم را خاطر نشان می‌کند. مهم‌ترین‌ نکته‌ آن است که هواوی بدون آمریکا نیز می‌تواند بدون هیچ مشکلی به حیات خود ادامه دهد. البته ممکن است هواوی نتواند رشد و ثبات فعلی خود را در بازار حفظ کند. اما از سوی دیگر ظاهرا تحریم‌های آمریکا نیز، آنطور که امیدوار بود، نتوانستند به شرکت چینی آسیب چندانی وارد کنند.  

از سوی دیگر، آمار تعداد دستگاه‌های عرضه شده به بازار نشان می‌دهد که احتمالا تحریم‌های آمریکا تأثیر منفی بر فروش شرکت داشته است. اگر چینی‌ها توانسته باشند بین ما‌ه‌های ژانویه و اکتبر (دی تا اسفندماه) در حدود ۲۰۰ میلیون گوشی هوشمند به بازار عرضه کنند، درنتیجه از نظر تئوری باید بیش از ۳۰ میلیون دستگاه در ماه‌های منتهی به تعطیلات به بازار عرضه کنند. به عبارت دیگر باید گفت تحریم‌های واشنگتن تأثیرات مخرب و ویران‌کننده‌ای بر هواوی نداشته، بلکه تنها شاهد تأثیرات منفی بر هواوی هستیم.   

هواوی با فروش بیش از ۲۰۰ میلیون دستگاه گوشی در سال ۲۰۱۸ رکوردشکنی کرد. درنتیجه انتظار می‌رفت این آمار در سال ۲۰۱۹ افزایش پیدا کند. باید دید که چینی‌ها در سال ۲۰۲۰ چه آمار فروشی در بازار خواهند داشت. 

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی هواوی نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های هواوی و برند آنر در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات