پی اسمارت 2020، نوا 6 و میت پد پرو هواوی در رندرهای جدیدی دیده شدند

یک‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
مطالعه 5 دقیقه
ساعاتی پیش رندرهای جدیدی از گوشی‌های پی‌ اسمارت ۲۰۲۰ و نوا ۶ و تبلت پرچم‌دار میت‌پد پرو هواوی در فضای وب منتشر شدند و این محصولات را از زوایایی خاص به‌تصویر کشیدند.
تبلیغات

هواوی سال‌ها است که در حوزه‌ی تولید گوشی و تبلت فعالیت می‌کند و همه‌ساله محصولات متنوعی دردسترس مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. این شرکت به‌دنبال تحریم‌های ایالات متحده‌ی آمریکا و منع‌شدن از ارتباط تجاری با گوگل، با مشکلات زیادی روبه‌رو شد؛ اما این مشکلات نتوانسته‌اند از عرضه‌ی گوشی جدید این شرکت جلوگیری کنند.

رسانه‌های متعددی گفته‌اند هواوی قصد دارد به‌زودی مدل ۲۰۲۰ گوشی پی اسمارت و نوا ۶ و مدل بعدی تبلت مدیاپد ام ۶ را با نام میت‌پد پرو معرفی کند. درحالی‌که اخبار اندکی از محصولات مذکور منتشر شده بود، ساعاتی پیش رندرهای جدیدی از آن‌ها فاش شد. البته این نخستین‌باری نیست که انتشار رندر منتسب به میت‌پد پرو را مشاهده می‌کنیم؛ چراکه روز گذشته نیز رندرهای دیگری از این تبلت موردانتظار فاش شده بودند.

هواوی پی اسمارت ۲۰۲۰

با کلیک روی تصویر بالا، می‌توانید اندازه‌ی اصلی آن را مشاهده کنید.

بهتر است بررسی محصولات جدید هواوی را با مدل ۲۰۲۰ گوشی پی اسمارت شروع کنیم. این گوشی ماه گذشته در وب‌سایت رسمی سازمان تنظیم مقررات چین (TENAA) دیده شد و برخی از مشخصات فنی و تصاویر آن فاش شدند. براساس جزئیات فاش‌شده ازطریق وب‌سایت TENAA، گوشی پی اسمارت ۲۰۲۰ که ظاهرا کدنامش Aquaman است، در رنگ‌های مشکی و سبز عرضه خواهد شد. رندرهای جدیدی که از پی اسمارت منتشر شده‌اند، ضمن تأیید رنگ سبز این گوشی، رنگ جدیدی آن را نیز نشان می‌دهند: آبیِ اقیانوسی.

افزون‌براین، گفته می‌شود هواوی در پی اسمارت ۲۰۲۰ از نمایشگر OLED با اندازه‌ی ۶/۳ اینچ و وضوح فول HD پلاس و نسبت تصویر ۲۰:۸ استفاده کرده است. درضمن، ظاهرا پی اسمارت ۲۰۲۰ هواوی قرار است از حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش بهره بگیرد. رندرهای ذکرشده به‌طور ضمنی این موضوع را تأیید می‌کنند؛‌ زیرا در پنل پشتی گوشی، حسگر اثرانگشت دیده نمی‌شو. 

پی اسمارت ۲۰۲۰ احتمالا با دوربین سه‌گانه در سه رنگ متنوع روانه‌ی بازار خواهد شد

طبق شایعه‌های اخیر، وزن مدل جدید پی اسمارت ۱۶۳ گرم خواهد بود. همچنین، احتمالا از باتری ۳٬۹۰۰ میلی‌آمپرساعتی، پردازنده‌ی هشت‌هسته‌ای کرین ۸۱۰ با فرکانس پردازشی ۲/۲ گیگاهرتز، ۴ یا ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره‌ خواهد برد.

 یکی از مهم‌ترین نکات مربوط به پی اسمارت ۲۰۲۰، دوربین اصلی آن است. گفته می‌شود پنل پشتی دستگاه قرار است میزبان سه دوربین مجزا باشد؛ نکته‌ای که در رندرهای بالا به‌وضوح دیده می‌شود. حسگر اصلی دستگاه ۴۸ مگاپیکسلی خواهد بود و درضمن دو دوربین دیگر با حسگرهای ۸ و ۲ مگاپیکسلی در پنل پشتی وجود خواهند کرد. احتمال می‌دهیم دوربین ۸ مگاپیکسلی از لنز تله‌فوتو یا فوق‌عریض بهره‌مند باشد و دوربین ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق در تصاویر به‌منظور ثبت جلوه‌ی بوکه به کار برود. درکنار این‌ها، پنل جلویی دستگاه میزبان دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی خواهد بود.

هواوی نوا ۶

با کلیک روی تصویر بالا، می‌توانید اندازه‌ی اصلی آن را مشاهده کنید.

مدتی پیش شاهد افشای رندری از نوا ۶ بودیم که زوایای مختلفی از آن را به‌تصویر می‌کشید. در رندر مذکور دیدیم نوا ۶ قرار است در پنل جلویی روزنه‌ای بیضی‌شکل برای میزبانی از دوربین سلفی دوگانه داشته باشد و از چهار دوربین مجزا در پنل پشتی برخوردار باشد که این دوربین‌ها به‌‌شکل عمودی در گوشه‌ی سمت چپ حضور پیدا کرده بودند. آن رندر همچنین تأیید می‌کرد نوا ۶ مدلی با رنگ آبی خواهد داشت.

رندرهای جدید منتسب به هواوی نوا ۶ مهر تأییدی بر صحت رندر قبلی می‌زنند و از حضور دوربین سلفی دوگانه در این گوشی خبر می‌دهند. درضمن در رندرهای جدید، بار‌دیگر شاهد رنگ آبی دستگاه هستیم. براساس این رندرها، هواوی قصد دارد نوا ۶ را افزون‌بر رنگ آبی، در رنگ‌های مشکی و بنفش نیز روانه‌ی بازار کند. همچنین، در صفحه‌ی قفل گوشی در رندرهای مذکور تاریخ ۵ دسامبر ۲۰۱۹ (۱۴ آذر) دیده می‌شود؛ ازاین‌رو، احتمال می‌دهیم تاریخ یادشده، همان تاریخ رونمایی رسمی گوشی نوا ۶ باشد.

هواوی میت‌پد پرو

با کلیک روی تصویر بالا، می‌توانید اندازه‌ی اصلی آن را مشاهده کنید.

میت‌پد پرو تبلت پرچم‌دار جدید هواوی به‌شمار می‌آید که در ابتدا از آن با نام مدیاپد ام ۷ یاد می‌شد؛ اما ایوان بلس از نام میت‌پد پرو برای آن یاد کرد. تبلت جدید هواوی ازلحاظ ظاهری شباهت زیادی به آیپد پرو اپل خواهد داشت. نخستین‌بار در ماه گذشته‌ی میلادی، رندرهای مربوط به تبلت هواوی افشا شد. در رندرهای یادشده دیدیم میت‌پد پرو قرار است در دو رنگ سفید و مشکی عرضه شود. 

همچنین، رندرهای جدید منتسب به میت‌پد پرو نشان می‌دهند هواوی قصد دارد این تبلت را علاوه‌بر رنگ‌های سفید و مشکی، در رنگ‌های سبز و نارنجی نیز روانه‌ی بازار کند. میت‌‌پد پرو ظاهرا در بخش بالایی نمایشگرش روزنه‌ای برای دوربین سلفی خواهد داشت و نخستین تبلت دنیا خواهد بود که از چنین نمایشگری بهره‌مند است. 

میت‌پد پرو (مدیاپد ام ۷) نخستین تبلت دنیا با نمایشگر روزنه‌دار خواهد بود

رندرهای جدید میت‌پد پرو ویژگی جدیدی از آن برملا نمی‌کنند. بااین‌حال، براساس شایعه‌های پیشین، تبلت جدید هواوی قرار است از درگاه USB-C بهره‌مند باشد و از حسگر اثرانگشت درون‌صفحه‌ای پشتیبانی کند. برخی رسانه‌ها از میت‌پد پرو به‌عنوان تبلتی پرچم‌دار یاد می‌کنند و مدعی هستند هواوی قصد دارد آن را به تراشه‌ی کرین ۹۹۰ مجهز کند. بهره‌مندی میت‌پد پرو از کرین ۹۹۰ به‌معنی پشتیبانی این تبلت از فناوری 5G خواهد بود.

افزون‌بر آنچه گفته شد، میت‌پد پرو هواوی قرار است از قلم لمسی (استایلوس) جدیدی با نام M-Pen، کیبورد مغناطیسی ویژه‌، حداکثر هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره‌مند باشد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی رندرهای مربوط به محصولات جدید هواوی چیست؟

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی هواوی را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های هواوی و برند آنر درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس خواهد بود.

*عکس اصلی مقاله، مربوط به گوشی هواوی نوا ۵ پرو است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات