قابلیت موشن سنس پیکسل 4 چگونه کار می کند؟

چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گوگل در رویداد دیشب، از قابلیتی با نام موشن سنس رونمایی کرد که بدون تماس انگشت با صفحه‌نمایش، اعمال مختلفی را انجام می‌دهد.
تبلیغات

گوشی‌های جدید گوگل یعنی پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال دارای رادار داخلی هستند. در رویداد پرزرق‌وبرق نیویورک، این شرکت مجدداً تأیید کرد دو گوشی گوگل مذکور اولین گوشی‌‌هایی خواهند بود که با تراشه‌ی موشن سنس سالی (Soli) عرضه می‌شوند. این تراشه به‌گفته‌ی گوگل «سریع‌ترین تشخیص چهره‌ی امن» و چند ژست حرکتی موشن سنس را امکان‌پذیر می‌کند. به‌عنوان‌ مثال، وقتی از گوشی دور شوید، صفحه را خاموش کرده و زمانی‌که دوباره برگردید، آن را روشن می‌کند. همچنین می‌توانید با این قابلیت تازه، آهنگ عوض کنید، تماس‌ها را سایلنت کنید و حتی پوکمون بازی کنید.

در ویدئوی کوتاهی، مهندس تحقیقات گوگل، جیم لین (Jaime Lien) و طراح تعاملی لئوناردو گیسوتی (Gisuti Leonardo) توضیح می‌دهند که حسگر سالی، چگونه زنگ هشدار صبح شما را تغییر می‌دهد. هرچه به سمت گوشی نزدیک‌تر می‌شوید، حجم صدای زنگ به‌آرامی کاهش می‌یابد؛ در فاصله‌ی کوتاه نیز زنگ هشدار می‌تواند با موجی افقی قطع شود. گیسوتی گفت: «گوشی مؤدبانه رفتار می‌کند.»

ژست‌های موشن سنس اختیاری خواهند بود. خبر مسرت‌بخش برای طرفداران حریم خصوصی نیز این است که تمام داده‌های سالی به‌جای فضای ابری، روی خود گوشی ذخیره می‌شود و با سایر سرویس‌های گوگل به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

ژست‌های هوایی تقریباً ایده‌ی جدیدی نیستند. سامسونگ گلکسی اس ۴ که در آوریل ۲۰۱۳ معرفی شد، به شما این امکان را می‌داد تا صفحات وب را مرور کنید، آهنگ را تغییر دهید و تماس‌های ورودی را بدون لمس صفحه پاسخ دهید. بااین‌حال، این امکان‌ها بیشتر مانند یک حقه‌ی تبلیغاتی بود و مدت‌ها است که سامسونگ آن را رها کرده است. گوگل امیدوار است نسخه‌ی مبتنی بر سالی باهوش‌تر و درنهایت موفق‌تر باشد. این غول فناوری زمان زیادی را صحبت در مورد «منظور» خود کرد و توضیح داد چطور پیکسل ۴ قادر خواهد بود تا فرق بین یک موج در حال عبور و بدن شما را حین رسیدن به قهوه‌ی آن‌طرف میز تشخیص دهد.

قابلیت تشخیص چهره نیز ایده‌ی جدیدی نیست؛ چند مدل اخیر اپل دارای Face ID هستند و پرچم‌داران بی‌شمار اندروید چیزی مشابه آن را ارائه می‌دهند. همچنین دو نسل اول پیکسل نیز از «Trusted Face» پشتیبانی می‌کرد؛ روشی نه‌چندان مطمئن که چندی پیش روی پیکسل ۳ غیرفعال شده بود و ماه گذشته از اندروید کاملاً حذف شد. این قابلیت برای پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال بسیار مهم است. حس‌گر مبتنی بر رادار زمانی را که شما برای گرفتن گوشی اقدام می‌کنید، تشخیص داده و دوربین‌های مادون‌قرمز را از قبل فعال می‌کند. ازنظر تئوری، پیکسل ۴ و ۴ ایکس ال باید با یک حرکت بدون داشتن هرگونه مکث یا مشکلات هم‌ترازی دوربین، صفحه را باز کنند.

با توجه به اینکه این گوشی حسگر اثر انگشت ندارد و کاربران نیز قصد ندارند که دوباره به استفاده از پین‌ها و الگوهاها روی آورند، باید امیدوار بود که قابلیت تازه‌ی پیکسل به‌درستی کار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات