ظهور لکه‌ای رنگی در نمایشگر گلکسی فولد پس از ۲۷ ساعت کار

جمعه ۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
به‌نظر می‌رسد نسخه‌ی جدید و بهبودیافته‌ی گلکسی فولد همچنان از مشکلات کیفی متعددی رنج می‌برد.
تبلیغات

سامسونگ ماه‌ها پیش با رونمایی گلکسی فولد به‌صورت رسمی وارد حوزه‌ی گوشی‌های تاشدنی شد. این شرکت محصول نوآورانه‌اش را با قابلیت‌های جذابی معرفی کرد و از همان ابتدا توانست توجهات زیادی را به سمت خود جلب کند. کره‌ای‌ها تقریبا یک هفته پیش از عرضه‌ی رسمی گلکسی فولد به بازار، این گوشی هوشمند را در اختیار رسانه‌های فناوری‌محور دنیا قرار دادند تا توسط کارشناسان مورد نقد و بررسی قرار بگیرد.

در همین حین بود که کارشناسان متعددی مدعی شدند نمایشگر گلکسی فولد با مشکلات مهمی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. از همین رو سامسونگ در تصمیمی منطقی، پیش‌فروش‌های گلکسی فولد را لغو کرد و تاریخ عرضه‌ی آن را به‌تعویق انداخت تا مشکلات را رفع کند.

سامسونگ چند هفته پیش در اطلاعیه‌ای رسمی از حل شدن تمامی مشکلات گلکسی فولد خبر داد و روز ۶ سپتامبر ۲۰۱۹ (۱۵ شهریور ۱۳۹۸) را به‌عنوان تاریخ عرضه‌ی جدید این محصول در کشور کره‌ی جنوبی تعیین کرد. محصول تاشدنی سامسونگ هم‌اکنون در کره‌ی جنوبی و بریتانیا در حال فروش است و نمونه‌هایی از این دستگاه در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته‌اند. در ضمن این دستگاه قرار است امروز به‌صورت رسمی در ایالات متحده‌ی آمریکا نیز عرضه شود. درحالی که به‌نظر می‌رسید همه‌چیز به‌روال عادی برگشته است، روز گذشته کارشناس وب‌سایت تک‌کرانچ از بروز مشکل در گلکسی فولد فرستاده‌شده برای او خبر داد. 

مشکل نمایشگر گلکسی فولد سامسونگ

ظاهرا گرچه گلکسی فولد جدید از لحاظ طراحی بهبودهای درخورتوجهی به‌‌خود دیده است، اما هنوز هم مشکلاتی گریبان‌گیر آن هستند. براساس ادعاهای برایان هیتر، کارشناس وب‌سایت تک‌کرانچ،‌ تنها ۲۷ ساعت پس از روشن کردن گلکسی فولد، یک لکه‌ی نسبتا کوچک در نمایشگر آن ظاهر شده است. هیتر از مشکل یادشده به‌عنوان یک «لکه‌ی رنگی روشن با شکل بی‌‌نظم» یاد می‌کند که اندکی کمتر از یک سانتی‌متر از مرکز نمایشگر را پوشانده است.

هیتر می‌گوید که از گلکسی فولد به‌خوبی مراقبت کرده و این گوشی روی سطح سخت نیافتاده است. در ضمن گلکسی فولد او نه در داخل آب افتاده و نه کسی روی آن پا گذاشته است. هیتر حدس می‌زند که مشکل یادشده به‌دلیل فشار دادن نمایشگر گلکسی فولد برای بستن آن ایجاد شده باشد. ظاهرا سامسونگ گوشی او را دوباره تحویل گرفته است و هم‌اکنون به‌صورت جدی روی این مشکل کار می‌کند.

لکه‌ای رنگی پس از ۲۷ ساعت، در مرکز نمایشگر گلکسی فولد ظاهر شده است

البته تک‌کرانچ تنها وب‌سایتی نیست که سامسونگ، گوشی گلکسی فولد را برای بررسی در اختیارش قرار داده است. وب‌سایت‌های دیگری نیز هم‌اکنون در حال بررسی این محصول هستند اما هیچ‌یک از آن‌ها با چنین مشکلی مواجه نشده‌اند. در ضمن سامسونگ در پاسخ به خبرنگار سایت CNET برای ارائه‌ی جزئیات بیشتر در این زمینه، تنها گفته که به دارندگان گلکسی فولد قویا پیشنهاد کرده است دستورالعمل نحوه‌ی نگه‌داری از این گوشی را که همراه‌با آن عرضه می‌شود، به‌دقت مطالعه کنند.

خریداران گوشی سامسونگ گلکسی فولد، باید از آن به‌شکل ویژه‌ای مراقبت کنند تا دچار مشکل نشود. این افراد باید با گوشی (و به‌خصوص نمایشگر آن) با ملایمت برخورد کنند. در دستورالعمل نگه‌داری از گلکسی فولد آمده است که کاربران نباید هیچ‌گونه فشار اضافی را به آن وارد کنند. در ضمن نباید پیش از بستن نمایشگر گلکسی فولد، هیچ‌گونه اشیائی را روی آن قرار داد. قرار دادن گلکسی فولد در معرض آب و گردوغبار از دیگر مواردی است که این گوشی را دچار مشکل می‌کند.

مشکل نمایشگر گلکسی فولد سامسونگ

افزون بر این‌ها، گلکسی فولد به‌صورت پیش‌فرض دارای یک محافظ صفحه‌نمایش است و کاربر مجاز نیست محافظ دیگری را به‌منظور امنیت بیشتر به آن اضافه کند، چون ممکن است عملکرد گوشی دچار مشکل شود. افزون بر این موارد، بهتر است گوشی را در نزدیکی کارت‌های اعتباری یا دستگاه‌های پزشکی قرار ندهید.

سامسونگ در اطلاعیه‌ای که از طریق ایمیل برای وب‌سایت CNET ارسال کرده است، می‌گوید: «اگر کاربران گلکسی فولد هرگونه سؤالی داشته باشند،‌ می‌توانند از طریق سرویس Galaxy Fold Premier در هر زمانی‌که بخواهند، از متخصصان سامسونگ مشاوره بگیرند. طی چند هفته‌ی اخیر، شاهد اشتیاق بالای کاربران برای عرضه‌ی گلکسی فولد در بازارهای مختلف بوده‌ایم. هم‌اکنون هزاران کاربر از تجربه‌ی منحصربه‌فردی که گلکسی فولد ارائه می‌دهد، لذت می‌برند».

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟ به‌نظر شما گلکسی فولد قرار است مجددا با مشکلات قبلی مواجه شود؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی سامسونگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های سری S، J، M و A سامسونگ و گالری تصاویر رسمی این محصولات همگی در بخش محصولات در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات