بنچمارک آیفون 11R فاش شد؛ عملکرد نسبتا بهتر از آیفون XR

چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳
مطالعه 3 دقیقه
با نزدیک‌شدن به زمان معرفی محصولات جدید اپل، اطلاعات بیشتری از آن‌ها در رسانه‌های فناوری منتشر می‌شود که جدیدترین افشاسازی به آیفون 11R مرتبط است.
تبلیغات

اپل دهم سپتامبر (۱۹ شهریور) خانواده‌ی جدید آیفون را رونمایی می‌کند. تاکنون، اسامی آیفون 11 و آیفون 11R برای محصولات جدید مطرح شده‌اند؛ البته آیفون 11R فقط حدسی برای نام محصول بعدی در رده‌ی آیفون XR است. با نزدیک‌شدن به زمان معرفی رسمی گوشی‌ها، اخبار و شایعه‌ها نیز درباره‌ی آن‌ها افزایش می‌یابد. جدیدترین اخبار به آیفون 11R مربوط می‌شود که بنچمارکی را مرتبط با محصول آتی کوپرتینویی‌ها بررسی می‌کند.

در فهرست بنچمارک‌های گیک‌بنچ ۴ نتایج محصولی به‌نام iPhone 12.1 دیده شد که مشخصاتی نزدیک به محصول آتی اپل دارد. سیستم‌عامل iOS 13 همراه‌با چهار گیگابایت حافظه‌ی رم و تراشه‌ی ۲.۶۶ گیگاهرتزی ۶ هسته‌ای، مشخصات گوشی هوشمند مذکور هستند. این مشخصات نشان‌ می‌دهند محصول جدید اپل در مقایسه با نسل قبل، یک گیگابایت حافظه‌ی رم بیشتر و سرعت کلاک بیشتر در پردازنده خواهد داشت.

همان‌طورکه می‌دانید گیک‌بنچ نرم‌افزاری برای بررسی قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها است. رسانه‌های متعدد دنیای فناوری برای بررسی محصولات جدید این حوزه از نرم‌افزار مذکور استفاده می‌کنند و به‌نوعی نتایج گیک‌بنچ به‌عنوان معیار شناخته می‌شوند.

بنچمارک آیفون 11R

گوشی هوشمندی که در فهرست جدید گیک‌بنچ مشاهده شد و احتمالا آیفون 11R نام دارد، نتایج مناسبی در آزمایش‌ها کسب کرد. امتیاز پردازش تک‌هسته‌ای ۵,۴۱۵ و چندهسته‌ای ۱۱,۲۹۴ عملکرد مناسب گوشی مذکور را نشان می‌دهند. محصول قبلی کوپرتینویی‌ها، یعنی آیفون XR، امتیاز تک‌هسته‌ای ۴,۸۳۱ و چندهسته‌ای ۱۱,۳۹۴ را ثبت کرده بود؛ درنتیجه، می‌توان ادعا کرد محصول قبلی عملکرد بهتری در وضعیت چندهسته‌ای داشت. البته برخی از نتایج آزمایشی عملکرد چندهسته‌ای آیفون XR را در محدوده‌ی ۱۰ هزار ثبت می‌کنند و امتیاز تک‌هسته‌ی آن نیز در هیچ‌یک از نتایج به پنج‌هزار نمی‌رسد.

اگر نتایج منتشرشده به واقعیت نزدیک باشند، می‌توان انتظار بهبود جزئی در عملکرد آیفون 11R را داشت؛ البته حتی درصورت صحیح‌بودن نتایج هم نمی‌توان تنها به یک منبع خبری و یک نرم‌افزار بنچمارک اتکا کرد. درواقع، نتایج بررسی‌ها از آزمایشی به آزمایش دیگر باهم تفاوت دارند و درنهایت، عملکرد واقعی هم با نتایج نرم‌افزاری تفاوت خواهد داشت.

شایعه‌های قبلی ادعا می‌کردند آیفون 11R با کد N104 شناخته می‌شود و بنچمارک کنونی عبارت N104AP را برای گوشی آزمایش‌شده نشان می‌دهد که احتمال نزدیک‌بودن نتایج به محصول نهایی اپل را بیشتر می‌کند. به‌هرحال، نمی‌توان با اطمینان‌خاطر فراوان تخمین زد نتایج به محصول واقعی اپل تعلق دارند و درنهایت، باید با کمی احتیاط آن‌ها را بررسی کرد. همه‌ی احتمال‌ها تنها تا چند روز دیگر ادامه خواهند یافت و به‌محض معرفی محصول نهایی در دهم سپتامبر، اخبار واقعی و رسمی منتشر خواهد شد.

شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی، هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات