پیکسل 3a فروش گوشی‌های گوگل را ۸۸ درصد افزایش داده است

یک‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
گزارش سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ گوگل، نشان از افزایش فروش ۸۸ درصدی گوشی‌های هوشمند این شرکت به لطف پیکسل 3a دارد.
تبلیغات

گزارش‌های اولیه در سال جاری میلادی، از ناکام‌بودن گوگل در عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند خود خبر می‌دادند. گوشی‌های پیکسل 3 و پیکسل XL 3 از برترین نسخه‌ی اندروید بهره می‌بردند؛ اما فروش آن‌ها نسبت به سال گذشته با کاهش رو‌به‌رو بود. بنابراین، گوگل به تسریع فروش گوشی‌های خود احتیاج داشت و مدل پیکسل 3a، راه را برای این شرکت هموار کرد. حال، جدیدترین گزارش‌ها نشان از آن دارد که گوگل بار دیگر به لطف پیکسل 3a، به یکی از پرفروش‌ترین برند‌ها در بازار گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است.

در بخش قابل توجهی از تاریخ اندروید، اهالی مانتن ویو توجه چندانی به عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند خود نداشتند. گوشی‌های سری نکسوس چندان در نمایش اندروید بی‌نقص گوگل و ترویج پلتفرم به توسعه‌دهندگان، موفق نبود. زمانی‌که گوگل تصمیم جدی برای فروش گوشی‌های هوشمند خود گرفت، تمامی تغییرات جدید را تحت برند پیکسل عرضه کرد. اکنون گوگل وظیفه‌ی طراحی و نگه‌داری از گوشی‌های هوشمند را خود برعهده گرفته و برای اولین‌بار در سری پیکسل، از ویژگی‌هایی همچون گوگل دوپلکس (Duplex) و ارزشیابی مشخصات تماس دریافتی استفاده شده است.

گوگل پیکسل 3a

با وجود این، گوگل اوایل سال جاری میلادی اذعان داشت که فروش نسل سوم گوشی‌های پیکسل نسبت به نسل دوم، با کاهش مواجه شده است. شرکت‌هایی همچون سامسونگ و اپل به‌دلیل حجم گسترده در بازار، از عهده‌ی ضررهای احتمالی بر می‌آیند؛ اما گوگل با توجه به حجم کم بازار، در مواجهه با کاهش فروش به مشکل بر می‌خورد. قیمت گوشی پیکسل 3 از ۸۰۰ دلار و پیکسل 3 XL از ۹۰۰ دلار آغاز می‌شود؛ اما هر دو مدل در ماه‌های اخیر تخفیف قیمت را تجربه کرده‌اند. گوگل در قیمت‌گذاری با مشکل مواجه شده بود و با معرفی پیکسل 3a با قیمتی کمتر، بسیاری از مشکلات فروش برطرف شد.

به گزارش Counterpoint Research، گوگل در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ نسبت به یک سال گذشته، ۸۸ درصد افزایش فروش را تجربه کرده است. بدین ترتیب، گوگل با اختلاف نسبت با وان پلاس با رشد ۱۵۲ درصدی در رتبه‌ی دوم پرفروش‌ترین برند‌های تلفن همراه قرار گرفته؛ در حالی که از شرکت‌های موتورولا با ۵۳ درصد رشد و اپل با ۱۴ درصد رشد، در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی عملکرد بهتری داشته است.

Pixel 3a

فروش کلی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی دوم با کاهش ۱.۵ درصدی مواجه شده است که موجب کاهش عرضه‌ی گوشی‌های سامسونگ، ZTE و ال‌جی می‌شود. به‌صورت کلی، امروزه تمامی افراد از گوشی‌ هوشمند استفاده می‌کنند و معمولا مدت زمان بیشتری قبل از به‌روزرسانی مدل، با گوشی خود کار می‌کنند. پیکسل 3 کاربران را برای به‌روزرسانی گوشی‌های خود متقاعد نکرده بود؛ اما اینطور به نظر می‌رسد که پیکسل 3a، ترکیب مناسبی از قیمت و ویژگی‌های کاربردی را ارائه داده است.

گوشی‌های پیکسل 3a و XL 3a تقریبا تمامی ویژگی‌های گوشی‌های بالارده و گران‌قیمت سری پیکسل را ارائه می‌دهند، در حالی که قیمت آن‌ها از ۴۰۰ دلار آغاز می‌شود. گوگل اکنون قصد دارد با معرفی پیکسل 4، از تکرار تاریخ و ناکامی دوباره جلوگیری کند. با وجود اینکه هنوز چند ماهی تا معرفی رسمی گوشی جدید سری پیکسل زمان باقی مانده است؛ اما گوگل تیزرهای مختلفی را از گوشی جدید خود منتشر کرده و در رابطه با ویژگی‌هایی همچون بازشدن قفل به‌وسیله اسکن سه‌بعدی چهره (3D Face) و سیستم راداری Soli سخن به میان آورده است. انتظار می‌رود که گوگل پیکسل 4 در ماه اکتبر رونمایی شود؛ اما به نظر می‌رسد که پیکسل 4a، بزرگ‌ترین رونمایی گوگل باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات