هرآنچه از گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس انتظار داریم

سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
کمتر از دو ماه از معرفی گلکسی نوت ۹ در اکتبر ۲۰۱۸ گذشته بود که زمزمه‌هایی درباره‌ی پرچم‌دار بعدی سامسونگ به گوش رسید. امروز تا معرفی رسمی گلکسی نوت ۱۰ تنها چند ساعت باقی مانده است.
تبلیغات

سامسونگ، ۰۰:۳۰ بامداد (به‌وقت تهران) روز پنجشنبه ۱۷ مرداد گلکسی نوت ۱۰ (Galaxy Note 10) را طی مراسمی در نیویورک به‌طوررسمی رونمایی خواهد کرد. تاکنون شایعات و اخبار درزکرده‌ی زیادی حول جدیدترین فبلت این شرکت کره‌ای منتشر شده است. از اولین شایعات درباره‌ی نداشتن دکمه‌ی سخت‌افزاری گرفته تا اخبار غیررسمی جدید درباره‌ی دو گوشی با دو اندازه‌ی متفاوت، همگی فقط اشتیاق کاربران را برای دیدن پرچم‌دار جدید سامسونگ بیشتر کرد. 

پیش از شروع مراسم رسمی که تنها یک روز تا آن باقی مانده و معرفی رسمی محصول جدید سامسونگ (نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس)، مروری اجمالی به ویژگی‌های محصولات جدید می‌‌اندازیم. آنچه که در ادامه می‌آید تنها شایعات، تصاویر و اخبار غیررسمی هستند که درباره‌ی پرچم‌دار جدید سامسونگ در سایت‌ها منتشر شده است. 

تابه‌اینجا، سال ۲۰۱۹ سال خوبی برای گوشی‌های هوشمند سامسونگ بوده است. صرف‌نظر از اتفاقاتی که برای گلکسی فولد رقم خورد، غول فناوری کره‌ای امسال مدل‌های مختلف گلکسی اس ۱۰ را به‌همراه گلکسی A50 روانه‌ی بازار کرد. اما هنوز زمانی زیادی تا پایان سال باقی مانده است و حالا سامسونگ خود را برای معرفی نوت ۱۰ آماده می‌کند. 

شاید خانواده‌ی گلکسی نوت سامسونگ نتوانسته باشد موفقیتی درحدو‌اندازه‌های سری گلکسی S برای این شرکت به‌همراه داشته باشد؛ اما معرفی هرکدام از مدل‌های نوت نیز موجی درمیان کاربران به راه می‌انداخت. سامسونگ در ساخت این نوع از محصولات خود، علاو‌براینکه ویژگی‌ها و ابزارهای بهره‌وری را به‌یک‌اندازه در اختیار مصرف‌کنندگان و کاربران سازمانی قرار می‌داد، ویژگی‌های و قابلیت‌های جدیدی را نیز برای اولین‌بار در این صنعت معرفی می‌کند.

گلکسی نوت 10 / galaxy note 10

تنها باری که سامسونگ از روند مرسوم در نام‌گذاری محصولات خود پیروی نکرد، زمانی بود که از نوت ۵ به سراغ نوت ۷ رفت و تقریبا همه علت این کار را می‌دانند. اکنون هم انتظار می‌رود که کره‌ای‌ها نام محصول بعدی خود را گلکسی نوت ۱۰ بگذارند. تصاویری که از این محصول فاش شده است نشان می‌دهد که یک گوشی بزرگ‌تر هم در کار است که احتمالا آن را نوت ۱۰ پلاس خواهند نامید. این نام در عکس تبلیغاتی که در توییتر ایوان بلاس (Evan Blass) منتشر شده است هم به چشم می‌خورد. تا پیش از آن برخی این گوشی را نوت ۱۰ پرو می‌نامیدند.

نکته‌ی مهم دیگر آنکه این سری از گوشی‌ها با سیستم‌عامل اندروید ۹ (پای) و One UI به بازار عرضه خواهند شد.

ویژگی‌های ظاهری

معمولا، گوشی‌های خانواده‌ی نوت از طراحی کلی مشابهی با دستگاه‌های جدید گلکسی S برخوردار هستند و به نظر می‌رسد که این موضوع در مورد نوت ۱۰ هم صدق می‌کند. رندرها و عکس‌های زیادی تاکنون به‌نام این محصول منتشر شده است و به‌سختی می‌توان یکی را از میان آن‌ها برگزید. آنچه که در برخی از تصاویر به‌چشم می‌خورد آن است که این محصول، سه دوربین در قسمت پشت و یک پانچ روی نمایشگر برای دوربین جلو دارد. البته، یک اس پن نیز به‌همراه آن وجود دارد.

گلکسی نوت 10 پرو
گلکسی نوت 10 پرو
گلکسی نوت 10
گلکسی نوت 10
گلکسی نوت 10 پرو
گلکسی نوت 10 پرو
گلکسی نوت 10 پرو
گلکسی نوت 10 پرو
گلکسی نوت ۱۰
گلکسی نوت 10
گلکسی نوت 10 پرو
گلکسی نوت 10 پرو

در محصولات جدید سامسونگ، تغییرات زیادی اتفاق افتاده که یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها، نمایگشر نوت ۱۰ است. آن‌گونه که از تصاویر فاش شده برمی‌آید، از حاشیه‌های اطراف نمایشگر گلکسی نوت جدید به‌شدت کاسته شده است. این گوشی‌ها از پنل Infinity-O سامسونگ به‌همراه یک بریدگی برای دوربین سلفی استفاده می‌کند که در وسط قرار گرفته است. هیچ حسگر اثر انگشتی پشت یا در طرفین گوشی دیده نشده است و درنتیجه به‌احتمال زیاد، این حسگر زیر نمایشگر جای گرفته است؛ درست مانند آنچه که در گلکسی اس ۱۰ و گلکسی اس ۱۰ پلاس شاهد آن بودیم.

ابتدا شایع شده بود که سامسونگ در نوت ۱۰ خود را از شر همه‌ی دکمه‌های سخت‌افزاری خلاص خواهد کرد؛ اما تصاویر و اخبار بعدی حاکی از آن بود که دکمه‌ی کنترل صدا و پاور دستگاه همچنان سرجای خود هستند.

ویژگی‌های سخت‌افزاری

تغییر مهم ظاهری در نوت‌ ۱۰ حذف دکمه‌ی بیکسبی و جک هدفون است

همان‌طور که ابتدا گفته شد، سامسونگ به‌احتمال زیاد دو مدل متفاوت از نوت ۱۰ را معرفی خواهد کرد؛ یکی با نمایشگری ۶.۴ اینچی و دیگری با نمایشگری ۶.۸ اینچی. اما تفاوت بین نوت‌های ۱۰ فقط در اندازه‌ی نمایشگرهای آن‌ها نیست. نوت ۱۰ یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، امکان شارژ بی‌سیم ۱۲ وات، ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد و از کارت حافظه‌ی میکرو SD پشتیبانی نمی‌کند. اما، نوت ۱۰ پلاس از باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، امکان شارژ بی‌سیم ۲۰ وات، حداکثر ۴۵ وات سرعت شارژ درصورت استفاده از شارژر USB-C،ا ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی برخوردار است.

گلکسی نوت 10 پرو
گلکسی نوت 10 پرو
گلکسی نوت 10 پرو
گلکسی نوت 10 سامسونگ
گلکسی نوت 10 سامسونگ
گلکسی نوت 10 سامسونگ
گلکسی نوت 10 پرو / galaxy note 10 pro
گلکسی نوت 10 سامسونگ
گلکسی نوت 10 سامسونگ
گلکسی نوت 10 سامسونگ
گلکسی نوت 10 سامسونگ
گلکسی نوت 10 سامسونگ

فرق دیگر آن‌ها این است که نوت ۱۰ پلاس یک اسلات میکرو SD نیز دارد. همچنین، برخلاف گفته‌های قبلی مبنی بر استفاده از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ در محصولات جدید، تنها مدل آمریکایی این گوشی‌ها از این تراشه بهره خواهد برد و سایر گوشی‌ها از نسل جدید تراشه‌های اکسینوس ۹۸۲۵ (Exynos 9825) با لیتوگرافی ۷ نانومتری استفاده خواهند کرد.

تغییرات دیگری که در این گوشی‌ها اتفاق افتاده است، حذف دکمه‌ی بیکسبی (Bixby) و افزودن یک بخش لمسی روی قاب گوشی به‌جای آن و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری است. به‌نظر می‌رسد که کره‌ای‌ها بالاخره عزم خود را برای حذف جک هدفون جزم کرده‌اند. شاید خیلی‌ها مورد اول را بپسندند، اما مورد دوم قطعا به مذاق عده‌ی زیادی خوش نخواهد آمد. 

دوربین

گلکسی نوت 10 / galaxy note 10

در قسمت پشتی هر دو دستگاه، سه دوربین قرار خواهد گرفت. جزئیات این دوربین‌ها فاش نشده‌ است؛ اما سامسونگ احتمالا از حسگرهای اولیه، تله‌فوتو و اولترا واید استفاده خواهد کرد. هیچکدام از آن‌ها حسگر پایش ضربان قلب ندارند. احتمالا، گوشی نوت ۱۰ پلاس هم از همین دوربین‌ها به‌علاوه‌ی یک حسگر ToF استفاده می‌کند که مشابه آن در گلکسی اس ۱۰ نسخه 5G مشاهده شده شده است.

اس پن

گلکسی نوت 10 / galaxy note 10

به‌نظر می‌رسد این‌بار سامسونگ برای ارتقای اس‌-پن گوشی‌های خود، دست به یک تجربه‌ی سخت‌افزاری جدید زده و یک دوربین در قلم‌ها جایگذاری کرده است. اوایل امسال، سامسونگ پتنتی ثبت کرد که شامل استفاده از اس-پن به‌عنوان دوربین بود. این کار قابلیت بزرگنمایی نوری واقعی نوت ۱۰ را تقویت می‌کند. خبر این پتنت در فوریه ۲۰۱۹ منتشر شد. احتمالا زمانی‌که از ارتقای ژست‌های حرکتی و امکان کنترل گوشی ازطریق اس-پن بدون لمس نمایگشر صحبت می‌کردند، به‌این فناوری اشاره داشتند.

قیمت

مدل‌های ۲۵۶ گیگابایتی گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس به‌ترتیب با قیمت‌های ۹۴۹ و ۱۰۹۹ دلار به‌فروش خواهند رسید. کمی بیشتر از ۲۴ ساعت دیگر صحت‌وسقم این قیمت‌ها معلوم خواهد شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات