سامسونگ احتمالا از اپل درخواست غرامت چند صد میلیون دلاری می‌کند

سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
رسانه‌های کره جنوبی خبر از درخواست غرامت چند صد میلیارد وونی سامسونگ از اپل به‌دلیل رعایت نکردن تعهداتش می‌دهند.
تبلیغات

رابطه نه چندان خوب اپل و سامسونگ ظاهرا بدتر شده است. اپل ممکن است به‌دلیل عمل نکردن به تعهداتش در یکی از قراردادهای مشترک با سامسونگ با جریمه‌های سنگینی رو‌به‌رو شود.

به گزارش ETnews یک منبع خبری موثق درباره اخبار پشت پرده‌ی اپل، این شرکت ممکن است به‌زودی مجبور به پرداخت صدها میلیارد وون به سامسونگ دیسپلی یکی از زیرمجموعه‌های سامسونگ شود. این شرکت کره‌ای تصمیم دارد از طرف آمریکایی به‌دلیل کاهش خرید صفحه نمایشگرهای اولد مخصوص آیفون شکایت کند.

هنوز مشخص نیست رقم دقیق صدها میلیارد وون کره جنوبی چقدر است اما هر صد میلیارد وون کره جنوبی حدودا معادل ۸۶ میلیون دلار آمریکا برآورد می‌شود. بسته به اینکه مبلغ مورد نظر دقیقا چند صد میلیون دلار باشد، این جریمه می‌تواند بسیار اندک یا بسیار چشمگیر تلقی شود.

آیفون

سامسونگ دیسپلی برای ساخت صفحه نمایشگرهای اولد اختصاصی آیفون کارخانه‌ای مخصوص احداث کرده است. این کارخانه، بزرگ‌ترین کارخانه‌ی تولید پنل اولد در جهان است و ظرفیت تولید آن ۳۰ درصد بیشتر از کارخانه‌‌ی موسوم به A3 است که پیش از آن لقب بزرگ‌ترین کارخانه‌ی تولید پنل اولد سامسونگ را به خود اختصاص داده بود.

براساس قراردادی که آیفون با سامسونگ دیسپلی بسته، این شرکت آمریکایی تضمین کرده سالانه ۱۰۰ میلیون صفحه نمایشگر اولد از طرف کره‌ای بخرد اما کاهش فروش گوشی‌های آیفون تأثیر بسیار زیادی روی این قرارداد داشته است. سود عملیاتی این پروژه برای سامسونگ دیسپلی از ۵.۷ تریلیون وون در سال ۲۰۱۷ به ۲.۶ تریلیون وون در سال ۲۰۱۸ کاهش پیدا کرده است.

براساس گزارش این رسانه‌ی کره‌ای بعید به نظر می‌رسد اپل مجبور به پرداخت نقدی هرگونه جریمه‌ای شود. انتظار می‌رود سامسونگ دیسپلی به قراداد فروش نمایشگرهای اولد برای دستگاه‌های دیگر اپل راضی باشد.

ETnews در بخش دیگری از گزارش خود اعلام کرد اپل پیش از این سامسونگ دیسپلی را به‌دلیل آنچه عملکرد نامناسب قطعات تحویل‌داده‌شده به اپل اعلام کرده، جریمه کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات