اندروید Q احتمالا با قابلیتی مشابه با 3D Touch اپل معرفی خواهد شد

چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
در آینده‌ی نزدیک باید شاهد معرفی قابلیت Deep Prees در اندروید Q باشیم که عملکردی مشابه سیستم 3D Touch اپل خواهد داشت.
تبلیغات

در سال ۲۰۱۴ شاهد رونمایی اپل از ویژگی Force Touch یا به عبارتی دیگر 3D Touch بودیم و احتمالا بعد از پنج سال باید منتظر ارائه این تکنولوژی توسط گوگل برای تلفن‌های همراه هوشمند اندرویدی باشیم.

به‌گفته‌ی تیل کاتمن، یک توسعه‌دهنده‌ی اندروید، قابلیتی جدیدی به نام Deep Press در کدهای اندروید بعدی، یعنی اندروید Q مشاهده شده است. طبق اطلاعات به دست آمده از گوگل کاربر می‌تواند با فشار بیشتری صفحه‌نمایش را لمس کند. باید به این موضوع نیز توجه داشت که اپل از پنج سال پیش قابلیت 3D Touch را به آیفون‌هایش آورد و هم‌اکنون نیز از این قابلیت در اپل واچ و ترک پد مک بوک استفاده می‌شود.

3d touch

اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر به موضوع نگاه کنیم تاریخچه‌ی استفاده از Force Touch برای اولین‌بار در گوشی‌های هوشمند اندرویدی به هواوی میت S باز می‌گردد. البته این تکنولوژی که توسط هواوی معرفی شد از دقت بالایی برخوردار نبود و با دقت کار نمی‌کرد.

به‌گفته‌ی کاتمن اطلاعات زیادی در مورد نحوه‌ی کار سیستم Deep Press در دسترس نیست. به عبارتی دیگر هنوز مشخص نیست که آیا شرکت‌های سازنده‌ی تلفن‌های هوشمند برای استفاده از این قابلیت باید سخت افزارهای تطبیق پذیر با این تکنولوژی را توسعه دهند یا اینکه این قابلیت توسط الگوریتم‌های یادگیری ماشینی به محسابه‌ی فشار وارد شده به نمایشگر خواهد پرداخت.

اگر مورد دوم را صحیح در نظر بگیریم، یعنی این قابلیت با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی قابل دست یابی باشد باید انتظار داشت که تمامی دستگاه‌هایی که به‌روزرسانی اندروید Q را دریافت کنند به قابلیت Deep Prees مجهز خواهند شد. اما اگر مورد اول را در نظر بگیریم، یعنی برای استفاده از تکنولوژی Deep Prees هر شرکت سازنده‌ باید اقدام به توسعه‌ی سخت افزارهای تطبیق پذیر با این تکنولوژی کند باید از گجت‌های قدیمی دل کند و برای مجهز شدن به این تکنولوژی تلفن‌های همراه جدیدتری خریداری کرد.

البته هنوز برای اظهارنظر در مورد تکنولوژی Deep Prees گوگل زود است و باید تا ماه آینده یعنی تا شروع کنفرانس توسعه دهندگاه اپل صبر کرد تا جزئیات بیشتری در اختیارمان قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات