گلکسی A90 با نمایشگر بزرگ و تراشه‌ قدرتمند معرفی می‌شود

دوشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
مطالعه 4 دقیقه
سامسونگ قصد دارد گوشی هوشمند گلکسی A90 را با نمایشگر بزرگ و تراشه‌ی قدرتمند معرفی و به بازار عرضه کند.
تبلیغات

تاکنون اخبار مختلفی در مورد گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A90 منتشر شده است. انتظار می‌رود این گوشی موبایل ماه آوریل (اواخر فروردین‌ماه)‌ معرفی شود. باوجودی که کمتر از سه هفته به تاریخ معرفی گلکسی A90 باقی مانده، بیشتر مشخصات اصلی آن به‌صورت غیررسمی فاش شده است.

گلکسی A90 یکی از بزرگ‌ترین گوشی‌های هوشمند سامسونگ خواهد بود

وبسایت رسمی سامسونگ تأیید کرده که گلکسی A90 اولین و تنها گوشی هوشمند کره‌ای‌ها است که با نمایشگر بدون بریدگی Infiniti به بازار عرضه خواهد شد. پیش‌تر نیز در اخبار گفته شده بود که گلکسی A90 با دوربین پاپ آپ و بدون بریدگی بالای نمایشگر معرفی می‌شود. در نتیجه در گلکسی A90 خبری از بریدگی بالای نمایشگر بحث‌برانگیز نخواهد بود و در عوض شاهد معرفی گوشی هوشمندی با حاشیه‌های باریک در هر چهار طرف دستگاه خواهیم بود. 

سامسونگ گلکسی اس ۱۰ / Samsung Galaxy S10

تصویر فاش‌شده‌ای از محافظ نمایشگر گلکسی A90 به‌اشتراک گذاشته شده است که به‌خوبی حاشیه‌های باریک دستگاه را نشان می‌دهد. البته همان‌طور که در تصویر فاش‌شده از محافظ نمایشگر مشاهده می‌کنید، حاشیه‌ی پایینی دستگاه کمی بزرگ‌تر از حاشیه‌های سه طرف دیگر است. استیو همرستوفر از افشاگران معروف، با تاکید بر فقدان بریدگی بالای نمایشگر، معتقد است که گلکسی A90 با حاشیه‌ی باریک ۱.۲ میلی‌متری در سه طرف و حاشیه‌ی پایینی ۳.۶ میلی‌متری به بازار عرضه خواهد شد.

همچنین استیو همرستوفر معتقد است که گلکسی A90 با نمایشگر ۶.۳۷ اینچی معرفی خواهد شد. اگر اندازه‌ی نمایشگر گلکسی A90 را با نمایشگر نسخه‌ی 5G گلکسی اس ۱۰ مقایسه کنیم، کاملا مشخص است که گلکسی A90 در بین گوشی‌های هوشمند سامسونگ، دارای بزرگ‌ترین ابعاد نمایشگر خواهد بود.

گلکسی A90

گلکسی A90 با دوربین پاپ آپ معرفی می‌شود 

غول فناوری کره‌ای برای توسعه‌ی دستگاهی با دوربین یکپارچه روی نمایشگر، تلاش‌های بسیاری را به‌انجام رسانده است. اما درنهایت به‌نظر می‌رسد سامسونگ برای عرضه‌ی گوشی هوشمندی کاملا تمام صفحه به بازار، هنوز نیاز به تلاش و زمان بیشتری دارد. اما کره‌ای‌ها برای توسعه‌ی دستگاهی تمام‌صفحه، راهکاری غیرمتعارف را در پیش گرفتند. 

گوشی هوشمند بعدی سامسونگ با دوربین پاپ‌آپ معرفی خواهد شد. دوربین سلفی در قسمت کشویی ماژول دوربین قرار داده شده است. اما باتوجه به اینکه دوربین پاپ آپ از مکانیزم چرخشی بهره می‌برد، از این دوربین به‌عنوان دوربین اصلی دستگاه نیز می‌توان استفاده کرد. اطلاعات زیادی در مورد دوربین پاپ آپ گلکسی A90 منتشر نشده است. اما انتظار می‌رود این گوشی هوشمند با حداقل سه دوربین به بازار عرضه شود. باتوجه‌به اخبار فاش‌شده‌ی قبلی، دوربین اصل دستگاه ۴۸ مگاپیکسلی خواهد بود. اما رزولوشن سایر دوربین‌های گلکسی A90 هنوز فاش نشده است. به‌نظر می‌رسد یکی از دوربین‌ها، زاویه باز و دیگری به‌عنوان حسگر عمق به‌کار برده شود.

باتوجه به تنظیمات منحصربه‌فرد دوربین و عدم قرارگیری دوربینی در پنل پشتی دستگاه، انتظار می‌رود با طراحی مینیمالیستی در پنل پشتی گلکسی A90 مواجه شویم. باتوجه‌به اینکه احتمالا گلکسی A90 با حسگر اثر انگشت زیرنمایشگر معرفی خواهد شد، ممکن است در پنل پشتی دستگاه، تنها لوگوی سامسونگ قرار داشته باشد.

تراشه‌ی قدرتمندی که از اسنپدراگون ۸۴۵ پیشی می‌گیرد

اطلاعات زیادی در مورد داخل سخت‌افزار داخلی گلکسی A90 تاکنون منتشر نشده است و در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. پیش‌تر شایعه‌ای منتشر شده بود که سامسونگ قصد دارد گوشی هوشمند اقتصادی خود را با تراشه‌ی گوشی‌های پرچم‌دار خود یعنی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ به بازار عرضه کند که می‌‌تواند گلکسی A90 باشد.

انتظار می‌رود که این گوشی هوشمند بعد از گلکسی S10e سامسونگ قرار گیرد. اما Ice Universe معتقد است که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. Ice Universe ادعا می‌کند که گلکسی A90 سامسونگ به‌جای استفاده از تراشه‌ی جدید و پرچم‌دار کوالکام، با تراشه‌های سری اسنپدراگون ۷۰۰ معرفی خواهد شد و به تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۱۵۰ اشاره می‌کند. 

سامسونگ گلکسی اس ۱۰ / Samsung Galaxy S10

در حال حاضر، اطلاعات بسیار کمی در مورد این تراشه منتشر شده است. اما انتظار می‌رود از طراحی لیتوگرافی ۸ نانومتری بهره ببرد. علاوه‌بر این، از نظر عملکرد نیز عملکردی بین تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ با طراحی لیتوگرافی ۱۰ نانومتری که سال گذشته‌ی میلادی معرفی شد و تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ با طراحی لیتوگرافی ۷ نانومتری که در گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس ۱۰ سامسونگ مورد استفاده قرار گرفت، جای دارد. جزئیات بیشتری در مورد مشخصات داخلی گوشی هوشمند Galaxy A90 هنوز منتشر نشده است. اما احتمال دارد میان‌رده‌ی بعدی سامسونگ با حافظه‌ی رم حداقل ۶ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی حداقل ۶۴ گیگابایتی به بازار عرضه شود. با این وجود، احتمال معرفی نسخه‌های مختلفی از این گوشی هوشمند با حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی متفاوت وجود دارد.

انتظار می‌رود گلکسی A90 سامسونگ با نسخه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۹ پای جعبه‌گشایی شود. این گوشی هوشمند از باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره خواهد برد. اما باتوجه به شایعه‌هایی که در مورد ابعاد نمایشگر آن مطرح شده است، باید ببینیم طول عمر باتری دستگاه به چه صورت خواهد بود. در هر حال، به‌نظر می‌رسد گلکسی A90 از فناوری شارژ سریع تا ۲۵ وات بهره می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات