گلکسی S10 سامسونگ با حسگر اثر انگشت اولتراسونیک معرفی می‌شود

سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
مطالعه 3 دقیقه
براساس آخرین خبرهای غیر رسمی منتشرشده، گلکسی S10 سامسونگ از حسگر اثر انگشت اولتراسونیک بهره می‌برد.
تبلیغات

براساس خبرهای لورفته از طریق Ice Universe، به‌نظر می‌رسد که سامسونگ در گوشی هوشمند پرچمدار بعدی خود به‌جای استفاده از فناوری اسکن عنبیه، از حسگر اثر انگشت اولتراسونیک مبتنی بر راهکار جدید کوالکام استفاده خواهد کرد. 

از آنجایی که فناوری حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر برای تایید هویت کفایت می‌کند؛ احتمالا سامسونگ به‌سمت حذف فناوری تایید هویت بیومتریک اسکنر عنبیه متمایل خواهد شد. انتظار می‌رود طراحی جدید درنظر گرفته شده برای سنسور اثر انگشت، عملکردی سریع‌تر خواهد داشت و می‌تواند ابعاد بیشتری از نمایشگر را پوشش دهد. همچنین انتظار می‌رود که دقت سنسور جدید در حدود ۳۰ درصد بیشتر باشد. علاوه بر این، ظاهرا سازنده‌ی کره‌ای گوشی‌های هوشمند، از نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۹ به‌صورت انحصاری به چنین اسکنری دسترسی خواهد داشت و می‌تواند آن را در گوشی‌های هوشمند خود اجرایی کند.

سنسور اثر انگشت جدید کوالکام

بعد از معرفی فبلت گلکسی نوت ۹ سامسونگ، خبرها و گزارش‌هایی در مورد گوشی هوشمند بعدی سری S سامسونگ منتشر شده است. یکی از خبرهایی که در مورد غول بزرگ فناوری کره‌ای مطرح می‌شود این است که احتمال حذف اسکنر عنبیه به‌نفع سنسور بیومتریک اثر انگشت زیر نمایشگر بالا است. به‌احتمال زیاد، علت این تصمیم سامسونگ، تغییر رویکرد بازار گوشی‌های هوشمند است. به‌نظر می‌رسد این واقعیت را باید بپذیریم که کاربران علاقه‌ی چندانی به اسکنر عنبیه ندارند. براساس گزارش‌های داخلی از بازار صنعت، به‌نظر می‌رسد که گوشی‌های جدید احتمالا با سنسور اثر انگشت اولتراسونیک معرفی می‌شوند. گزارش‌های غیر رسمی نشان می‌دهد سامسونگ به این نتیجه رسیده است که فناوری اسکن عنبیه و همچنین روش‌های تشخیص چهره، به‌طور کلی سرعت بالایی ندارند. استفاده از چنین ویژگی‌هایی با هر درصد دقتی، اغلب برای کاربران دشوار است و به‌اندازه‌ی اسکن اثر انگشت سریع نیستند. 

با این وجود، موارد مطرح‌شده تنها دلایلی نیستند که نشان بدهد سامسونگ قصد استفاده از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر مبتنی بر فناوری کوالکام را دارد. سامسونگ می‌تواند از اسکنر چهره در پنل پشتی گلکسی اس 10 نیز استفاده کند تا بتواند انتظارات فعلی کاربران را در مورد نسل بعدی پرچمدار خود برآورده سازد و نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۱۰۰ درصد را ارائه دهد. اما بیشتر شایعات مطرح‌شده در حول استفاده از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر است. 

سنسور

براساس یکی از بررسی‌های TrendForce، با وجودی که تقریبا تمام روش‌های تایید هویت حرفه‌ای هستند، از فناوری جدید به‌کار برده‌شده انتظار می‌رود که بتواند میزان تمایل کاربران به استفاده از چنین فناوری‌هایی را در حدود ۱۰ درصد افزایش دهد. در حال حاضر اکثر فناوری‌های مربوط به سنسورهای اثر انگشت از نوع خازنی هستند، اما انتظار می‌رود که راهکار اولتراسونیک کوالکام بتواند با قیمت مناسب‌تر، سهم بیشتری از بازار را از آن خود کند. در حال حاضر، فناوری سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک در دسترس است؛ ولی هنوز در سطح تجاری عرضه نشده است. شرکت ادعا می‌کند که فناوری جدید با پیشرفت‌هایی که داشته است، می‌تواند از نظر سرعت، دقت و قابلیت استفاده، هم‌تراز یا جلوتر از فناوری‌های معمول فعلی بازار قرار گیرد. 

هنوز به‌صورت قطعی تایید نشده است که سامسونگ قصد دارد از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر کوالکام استفاده کند. علاوه بر اینکه طرح چنین شایعات منبع تاییدشده‌ای ندارند، باید ببینیم در عمل و در دنیای واقعی، شرکت‌ها چه تصمیمی برای تجهیز محصولات خود به فناوری‌های جدید اتخاذ می‌‌کنند.

به‌طور کلی، سنسورهای اثر انگشت اولتراسونیک کندتر از سایر گزینه‌های موجود هستند و هنوز مشخص نیست که بهبود اعلام شده، افزایش سرعتی نسبت به سنسورهای خازنی و نوری داشته باشد. در نظر داشته باشید که اگر اسکنرهای جدید بتوانند آنقدر عملکرد خوبی از خود نشان دهند که بتوانند به‌صورت کامل جایگزین سنسور عنبیه شوند؛ جای تعجب ندارد اگر این اسکنر در پرچمدار بعدی سامسونگ یعنی گلکسی اس ۱۰ در سال آینده رویت شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات