وان پلاس، نخستین گوشی 5G اروپا خواهد بود

دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل وان‌پلاس اخیراً به‌صورت رسمی اعلام کرده است که نخستین گوشی 5G اروپا، متعلق به این شرکت خواهد بود.
تبلیغات

وان‌پلاس ساعاتی پیش از جدیدترین گوشی خود یعنی OnePlus 6T رونمایی کرد؛ درحالی که ممکن است خیلی‌ها درگیر بحث در مورد این گوشی جدید باشند، شرکت وان‌پلاس از هم‌اکنون به آینده‌ی محصولاتش می‌اندیشد. 

هفته‌ی گذشته وان‌پلاس تأیید کرد که از مدت‌ها پیش، کار روی یک گوشی هوشمند با توانایی پشتیبانی از نسل پنجم ارتباطات را آغاز کرده است و قصد دارد این محصول را تا بهار ۱۳۹۸ (نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۹ میلادی)، روانه‌ی بازار کند. در جریان برگزاری رویداد معرفی وان‌پلاس ۶ تی، شاهد بحث در مورد گوشی 5G این شرکت چینی نیز بودیم.

کریستیانو آمون، قائم مقام ارشد کوالکام، به‌هنگام بحث در مورد پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ موجود در گوشی وان‌پلاس ۶ تی، گفت:

ما بسیار خوشحال هستیم که قرار است با وان‌پلاس برای ساخت گوشی‌های 5G در آینده‌ی بسیار نزدیک، همکاری کنیم.

گفتنی است که پیت لاو، مدیرعامل وان‌پلاس، پیش از رونمایی این شرکت از گوشی جدید، در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که وان‌پلاس در نظر دارد تا در سال ۲۰۱۹، یک گوشی 5G به بازار عرضه کند. مدیرعامل وان‌پلاس مدعی شد این شرکت چینی مدتی است که مذاکراتی را با اپراتورهای مخابراتی اروپایی آغاز کرده تا بتواند این هدف مهم را عملی کند:

مطمئن هستیم که قرار است نخستین گوشی 5G اروپا، متعلق به ما باشد. 
وان پلاس 6T

وان‌پلاس 6T

لاو در ادامه‌ی صحبت‌هایش در پاسخ به این سؤال که چرا وان‌پلاس اینقدر زود پا به حوزه‌ی گوشی‌های 5G گذاشته است، گفت که این شرکت از طریق بازخوردهای به‌دست آمده از کاربرانش، متوجه شده است که آن‌ها خواستار چنین اتفاقی هستند؛ این درحالی است که این نسل از شبکه‌های ارتباطی، هنوز در هیچ‌جای دنیا راه‌اندازی نشده است و ورود وان‌پلاس به چنین حوزه‌ای، اندکی عجولانه به‌نظر می‌رسد. لاو می‌گوید: یکی از دلایل توسعه‌ی زودهنگام گوشی 5G توسط وان‌پلاس، این بوده است که چینی‌ها می‌‌خواهند بفهمند این نسل از شبکه‌های ارتباطی، پتانسیل انجام چه کارهایی را دارد و چه مزایایی را می‌تواند برای کاربرانش به ارمغان بیاورد.

نکته‌ی حائز اهمیت اینجا است که نباید فراموش کنیم وان‌پلاس قرار نیست تمام تمرکزش را معطوف دنیای 5G کند؛ طبق گفته‌های مدیرعامل این شرکت، گوشی 5G وان‌پلاس قرار است در کنار گوشی‌های فعلی 4G LTE این شرکت حضور داشته باشد و با آن‌ها همزیستی کند؛ چرا که قرار نیست تا سال آینده، شبکه‌ی 5G به‌صورت جهانی در دسترس قرار گیرد. وی صحبت‌هایش را این‌گونه به‌اتمام می‌رساند:

ساخت گوشی 5G حجم کاری ما را دو برابر می‌کند؛ چون این گوشی، یک محصول اضافی است. این اسمارت‌فون 5G قرار است تشکیل‌دهنده‌ی دسته‌ای جداگانه در دنیای گوشی‌ها باشد.

نظر شما کاربران زومیت در این رابطه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات