قاب نمایشگر مایکروسافت با ویژگی جوهر الکترونیک به لومیا 640 متصل شد

دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت تصمیم دارد ایده‌ی اتصال قاب نمایشگر با صفحه‌‌نمایش E-Ink را به تلفن‌های هوشمند عملی کند؛ قابی که از ویژگی جوهر الکترونیک برای کاربرد در مصارف گوناگون برخوردار است.
تبلیغات

پروژه‌ی تحقیقاتی مایکروسافت در سال ۱۳۹۵ (۲۰۱۶) در مورد اتصال قاب نمایشگر Display Cover به تلفن‌های هوشمند بود که به یک قاب نمایشگر با ویژگی جوهر الکترونیک برای کاربرد در مصارف گوناگون مبدل می‌شد.

با انتشار تصویری از  این قاب نمایشگر دارای جوهر الکترونیک در حالی که به تلفن هوشمند متصل است، به نظر می‌رسد این قطعه‌ی جانبی از ایده به واقعیت پیوند بخورد و ظاهراً شرکت مایکروسافت ایده‌ی تولید چنین محصولی را فراموش نکرده باشد زیرا آن‌ها این پروژه را در کنفرانس UbiComp 2018 ارائه کرده‌اند. کنفرانس مطبوعاتی یوبی کامپ ۲۰۱۸ در زمینه‌ی محاسبات فراگیر و همه‌جانبه هر ساله در سنگاپور برگزار می‌شود. 

Display Cover

این نمایشگر که به لومیا 640 متصل شده بود یک قاب آلکانترا با ۵ کلید است. یکی از این کلیدها برای ثبت اسکرین‌شات از صفحه‌ی کنونی به کار می‌رود که بعداً، حتی در زمان خاموش بودن گوشی، هم نمایش داده می‌شود. این نمایشگر جوهر الکترونیک (e-ink) با کمک باتری تلفن هوشمند نیرو می‌گیرد اما اطلاعات را از طریق بلوتوث دریافت می‌کند. 

بر خلاف ایده‌ای که در حال حاضر نمایش داده شده، به نظر می‌رسید این پروژه‌ یک تحقیق منسوخ شده باشد تا یک پروژه‌ی پویا و جاری. اما خوشبختانه مایکروسافت ایده‌هایی را طرح کرده که می‌شود در محصولات آتی و کنونی مانند محصولات سرفیس گنجانده شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات