از وان پلاس 6T چه انتظاری داریم

یک‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
در آستانه‌ی رونمایی از وان‌پلاس 6T، زومیت را همراهی کنید تا نگاهی به تمام اطلاعات رسمی و غیررسمی منتشرشده از این گوشی هوشمند بیاندازیم.
تبلیغات

گرچه تنها چند ماه از عرضه‌ی رسمی وان‌پلاس ۶ به بازار می‌گذرد؛ اما از مدتی پیش، کار روی مدل ارتقاءیافته‌ی این گوشی یعنی OnePlus 6T آغاز شده است و حال در آستانه‌ی رونمایی از آن هستیم.

گرچه تاکنون جزئیات کامل وان‌پلاس ۶ تی منتشر نشده‌، اما بر اساس اطلاعات رسمی و غیررسمی منتشرشده در فضای اینترنت می‌توان پیش‌بینی کرد که این محصول قرار است به‌عنوان یک پرچم‌دار، عملکرد بسیار خوبی از خود بر جای بگذارد.

در آستانه‌ی رونمایی از وان‌پلاس 6T، بهتر است نگاهی جامع به اطلاعات منتشرشده از این محصول شامل نحوه‌ی طراحی، قیمت احتمالی، تاریخ عرضه و دیگر موارد بیاندازیم.

وان پلاس 6 / OnePlus 6

طراحی وان پلاس ۶ تی

چند روز پیش شاهد درز اطلاعات جدید مرتبط به گوشی جدید وان‌پلاس بودیم. در این شایعه که بسیاری از مشخصات مرتبط به گوشی را لو می‌دهد، شاهد چند عکس منتسب به 6T هستیم که این گوشی را از زوایای مختلف به‌تصویر می‌کشند و اکثر شایعات قبلی را تایید می‌کنند.

اگر این تصاویر جدید واقعی باشند، می‌توانیم بگوییم که وان‌پلاس ۶ تی قرار است از حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر بهره بگیرد. البته این موضوع آن‌چنان تعجب برانگیز نیست؛ چرا که پیشتر سی‌نت مدعی شده بود که مقامات رسمی وان‌پلاس در گفتگو این وب‌سایت، حضور چنین حسگر اثر انگشتی را تایید کرده‌اند؛ حال تصاویر جدید لورفته، مهر تاییدی بر ادعای این رسانه می‌زنند.

نکته‌ی جالب‌توجه اینجا است که حسگر اثر انگشت وان‌پلاس ۶ تی قرار است برخلاف پیش‌بینی‌ها از نوع اپتیکال باشد؛ این در حالی است که حسگرهای اولتراسونیک کم‌کم در حال ورود به گوشی‌های هوشمند‌ رده‌بالا هستند و انجام این کار توسط وان‌پلاس، کمی عجیب به‌نظر می‌رسد؛ چرا که آزمایش‌ها نشان می‌دهند سرعت و دقت حسگرهای اولتراسونیک بیشتر از حسگرهای اپتیکال است.

وان پلاس 6T
وان پلاس 6T
وان پلاس 6T
وان پلاس 6T

وب‌سایت وین‌فیوچر مدتی پیش شایعه‌ای را در ارتباط با این گوشی هوشمند منتشر کرد که به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد؛ شایعه‌ای که ظاهرا قرار است رنگ حقیقت به خود بگیرد. درحالی که گزارش‌ها اولیه حاکی از آن بودند که وان‌پلاس ۶ تی قرار است به دوربین اصلی سه‌گانه تجهیز شود، وین‌فیوچر مدعی شد که این موضوع حقیقت ندارد. تصاویر جدید منتسب به 6T هم نشانگر استفاده از دوربین دوگانه در این گوشی هستند و ادعای این وب‌سایت را تایید می‌کنند؛ با این اوصاف، نمی‌توان به وجود دوربین سوم در پنل پشتی، امیدوار بود. علاوه‌بر این‌ها، به‌نظر می‌رسد که قرار است در بالای نمایشگر این گوشی، شاهد بریدگی قطره‌ای باشیم. به‌علاوه، از روی تصاویر منتسب به این گوشی می‌توان حدس زد که وان‌پلاس ۶ تی قرار است دارای نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۸۶ درصد باشد. در کنار این‌ها، احتمالا در این گوشی از شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس ۶ استفاده خواهد شد.

پرچم‌دار جدید چینی‌ها احتمالا همچون وان‌پلاس ۶، دارای بدنه‌ای شیشه‌ای خواهد بود و در در سه رنگ مختلف (مشکی آینه‌ای، مشکی نیمه‌شب و بنفش) عرضه خواهد شد.

وان پلاس 6 / OnePlus 6

قیمت گوشی وان پلاس ۶ تی و تاریخ عرضه

اقدام اخیر وان‌پلاس نشان داد که این شرکت، نگرانی‌هایی در مورد قدرت تسلط محصولات جدید اپل بر رسانه‌ها دارد. وان‌پلاس در ابتدا اعلام کرده بود که قصد دارد از گوشی 6T در روز ۳۰ اکتبر ۲۰۱۸ (۸ آبان ۱۳۹۷) رونمایی کند، اما پس از ارسال دعوت‌نامه‌ی مربوط به رویداد ۸ آبان اپل، این شرکت سریعا دست به کار شد و رویداد معرفی وان‌پلاس ۶ تی را یک روز جلوتر آورد و به هفتم آبان منتقل کرد.

طبق ایمیل ارسال‌شده توسط وان‌پلاس برای رسانه‌ها، این اقدام در نهایت منجر می‌شود که اخبار مربوط به گوشی جدید این شرکت، در سایه‌ی اخبار محصولات جدید کوپرتینویی‌ها قرار نگیرد. به افراد شرکت‌کننده‌ در مراسم رونمایی وان‌پلاس 6T، این امکان داده خواهد شد تا برای زمانی مشخص با این گوشی کار کنند؛ همچنین به این افراد، ایرفون‌های اختصاصی وان‌پلاس نیز اهدا خواهد شد.

اعلام تاریخ رونمایی از 6T چند روز پس از انتشار تیزری بسیار کوتاه در صفحه‌ی توییتر وان‌پلاس انجام گرفت؛ در آن ویدیوی کوتاه، شاهد این بودیم که یک ۶ضلعی درحالی که در وسط آن حرف T دیده می‌شد، به‌آرامی در تصویر پدیدار می‌شد؛ در ادامه، شاهد شعار «قفلِ آینده را باز کن» (Unlock the future) بودیم و نهایتا در بخش پایانی ویدیو با ظاهر شدن عبارت «وان‌پلاس 6T» روی تصویر، مطلع شدیم که مدل تقویت‌شده‌ی پرچم‌دار چینی‌ها در دست ساخت است. برخی از تحلیلگران می‌گویند که عبارت Unclock در شعار آن تیزر، به‌نوعی نشان‌دهنده‌ی حضور حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر در این گوشی است.

طبق اعلام رسمی چینی‌ها، گوشی وان‌پلاس ۶ تی روز ششم نوامبر ۲۰۱۸ (۱۵ آبان ۱۳۹۷) به‌صورت رسمی روانه‌ی بازار خواهد شد.

چندی پیش در گزارشی اعلام شد که وان‌پلاس ۶ تی قرار است قیمتی معادل ۵۵۰ دلار داشته باشد؛ گفته می‌شود احتمالا وان‌پلاس جدید قرار است در چند مدل مختلف روانه‌ی بازار شود. در کنار این‌ها، ماه‌ها پیش از تایید ساخت وان‌پلاس ۶ تی، وب‌سایت WCCFTech در گزارشی ادعا کرد که قیمت این گوشی تقریبا در محدوده‌ی ۵۱۶ تا ۶۱۱ دلار خواهد بود.

وان پلاس 6 / OnePlus 6

دوربین

شایعات می‌گویند که دوربین وان‌پلاس 6T قرار است بهبود قابل‌توجهی را نسبت به وان‌پلاس 6 به خود ببیند. طبق مطالب اخیر، 6T قرار است به دوربینی دوگانه با حسگرهای ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسلی مجهز شود.

به‌علاوه، گفته می‌شود که این گوشی قرار است برای ثبت تصاویر سلفی، از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی بهره بگیرد؛ این درحالی است که برخی منابع از حضور دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی در این گوشی خبر می‌دهند. به‌علاوه گفته می‌شود که تمامی دوربین‌های این گوشی قرار است دارای دیافراگم f/1.7 باشند.

شایعات اخیر می‌گویند که دوربین اصلی وان‌پلاس ۶ تی توانایی ثبت ویدیوهای 4K را با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه دارد. همچنین گفته می‌شود که دوربین این گوشی دارای برخی ویژگی‌های مخصوص از جمله حالت Quick Capture خواهد بود که در آن، دوربین به‌صورت خودکار و بر اساس شرایط صحنه‌، تنظیمات خود را تغییر می‌دهد تا تصویر موردنظر، به‌بهترین شکل ثبت شود.

وان پلاس 6 تی / OnePlus 6T

طبق گزارش منتشرشده توسط جی‌اس‌ام‌آرنا، یکی از نمایندگان وان‌پلاس در گفتگو با این وب‌سایت اعلام کرده که اپلیکیشن دوربین وان‌پلاس 6T قرار است دارای حالت اختصاصی تصویربرداری در شب باشد؛ حالتی که ظاهرا با سخت‌افزار جدید دستگاه همگام‌سازی شده است و می‌تواند عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد.

اطلاعات منتشرشده در مورد دوربین به‌کاررفته در وان‌پلاس 6T بسیار اندک هستند و برای اطلاع از توانایی این دوربین، لازم است تا زمان رونمایی رسمی از این گوشی، صبر کنیم.

رابط کاربری وان پلاس 6

نرم‌افزار

گرچه بسیاری از پرچم‌داران اندرویدی جدید، هنوز به اندروید ۹ پای مجهز نشده‌اند و با اندروید ۸.۱ اوریو عرضه می‌شوند؛ اما ظاهرا آخرین پرچمدار گوشی‌ها در سال ۲۰۱۸، قرار نیست از این قاعده تبعیت کند. طبق ادعای وب‌سایت جی‌اس‌ام‌آرنا، وان‌‌پلاس ۶ تی قرار است با اندروید پای در دسترس خریداران قرار گیرد.

در همان گزارش آمده است که پوسته‌ی اختصاصی گوشی‌های وان‌پلاس یعنی OxygenOS، قرار است در گوشی 6T با تغییرات بسیار زیادی نسبت به قبل، روبه‌رو شود. به‌علاوه ظاهرا ماجرا تنها به اینجا خلاصه نمی‌شود و وان‌پلاس 6T قرار است از تمامی ژست‌های لمسی جدید پشتیبانی کند و از یک رابط کاربری بهبودیافته بهره بگیرد.

از آن‌جایی که OxygenOS همواره یکی از بهترین پوسته‌های سیستم‌عامل اندروید بوده است، خیلی‌ها تمایل دارند که هرچه‌زودتر از تغییرات اعمال‌شده در آن باخبر شوند.

وان پلاس 6 / OnePlus 6

طبق پیش‌بینی بسیاری از کارشناسان، وان‌پلاس 6T قرار است به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام در کنار پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۳۰ تجهیز شود. اواسط ماه اکتبر در شایعه‌ای اعلام شد که این گوشی هوشمند قرار است در سه مدل جداگانه روانه‌ی بازار شود. ارزان‌قیمت‌ترین مدل این گوشی، احتمالا به ۶ گیگابایت رم در کنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز خواهد شد.

در کنار این موارد، پیش‌بینی می‌شود که دو مدل دیگر این گوشی دارای ۸ گیگابایت رم به‌همراه ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی غیرقابل ارتقاء باشند. گفتنی است که اطلاعات یادشده از سوی منبعی منتشر شده‌اند که سابقه‌ی خوبی در افشای اطلاعات صحیح ندارد؛ بنابراین نمی‌توان به این اطلاعات به‌عنوان اطلاعاتی رسمی و دقیق نگاه کرد.

علاوه‌بر این‌ها، گفته می‌شود که 6T قرار نیست به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون مجهز شود. در ضمن، پرچم‌دار جدید وان‌پلاس دارای باتری با ظرفیت ۳/۷۰۰ میلی‌آمپرساعت با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع Dash Charge (که قرار است به جت شارژ تغییرنام دهد) خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود که این گوشی هوشمند دارای نمایشگر ۶.۴ اینچی با وضوح +Full HD (معادل ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) از نوع Optic AMOLED با نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ باشد. وان‌پلاس ۶ تی دارای ابعاد ۱۵۷.۵ در ۷۴.۹ در ۸.۲ میلی‌متر (اندکی بزرگ‌تر از وان‌پلاس ۶) خواهد بود و ۱۸۰ گرم وزن خواهد داشت.

مدتی پیش در جریان برگزاری کنفرانس 4G/5G Summit کوالکام، به‌صورت رسمی اعلام شد که وان‌پلاس قرار است یکی از نخستین شرکت‌های دنیا باشد که گوشی هوشمند با پشتیبانی از نسل پنجم ارتباطات (5G) عرضه می‌کند. البته فعلا چیزی از گوشی 5G وان‌پلاس و تاریخ عرضه‌ی دقیق آن نمی‌دانیم. به‌احتمال زیاد، این گوشی تا سال ۲۰۱۹ عرضه نخواهد شد؛ برخی می‌گویند که وان‌پلاس قصد دارد در سال ۲۰۱۹، مدل 5G وان‌پلاس ۶ تی را عرضه کند؛ این درحالی است که طبق نظر کارشناسان، این اتفاق قرار نیست بیافتد و وان‌پلاس ۷ قرار است به نخستین گوشی 5G وان‌پلاس تبدیل شود.

وان‌پلاس روز ۷ آبان‌ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰ به‌وقت تهران، به‌صورت رسمی از پرچم‌دار جدید خود رونمایی خواهد کرد. زومیت همچون گذشته، پوشش جامعی را از رویداد معرفی وان‌پلاس 6T ارائه خواهد داد.

*تصاویر استفاده‌شده در این مقاله که واترمارک زومیت را دارند، مربوط به گوشی وان‌پلاس ۶ هستند.

برای مطالعه‌ی تمامی مشخصات مربوط به گوشی جدید وان‌پلاس، می‌توانید به صفحه‌ی وان‌پلاس 6T در دیتابیس محصولات زومیت مراجعه کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات