نظرسنجی؛ کدام‌یک از گوشی‌های سری میت 20 نظر شما را جلب کرد

یک‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
میت ۲۰، ‌میت ۲۰ پرو و میت ۲۰ ایکس در کنار نسخه‌ی پورشه دیزاین، چهار گوشی بالارده‌ی جدید هواوی هستند که هفته‌ی گذشته در لندن به جهانیان معرفی شدند.
تبلیغات

خانواده‌ی سری میت همواره در سال‌های اخیر جزو مورد انتظارترین و موفق‌ترین‌ گوشی‌های ساخت هواوی بوده‌اند. این گوشی‌ها عموما به نمایشگرهای بزرگ، شارژدهی، و در برخی مدل‌ها، به دوربین توانمند شهره هستند.

پس از عرضه‌ی پرچمداران سری پی ۲۰ به بازار، تمرکز چینی‌ها روی دوربین به‌وضوح قابل مشاهده بود و کارشناسان نیز در مورد استفاده از دوربین سه‌گانه در میت ۲۰ پیش‌بینی‌هایی انجام داده بودند. هفته‌ی گذشته، لندن میزبان اصحاب رسانه از سراسر دنیا بود تا هواوی، جدیدترین اعضای خانواده‌ی بزرگ میت را به جهانیان معرفی کند؛ میت ۲۰، میت ۲۰ پرو، میت ۲۰ ایکس و میت ۲۰ آر اس پورشه دیزاین شباهت‌ها و تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند و طیف گسترده‌ای از کاربران را هدف قرار داده‌اند.

تراشه‌ی ۷ نانومتری کرین ۹۸۰ به‌عنوان اولین تراشه‌ی ۷ نانومتری موبایل به جهانیان معرفی شد؛ اما این اپل بود که با آیفون‌های ۲۰۱۸ اولین گوشی با یک پردازنده‌ی ۷ نانومتری روانه‌ی بازار کرد. هر چهار گوشی معرفی‌شده در لندن به تراشه‌ی کرین ۹۸۰ مجهز شده‌اند و به‌لطف واحد گرافیکی جدیدشان جهش خوبی در بخش گرافیکی نسبت به سری پی ۲۰ داشته‌اند. واحد پردازش عصبی دوگانه در میت‌های جدید نیز آن‌ها را توانمندتر از همیشه در بحث هوش مصنوعی کرده‌ است. هواوی در میت ۲۰ پرو و نسخه‌ی پورشه دیزاین از تشخیص چهره سه‌بعدی و حسگر اثر انگشت ادغام‌شده با نمایشگر استفاده کرده است.

هواوی تنها در میت ۲۰ از نمایشگر LCD بهره برده‌ است و سه گوشی دیگر به نمایشگرهای OLED مجهز شده‌اند؛ میت ۲۰ ایکس نیز با نمایشگر ۷.۲ اینچی خود، بزرگ‌ترین گوشی تاریخ این سری محسوب می‌شود. چینی‌ها در نسخه‌ی پرو از نمایشگری با لبه‌های خمیده و رزلوشون QHD+ استفاده کرده‌اند؛ نسخه‌ی پورشه دیزاین در بحث مشخصات فنی تشابه بسیار زیادی با نسخه‌ی پرو دارد و تنها تفاوت اصلی آن‌ها امکان سفارش مدل ۵۱۲ گیگابایتی در مدل پورشه دیزاین است. پشتیبانی از HDR10 و فضای رنگ گسترده‌ی DCI-P3 در همه‌ی مدل‌ها مشترک است.

میت ۲۰ / Mate 20

سه گوشی میت ۲۰ پرو،‌میت ۲۰ آر اس پورشه دیزاین و میت ۲۰ ایکس از دوربین سه‌گانه‌ای کاملا یکسان با سنسورهای ۴۰،۲۰ و ۸ مگاپیکسلی و لنزهای عریض، فوق عریض و تله‌فوتو بهره می‌برند؛ هواوی در نسخه‌ی ارزان‌تر یعنی میت ۲۰ از سنسورهای متفاوتی با رزولوشن‌های ۱۶،۱۲ و ۸ مگاپیگسلی با همان ترکیب لنز مدل‌های دیگر استفاده کرده است. به ادعای هواوی،‌ هوش مصنوعی حضور پررنگی در بخش دوربین این چهار گوشی خواهد داشت و حالا سریع‌تر و دقیق‌تر از گذشته عمل خواهد کرد. با توجه به عمکلرد موفق پی ۲۰ پرو در بحث دوربین انتظار می‌رود سری میت ۲۰ نیز عمکلرد خوبی از خود در این بخش به‌جای بگذارند.

Huawei Mate 20

هواوی تنها در دو مدل میت ۲۰ پرو و میت ۲۰ آر اس پورشه دیزاین از شارژر کابلی ۴۰ واتی بهره گرفته؛ این شارژر تنها به ۳۰ دقیقه زمان برای شارژ ۷۰ درصد ظرفیت باتری نیاز دارد؛ از باتری ۴۲۰۰ میلی‌‌آمپر ساعتی در هر دو این گوشی‌ها استفاده شده است. شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و قابلیت شارژ معکوس بی‌سیم برای شارژ کردن گوشی‌های دیگر نیز تنها به دو گوشی نسخه‌ی پرو و پورشه‌دیزاین محدود می‌شود. میت ۲۰ و نسخه‌ی غول‌پیکر ایکس به همان شارژرهای ۲۲.۵ واتی گذشته مجهز شده‌اند و خبری از شارژ بی‌سیم در آن‌ها نیست.

میت ۲۰ ایکس با ابعاد تبلت‌گونه‌ی خود، پشتیبانی از قلم استایلوس و استفاده از سیستم خنک‌سازی خاص خود تمرکز ویژه‌ای روی بازی دارد و نسخه‌ی پورشه دیزاین نیز با طراحی خاص و قیمت بالای خود برای جامعه‌ی خاصی درنظر گرفته شده است. میت ۲۰ پرو پرچمداران رقیب را هدف قرار داده و میت ۲۰ همان گوشی بالارده و اقتصادی‌ این سری است.

شما در مورد این چهار گوشی هواوی چه نظری دارید؟ آیا هواوی در سال تکرارها موفق به تولید محصولات جذابی شده است؟ لطفا پس از انتخاب گزینه‌ی موردنظر، دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای مشاهده‌ی مشخصات فنی کامل و قیمت این گوشی‌ها به صفحات آن‌‌ها در بخش محصولات مراجعه کنید.

کدامیک از گوشیهای هوشمند سری میت ۲۰ هواوی، نظر شما را به خود جلب کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات