همراه اول از سیمکارت و کارت‌ حافظه یکپارچه شده با نام Sim-SD رونمایی کرد

جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
همراه اول در نمایشگاه ایران تلکام ۲۰۱۸، محصولی جذاب برای کاربران گوشی‌های دو‌سیم‌کارت هیبریدی معرفی کرد.
تبلیغات

گوشی‌های دو سیم‌کارت پس از استقبال گسترده‌ی کاربران در سراسر جهان، به نوعی استاندارد تبدیل شدند تا جایی که حتی اپل نیز در رویداد اخیر خود نسخه‌ی خاصی از آیفون را با قابلیت استفاده از دو سیم‌کارت معرفی کرد. اما تمام گوشی‌های دو سیم‌کارت، قابلیت‌های یکسانی در اختیار کاربران قرار نمی‌دهند.

به دلایل متعددی اعم از کاهش قیمت و نبود فضای کافی، تولیدکنندگان موبایل طی سال‌های گذشته از درگاه مخصوصی در محصولات خود بهره گرفته‌اند. این قابلیت که از آن گوشی هوشمند دو سیم‌کارت هیبریدی نامیده می‌شود، در یکی از بخش‌های خود به یک درگاه سیم‌کارت و در بخش دیگر خود به اسلات کارت‌حافظه / سیم‌کارت مجهز است. بدین ترتیب در صورتی که نیاز به استفاده از دو سیم‌کارت داشته باشید، امکان افزایش حافظه‌ی داخلی گوشی خود را با استفاده از کارت‌های حافظه‌ی میکرو اس‌دی نخواهید داشت و بالعکس.

سیم اس دی Sim-SD همراه اول

اما همراه اول با اطلاع از این چالش و استفاده‌ی عموم کاربران کشور از دو سیم‌کارت به‌صورت هم‌زمان و نیاز به کارت حافظه‌ی داخلی، در جریان نمایشگاه ایران تلکام ۲۰۱۸ از سیم‌کارت هیبریدی جدیدی رونمایی کرد که نه تنها قابلیت انجام وظایف خود را به‌عنوان سیم‌کارت و اتصال به شبکه‌های مخابراتی دارد، بلکه به لطف حافظه‌ی داخلی قابلیت استفاده به‌عنوان کارت حافظه‌ی جانبی و ذخیره‌سازی محتوای کاربران را نیز دارد. 

این محصول که Sim-SD نامیده می‌شود، با تمام گوشی‌های هوشمند مجهز به اسلات هیبریدی سیم‌کارت/میکرو‌ اس‌دی سازگار است. سیم‌اس‌دی از یک کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی و سیم‌کارت نانو تشکیل شده است. سیم‌-‌اس‌دی با شبکه‌ی نسل چهارم مخابرات کشور سازگار است و در ظرفیت‌های ۸، ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایت به بازار عرضه خواهد شد.

همراه اول هنوز جزئیاتی در خصوص قیمت و زمان عرضه‌ی Sim-SD اعلام نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات