گوگل تنظیمات برخی دستگاه‌های اندروید پای را از راه دور تغییر می‌دهد

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
مطالعه 3 دقیقه
گوگل، تنظیمات تعدادی از گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید ۹ پای را از راه دور و بدون اطلاع کاربران تغییر داده است.
تبلیغات

براساس آخرین خبرها، تعدادی از کاربران گوشی‌های هوشمند پیکسل و برخی دیگر دستگاه‌های اندرویدی با نسخه‌ی اندروید ۹ پای متوجه شدند که نرم‌افزار مربوط به ویژگی بهینه‌ساز مصرف باتری یا Battery Saver خود‌به‌خود فعال شده است. 

کاربران متوجه شده بودند که این اتفاق یعنی فعال‌شدن بهینه‌ساز باتری، زمانی رخ داده که شارژ باتری گوشی تقریبا پر بوده، و مربوط به زمانی نبوده که باتری در حال تمام شدن است.

گوگل

براساس آخرین گزارش منتشرشده از سوی اندروید پلیس، برخی کاربران تصور کرده بودند که علت بروز این مساله، وجود باگی جزئی در آخرین نسخه‌ی سیستم‌‌عامل اندروید است. برخی از کاربران هم تصور کرده بودند که خودشان به اشتباه، Battery Saver را روی گوشی فعال کرده‌اند.

 اما همه‌ی اتفاقات از سوی گوگل رخ داده است. شب گذشته، گوگل در پیامی به Reddit اعلام کرد: 

در حال تست ویژگی Battery Saver، در برخی دستگاه‌های اندرویدی بودیم که ظاهرا به اشتباه برخی کاربرانی که قصد نداشتیم در این بررسی تحت تاثیر قرار بگیرند، در تست وارد شده‌اند.

ظاهرا گوگل به‌صورت تصادفی از راه دور، تنظیمات برخی دستگاه‌های اندرویدی را بدون اطلاع کاربران تغییر داده است. تعدادی از کارمندان وب‌سایت  The Verge نیز گزارش کرده‌اند که چنین تغییراتی را در تنظیمات گوشی هوشمند خود تجربه کرده‌اند. تیم تحقیقاتی پیکسل، بدون آنکه در مورد بروز این مساله عذرخواهی کند، به Reddit گفت: 

تنظیمات بهینه‌ساز باتری را به حالت پیش‌فرض باز گردانده‌ایم. کاربران می‌توانند باتوجه به علاقمندی خود تنظیمات را به‌هر صورتی تمایل دارند، روی دستگاهشان تنظیم کنند.  

با این وجود، تنها گوشی‌های هوشمند پیکسل نبودند که تتظیمات آنها از راه دور تغییر کرده است. قابلیت Battery Saver برخی دستگاه‌های دیگر از جمله اسنشال فون، وان‌پلاس ۶، گوشی‌های نوکیا و برخی دیگر از دستگاه‌های اندرویدی با اندروید پای (‌حتی نسخه‌ی بتا)‌ نیز از راه دور فعال شده است. براساس اعلام Google، وقتی بهینه‌ساز باتری فعال است:

  • تا زمانی که اپلیکشینی توسط کاربر باز نشود، رفرش نخواهدشد. 
  • وقتی نمایشگر خاموش است، سرویس‌های مربوط به موقعیت مکانی متوقف می‌شوند و کار نمی‌کنند.
  • در پس‌زمینه، اپلیکیشن‌ها نمی‌توانند کاری انجام دهند.
  • تاخیر در دریافت برخی نوتیفیکیشن‌ها رخ می‌دهد. 
  • البته این خبر در حالی منتشر‌ می‌شود که برخی از کاربران اصلا متوجه بروز چنین تغییراتی در گوشی‌های هوشمند خود نشده‌اند.

    هر دو شرکت اپل و گوگل، گاهی به‌روزرسانی‌ها و تغییراتی در سیستم عامل iOS و اندروید می‌دهند که کاربران برای ایمنی و امنیت بیشتر دستگاه خود باید آنها را دریافت کند. در سال ۲۰۰۸، استیو جابز در مورد برنامه‌های مخرب به وال‌استریت ژورنال اعلام کرد:

    امیدواریم هیچ‌گاه مجبور به مقابله با اپلیکیشن‌های مخرب باشیم، ولی این برنامه‌ها .جود دارند و این مسئولیت ما است که امنیت کاربران خود را در نظر بگیریم و برای چنین اپلیکیشن‌های مخربی، برنامه‌‌ی مقابله‌ای داشته باشیم.

    شاید یکی از دلایل ناراحت شدن برخی کاربران از گوگل این است که آنها گاهی برخی برنامه‌های خود را در سکوت پیش می‌برد، و در مورد آن به کاربران توضیحی نمی‌دهند. کاربران تمایلی ندارند که تنظیمات دستگاه اندرویدی‌شانبدون اطلاع آنها از راه دور تغییر پیدا کنند. 

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات