قیمت پایین‌تر از انتظار آیفون XR و تاثیر آن بر درآمد سال مالی ۲۰۱۹ اپل

شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
تحلیلگران بازار پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت پایین‌تر از انتظار آیفون XR، درآمد سال مالی ۲۰۱۹ اپل را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
تبلیغات

تنها چند روز پس از رویداد بزرگ معرفی محصولات اپل در آمفی تئاتر استیو جابز، تحلیلگران بازار در نظرات مورد آیفون XR و درآمد سال مالی ۲۰۱۹ اپل، بازنگری کرده‌اند.

آیفون 10 آر ارزان‌ترین مدل گوشی آیفون در بین گوشی‌های آیفون ۲۰۱۸ است. آیفون 10 آر از نمایشگر LCD بهره می‌برد؛ درحالیکه آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس با نمایشگر OLED به بازار عرضه می‌شوند. همچنین آیفون XR با ماژول دوربین تک در پنل پشتی و بدون لمس سه‌بعدی رونمایی شده‌ است.

هفته‌ی گذشته، Rod Hall یکی از تحلیلگران گلدمن ساکس اعلام کرد که آیفون 10 آر با ظرفیت حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی، با قیمت ۸۴۹ دلار به‌فروش می‌رسد. بعد از رونمایی گوشی‌های آیفون ۲۰۱۸، مشخص شد که قیمت پیش‌بینی‌شده از سوی آقای هال، در حدود ۱۰۰ دلار بیشتر از قیمت تعیین‌شده از سوی کوپرتینونشین‌ها است. آیفون XR با شروع قیمت ۷۴۹ دلار (۳۷.۴۱ دلار در هر ماه در بازه‌ی زمانی ۲۴ ماه)، از تاریخ ۲۶ اکتبر برابر با ۴ آبان‌ماه به‌فروش می‌رسد.

گوشی آیفون 10 آر با ظرفیت حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی به قیمت  ۷۹۹ دلار (۳۹.۵۰ دلار در هر ماه در بازه‌ی زمانی ۲۴ ماه) به‌فروش می‌رسد و درنهایت iPhone XR با ظرفیت حافظه‌ی ۲۵۶ گیگابایت، با قیمت ۸۹۹ دلار (۴۳.۶۶ دلار در ماه در بازه‌ی زمانی ۲۴ ماه) قیمت‌گذاری شده  است. با وجودی که قرار است آیفون 10 آر حدود پنج هفته پس از دو مدل دیگر آیفون ۲۰۱۸، به بازار عرضه شود، تحلیلگران بر این باورند که بیشترین فروش در بین سه گوشی آیفون ۲۰۱۸، مربوط‌به آیفون ‌XR خواهد بود.

آیفون XS / آیفون XS مکس

با وجودی که قیمت پایین‌تر آیفون XR به‌نفع کاربران و خریداران است، اما رود هال نگران این مسئله است که قیمت‌گذاری پایین این گوشی هوشمند بر درآمد Apple تأثیرگذار باشد. از نظر تحلیل‌گران، انتظار می‌رود معرفی آیفون XR، روی فروش گوشی‌های آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس تأثیرگذار باشد و منجر به کاهش فروش این دو گوشی آیفون شود. به‌علاوه، معرفی آیفون XR‌ با قیمت پایین‌تری نسبت به سایر گوشی‌های آیفون، میانگین قیمت فروش گوشی‌های آیفون را کاهش خواهد داد و در کل بر درآمد اپل در سال مالی ۲۰۱۹ تأثیرگذار خواهد بود.

تحلیلگران بازار معتقد هستند که حتی اگر آیفون 10 آر با قیمت مناسب و خوبی که دارد، فروش بالایی داشته باشد؛ باز هم میانگین قیمت فروش آیفون کاهش خواهد یافت و کوپرتینونشین‌ها درآمد کمتری در سال مالی ۲۰۱۹ کسب خواهند کرد. اپل، علاوه‌بر معرفی آیفون ۲۰۱۸، تولید گوشی‌های ارزان‌قیمت قدیمی‌تر خود از جمله iPhone 6s و iPhone SE را متوقف کرده است. همچنین، حجم تولید آیفون ۱۰ اپل نیز کمتر شده است. هال اعلام کرد:

اپل گوشی‌های آیفون ۲۰۱۸ را طبق برنامه رونمایی کرد. قیمت گوشی آیفون XR جدید با نمایشگر LCD پایین‌تر از حد انتظار تعیین شد. عرضه‌ی آیفون XR‌ با قیمت پایین، روی فروش گوشی‌های آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس تأثیرگذار خواهد بود و فروش این دو گوشی هوشمند را کاهش خواهد داد. انتظار می‌رود قیمت میانگین فروش گوشی‌های آیفون کاهش پیدا کند و درنتیجه درآمد اپل در سال مالی ۲۰۱۹ کاهش می‌یابد.

طبق آخرین اخبار از وال‌استریت ژورنال، ارزش سهام اپل با رشد ۲.۳۲ درصدی و افزایش ۵.۱۳ دلاری، به ۲۲۶.۲۶ دلار رسیده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات