تلاش‌های هواوی برای کم اهمیت جلوه دادن رویداد معرفی آیفون اپل

جمعه ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
در حالی‌ که اخبار روزهای اخیر دنیای فناوری، تحت‌الشعاع محصولات جدید اپل و فناوری‌های به‌کاررفته در آن‌ها قرار گرفته است؛ هواوی از این مسئله خوشحال نیست.
تبلیغات

پس از معرفی سه گوشی آیفون 10 اس مکس، 10 اس و 10 آر، تعجبی ندارد که اپل تیتر اول تمامی خبرگزاری‌ها باشد؛ اما یکی از رقبای اپل ظاهرا از این اتفاق چندان خشنود نیست.

هواوی که اخیرا خود را به‌عنوان دومین تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی هوشمند در جهان مطرح ساخته است، پیش از مراسم رونمایی آیفون‌های جدید، به یکباره فعالیتش را در توییتر افزایش داد و سعی کرد بر قابلیت‌های پرچمدارهای فعلی خود یعنی P20 و P20 Pro تأکید کرده و آن‌ها را تبلیغ کند. با اتمام رویداد اپل، شرکت چینی پا را از این فراتر گذاشته و سه تیزر از میت ۲۰ پرو منتشر کرد.

در اولین تیزر منتشرشده توسط توییتر رسمی Huawei، قابی از گوشی میت ۲۰ پرو مشاهده می‌شود که نوری از داخل آن تابیده است. قاب مذکور شایعات قبلی در خصوص لبه‌های گرد نمایشگر این گوشی را تأیید می‌کند. روی تصویر موردبحث نوشته شده است:

ممنون که گذاشتید ما پیروز واقعی امسال باشیم.

زیر این نوشته، مثل نوشته‌های دو تیزر دیگر، تاریخ ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر)، به‌عنوان تاریخ رونمایی از میت ۲۰ پرو در لندن درج شده است.

تیزر دوم هواوی کمی گستاخانه‌تر بود؛ چینی‌ها در این تیزر از شکل دایره‌ی به‌کاررفته در دعوت‌نامه‌ی اپل استفاده کردند؛ به‌طوری که شخصی را در این دایره در حال دویدن نشان دادند و نهایتا با متن زیر به آن پایان دادند:

ممنون که ما را به‌عنوان شرکتی مبتکر حمایت می‌کنید.

هواوی در آخرین تیزر ضمن نمایش بازه‌ی وسیعی از رنگ‌ها و اشاره به خوش مصنوعی، به‌صورت غیر مستقیم از Apple برای «عدم ایجاد تحول» در آیفون‌های جدید تشکر کرد.

در مجموع، باید گفت هرچند تلاش‌های هواوی برای کم‌اهمیت جلوه دادن اخبار اپل چندان موفقیت‌آمیز نبود؛ اما اگر جانب انصاف را رعایت کنیم، پرچمدار بعدی شرکت چینی در هر حال یکی از فوق‌العاده‌ترین گوشی‌های سال لقب خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات