اپل با Smart HDR از دوربین پیکسل‌های گوگل الهام می‌گیرد

پنج‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل امشب در رویداد ویژه‌ی خود با الهام از دوربین پیکسل‌های گوگل از ویژگی تازه‌ای در سیستم دوربین آیفون‌ها به نام Smart HDR رونمایی کرد.
تبلیغات

سیستم دوربین جدید در آیفون ۱۰ اس و ۱۰ اس مکس امشب، در حالی در رویداد ویژه‌ی اپل معرفی شد که برجسته‌ترین ویژگی آن هیچ ارتباطی با سخت‌افزار دستگاه ندارد. بهبود بزرگ امسال به‌کلی در مورد عکس‌برداری محاسباتی است. این عبارت احتمالا برایتان آشنا به‌نظر می‌رسد؛ زیرا دقیقاً همان قابلیتی است که مهندسان گوگل در ساخت دوربین خارق‌العاده‌ی گوشی‌های پیکسل به آن اتکا کرده‌اند و اپل برای بهبود دوربین آیفون‌ها نیز در همان مسیر قدم گذاشته است.

حالت جدید Smart HDR، جدیدترین ویژگی دوربین آیفون از دو قابلیت دوربین پیکسل‌ها الهام گرفته است. ویژگی اول این است که هنگام باز شدن اپلیکیشن دوربین، چهار قاب پیوسته و پشت‌سرهم ثبت می‌شود؛ بدین معنی که لحظه‌ای که دکمه‌ی شاتر را فشار دهید، درست زمانی است که تصویر گرفته می‌شود و به‌معنی واقعی کلمه کم‌ترین لگ ممکن وجود دارد. ویژگی تازه‌ی بعدی ترکیب هوشمندانه و پیوند قاب‌های مختلف با نوردهی متفاوت از یک تصویر یکسان است. این ویژگی در ادامه به‌گفته‌ی اپل، بهترین بخش‌های هر قاب را می‌گیرد تا بهترین تصویر ممکن را خلق کند. رویکرد گوگل، ثبت چندین تصویر با نوردهی پایین و ترکیب تمام آن‌ها است؛ در نتیجه Apple شیوه‌ی تقریباً متفاوتی را به‌کار می‌گیرد؛ اما در مجموع شباهت بین این دو رویکرد بسیار زیاد است.

Smart HDR
Smart HDR
Smart HDR
Smart HDR

ویژگی جالب توجه بعدی اپل در دوربین جلو، قابلیتی است که پیکسل‌ها فاقد آن هستند؛ یعنی تنظیم عمق میدان پس از ثبت یک تصویر. یک زبانه به کاربر امکان می‌دهد تا دریچه‌ی شبیه‌سازی‌شده‌ی دیافراگم تصویر را تغییر دهد؛‌ در نتیجه کاربر می‌تواند با محو پس‌زمینه، سوژه را از آن جدا یا به‌ همان طریق اطمینان حاصل کند که فوکوس روی تمام قسمت‌های تصویر به یک اندازه باشد. سامسونگ از زمان عرضه‌ی گلکسی نوت ۸ در سال گذشته، چنین تنظیمی را در دوربین‌های گوشی‌هایش ارائه می‌دهد؛ بنابراین می‌توان گفت که اپل امسال در بخش دوربین جلو خود را به این شرکت رسانده است.

Smart HDR
Smart HDR
Smart HDR
Smart HDR
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات