پتنت جدید سامسونگ؛ نمایشگر دارای انحنای لبه به همراه دکمه فیزیکی

جمعه ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
پتنت جدید سامسونگ، خبر از معرفی گوشی هوشمندی با نمایشگر دارای انحنای لبه به همراه دکمه فیزیکی می‌دهد.
تبلیغات

انتظار می‌رود، گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس ۱۰ سامسونگ با طراحی کاملا بدون‌حاشیه و باریک‌تر شدن حاشیه‌ی بالایی و پایینی تا حدامکان، معرفی شوند. با این وجود، کره‌ای‌ها پتنت جدیدی ثبت کرده‌اند که نمایشگری دارای انحنا در لبه‌ها را به‌همراه برشی کوچک برای قرار گرفتن دکمه‌ی فیزیکی در لبه‌ی گوشی نشان می‌دهد.

سامسونگ این پتنت را با توجه به امکانات و ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند نسل بعدی خود طراحی و ثبت کرده است. در اصل کره‌ای درصدد ثبت پتنتی برآمده‌اند که نوعی آیند‌ه‌نگری در آن مشهود است. با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود بیشتر نمایشگرهای نسل بعدی گوشی‌های هوشمند دارای انحنا در لبه‌‌های گوشی باشند، استفاده از دکمه‌ی فیزیکی در لبه‌های نمایشگر، می‌تواند ایده‌ی جدیدی باشد که کاربردهای مختلفی نیز خواهد داشت.

Samsung با ثبت این پتنت، به‌جای استفاده از کلیدهای نرم‌افزاری روی نمایشگر، اقدام به استفاده از دکمه‌ی فیزیکی روی لبه‌های منحنی گوشی کرده است، تا اولین شرکت سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند باشد که چنین طراحی را به‌ نام خودش ثبت می‌کند. چنین طراحی به سامسونگ اجازه می‌دهد تا کلیه دکمه‌های سخت‌افزاری را که قبلا روی قاب قرار گرفته بودند، حفظ کند.

در اصل با پتنت جدید، کلید پاور و کلیدهای کم و زیاد کردن حجم صدا و همچنین دکمه‌ی اختصاصی بیکسبی حفظ خواهد شد؛ و در عین حال، کره‌ای‌ها می‌توانند گوشی هوشمندی را طراحی کاملا بدون حاشیه به بازار عرضه کنند.

پتنت سامسونگ

طبق معمول، هیچ تضمینی وجود ندارد که سامسونگ، پتنت ثبت‌شده‌ی خود را در گوشی‌های هوشمند نسل بعدی خود استفاده کند. با این حال استفاده از دکمه‌های فیزیکی در طراحی گوشی‌های هوشمند، طرفداران خودش را دارد، و می‌تواند برگ برنده‌ای برای سامسونگ به‌حساب بیاید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات