هواوی از اواخر ۲۰۱۷ تاکنون بیش از ۲۰ میلیون پرچمدار اندرویدی عرضه کرده است

شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت چینی هواوی روز گذشته در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۸ اعلام کرد که از اواخر ۲۰۱۷ تاکنون موفق به عرضه‌ی بیش از ۲۰ میلیون گوشی پرچمدار شده است.
تبلیغات

هواوی امسال نیز همانند سال گذشته معرفی میت ۲۰، پرچمدار بعدی خود را به بعد از نمایشگاه ایفا موکول کرد؛ در نتیجه در کنفرانس این شرکت در این نمایشگاه به‌جز پردازنده‌ی نسل جدید کرین، از هیچ محصول تازه‌ی دیگری رونمایی نشد. با این حال، هواوی روز جمعه در جریان کنفرانس خود در ایفا ۲۰۱۸، اعلام کرد که از اواخر ۲۰۱۷ تاکنون بیش از ۲۰ میلیون پرچمدار اندرویدی عرضه کرده است. براساس ارقام اعلامی از سوی این شرکت، عرضه‌ی سری میت ۱۰ که سال گذشته معرفی شد، در حال حاضر از مرز ۱۰ میلیون گذشته و سری پی ۲۰ که بعدا معرفی شد نیز تنها پس از گذشت ۵ ماه به موفقیت مشابهی دست پیدا کرده است. با این حال، هواوی به‌طور مشخص اعلام نکرد که چه میزان از این عرضه در اصل به‌دست مصرف‌کننده‌ی نهایی رسیده است.

ریچارد یو، مدیر اجرایی ارشد هواوی در کنفرانس این شرکت در ایفا ۲۰۱۸ پیش از آنکه دستاورد تازه‌ی این غول فناوری چینی را در عرضه‌ی ۲۰ میلیون گوشی هوشمند پرچمدار اعلام کند، از نسل جدید سیستم روی تراشه‌ی کرین ۹۸۰ رونمایی و تایید کرد که پرچمدار اندرویدی بعدی آن‌ها در میانه‌ی اکتبر معرفی خواهد شد. کرین ۹۸۰ که فعلا به‌عنوان قدرتمندترین تراشه‌ی موبایل دنیا شناخته می‌شود، در خانواده‌ی میت ۲۰ به‌کار خواهد رفت.

کرین ۹۸۰ همچنین نخستین پردازنده‌ی ۷ نانومتری دنیا محسوب می‌شود و به دواحد پردازش عصبی مجهز شده است که مخصوص محاسبات هوش مصنوعی روی دستگاه هستند. هرچند هواوی برای بیش از نیم‌دهه، یکی از بزرگترین سازندگان گوشی هوشمند دنیا بوده است؛ موفقیت اخیر این غول چینی بیش از همه مرهون دستگاه‌های پایین‌رده و میان‌رده‌‌اش است. این در حالی است که این شرکت اکنون توجه اصلی خود را به محصولات رده‌بالا نظیر سری‌های میت و پی معطوف کرده است.

Huawei با وجود به‌دست آوردن چنین موفقیتی همچنان با یک مانع اساسی، یعنی ناکامی در ورود به ایالات متحده، بزرگ‌ترین بازار پرچمدار دنیا روبه‌رو است. واشنگتن کماکان ادعا می‌کند که هواوی به‌دلیل روابط نزدیک با پکن، یک تهدید برای امنیت ملی به‌حساب می‌آید. این مسئله مانع از آن شده است که این شرکت بتواند به همکاری با اپراتورهای آمریکایی بپردازد و با رساندن گوشی‌هایش به‌دست میلیون‌ها نفر بیشتر، جای پای خود را در این کشور محکم کند. با این حال، سری میت ۲۰ به‌صورت آنلاک از طریق آمازون در آمریکا به فروش می‌رود.

هواوی با انتخاب لندن به‌عنوان محل معرفی پرچمدار بعدی‌اش، یک بار نشان داده که بلندپروازی‌های خارجی این غول فناوری اکنون بر اروپا متمرکز شده؛ جایی که این شرکت در زمینه‌ی فروش، تمام دیگر رقبا را به‌جز سامسونگ پشت‌سر گذاشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات