گلکسی نوت 10 پرچمدار اصلی سامسونگ در سال ۲۰۱۹ نخواهد بود

چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ اعلام کرد کاربران منتظر گلکسی نوت ۱۰ باشند؛ ولی این گوشی هوشمند پرچم‌دار اصلی سال ۲۰۱۹ نخواهد بود.
تبلیغات

پس از آزادی جی‌وای لی، رهبر شرکت سامسونگ الکترونیکس از زندان، شایعات جدیدی در مورد وی مطرح شد. یکی از هیجان‌انگیزترین شایعات در مورد تصمیمات جدید مدیریتی وی، احتمال ادغام خط تولید گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس و گلکسی نوت بود.

شهریور ۱۳۹۶، جی‌وای لی، مدیر سامسونگ به‌دلیل اختلاس و ارتشا به پنج سال زندان محکوم شد. البته چند ماه بعد، با حکم دادگاه تجدیدنظر آزاد شد. روش مدیریتی وی باعث شد، سامسونگ بازار فروش خوبی را تجربه نکند و اپل بتواند میانگین قیمت فروش رکورد را به‌نام خود ثبت کند. وی از زمان عرضه‌ی گلکسی اس ۸ تا زمان عرضه‌ی گلکسی اس ۹، استراتژی به‌روزرسانی محصولات ظاهرا تکراری را در پیش گرفت؛ و نتیجه‌ی این رویکرد، در گزارش مالی فصل دوم Samsung مشهود است. سامسونگ با عرضه‌ی محصولات تکراری، فروشی خوبی را برای خود به ثبت نرساند. 

پیش‌تر گفته شد که ظاهرا سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است. شاید یکی از دلایل این تصمیم، فروش کم محصولات سری نوت و سری اس و شباهت زیاد این محصولات به یکدیگر باشد. سامسونگ نگران است برای پرچمداران بعدی هم همین مسئله تکرار شود. در عین حال، باتوجه‌به گزارش‌های منتشر‌شده‌ی قبلی، انتظار می‌رود شاهد رونمایی از سه‌نسخه‌ی گلسی اس ۱۰ باشیم؛ که احتمالا یکی از آن‌ها نسخه‌ی پلاس است. با وجود تمام اخبار منتشر‌شده در مورد ادغام سری گلکسی اس و گلکسی نوت، دی‌جی کو مدیرعامل سامسونگ در کنفرانس سرمایه‌گذاران اعلام کرد که این شرکت قصد ندارد سری گلکسی نوت و گلکسی اس را ادغام کند و حداقل تا یک ‌سال آینده، هر خط تولید، محصولات خود را مثل قبل، به‌صورت جداگانه به بازار عرضه می‌کنند. این تصمیم مانع تولید و عرضه‌ی گوشی پرچم‌دار جدیدی گران‌تر از نوت ۱۰ نیز نخواهد شد. وی اشاره کرد، سامسونگ اولین گوشی 5G خود را در حدود ماه مارس (اسفندماه) معرفی می‌کند؛ که ممکن است گلکسی اس ۱۰ هم نباشد. ظاهرا سامسونگ در حال آماد‌ه‌سازی نهایی این گوشی هوشمند است.

samsung foldable phone

پیش از این گفته شده بود که سامسونگ سخت در تلاش است تا عنوان «اولین» شرکت سازنده‌ی گوشی انعطاف‌پذیر را از آن خود کند. دی‌جی کو، مدیرعامل سامسونگ تصریح کرد که سامسونگ واقعا دنبال چنین عنوانی نیست. پیش‌تر مطرح شده بود که هواوی قصد دارد گوشی با نمایشگر انعطاف پذیر را پیش از سامسونگ عرضه کند. دی‌جی کو در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفت که آنچه برای سامسونگ اهمیت دارد، کاربردی بودن محصول و طراحی و تولید یک گوشی انعطاف‌پذیر خوب و کاربرپسند است. البته نباید این نکته را فراموش کنیم که قطعا قیمت گوشی هوشمند انعطاف‌پذیر سامسونگ از قیمت گوشی‌های سری Galaxy Note و Galaxy S که سال آینده به بازار معرفی می‌شوند، بیشتر خواهد بود.

پیش‌تر گفته شده بود که قیمت گوشی انعطاف‌پذیر سامسونگ حدود ۲۰۰۰ دلار خواهد بود. بعدا صحبت از قیمت ۱۸۰۰ دلاری آن شد. چندی قبل معلوم شد که غیر از هواوی، شرکت‌های دیگری هم به عرصه‌ی تولید گوشی هوشمند انعطاف‌پذیر وارد شده‌اند. اوایل مردادماه سال جاری معلوم شد گه شیائومی و اوپو وارد عرصه‌ی رقابت تولید گوشی‌ انعطاف‌پذیر می‌شوند. باتوجه‌به قیمت گوشی‌ های شیائومی، احتمال دارد قیمت گوشی انعطاف‌پذیر سامسونگ نسبت به شیائومی و اوپو، دو برابر باشد. درنهایت انتظار می‌رود قیمت گوشی انعطاف‌پذیر سامسونگ بیش از ۱۵۰۰ دلار باشد. باید دید اولین گوشی 5G سامسونگ چه‌زمانی به بازار عرضه خواهد شد و آیا گلکسی اس ۱۰ خواهد بود یا گوشی هوشمند دیگری.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از مشخصات فنی قیمت موبایل از بخش دیتابیس محصولات زومیت استفاده کنید؛ کاربران در این بخش به انواع گوشی سامسونگ، گوشی اپل، گوشی هواوی،‌ گوشی نوکیا و دیگر برندها دسترسی خواهند داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات