آیفون 2018 اپل در رنگ‌های طلایی، خاکستری، سفید، آبی، قرمز و نارنجی عرضه می‌شود

پنج‌شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
مینگ‌چی کو در اظهار نظر جدید خود ادعا می‌کند که آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل با رنگ‌های طلایی، خاکستری، سفید، آبی، قرمز و نارنجی عرضه خواهند شد.
تبلیغات

گزارشی که امروز از سوی مینگ‌چی کو، تحلیلگر سرشناس اپل، منتشر شده، شامل جزئیات چند تغییر احتمالی، سیاست قیمت‌گذاری و برآورد میزان فروش آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل است. مینگ‌چی کو اظهار کرده است که آیفون ۶.۵ اینچی با صفحه نمایش OLED به احتمال زیاد با برچسب قیمت حدودی ۱۰۰۰ دلاری، هم‌قیمت آیفون ۱۰ فعلی خواهد بود و قابلیت پشتیبانی از دو سیم‌کارت را خواهد داشت. آیفون ۶.۱ اینچی مجهز به نمایشگر LCD با استایلی مشابه با آیفون ۱۰ و قیمتی در حدود ۷۰۰ دلار به فروش خواهد رسید. زومیت را همراهی کنید.

آیفون 10 ایکس / iphone x

شاید هیجان انگیزترین مورد در گزارش مینگ‌چی کو، رنگ‌بندی جدید و تعداد بالای آن باشد. آیفون ۶.۵ اینچ اپل در سه رنگ مشکی، سفید و طلایی جدید عرضه خواهد شد. به نظر می‌رسد ارزان قیمت‌ترین آیفون که مجهز به صفحه نمایش ۶.۱ اینچی LCD است، با رنگ‌های خاکستری، سفید، آبی، قرمز و نارنجی برای مشتریان قابل سفارش خواهد بود.

موارد یاد شده ۵ رنگ جدید بالقوه برای مدل مجهز به نمایشگر LCD است. وقتی مینگ‌چی کو اظهار می‌کند که رنگ‌های خاکستری و سفید جایگزین رنگ خاکستری فضایی و نقره‌ای خواهد شد، پس تغییر در نحوه‌ی پرداخت رنگ آیفون‌های ۲۰۱۸ بسیار محتمل است. تصویری که در ادامه‌ی مقاله مشاهده می‌کنید، نمونه‌ی شبیه‌سازی شده‌ی آیفون X با رنگ‌بندی جدید است. ذکر این نکته ضروری است که آیفون ۶.۱ اینچی با صفحه نمایش LCD فاقد سیستم دوربین دوگانه خواهد بود. با این حال طبق گزارش مینگ‌چی کو هنوز هم باید شاهد معرفی ۴ گزینه‌ی جدید در رنگ‌بندی آیفون ۲۰۱۸ باشیم.

آیفون 10 ایکس / iphone x

به نظر می‌رسد که رنگ طلایی هم به خط تولید مدل‌های رده بالای آیفون ۲۰۱۸ راه پیدا خواهد کرد. همان‌طور که مطلع هستید، این موضوع پیش از این در نمونه‌های اولیه و در دست توسعه‌ی آیفون ۱۰ که در FCC رویت شده بود، مطرح شده است. تصویر ذیل متعلق به همان کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) است.

آیفون 10 ایکس / iphone x

آیفون ۷۰۰ دلاری مجهز به صفحه نمایش ۶.۱ اینچی LCD که در طراحی بخش جلویی شباهت بسیاری به آیفون ۱۰ دارد، خط تولید بزرگ‌تری شامل رنگ آبی، قرمز و نارنجی خواهد داشت. این موضوع به دوران آیفون ۵ سی برمی‌گردد؛ زمانی که اپل برادر ارزان قیمت‌تر آیفون‌های خود را با شاسی‌های رنگارنگ به جهانیان معرفی کرد. قبل از گزارش امروز مینگ‌چی کو هم شنیده‌هایی در مورد گزینه‌های مختلف موجود در رنگ‌بندی آیفون ارزان قیمت به گوش رسیده بود اما این اولین بار است که شخصی معتبر در این باره گزارش می‌دهد.

مشابه با نسخه‌ی خاصی از گوشی هوشمند آیفون 8 اپل که در فصل بهار عرضه شد، هنوز مشخص نشده که منظور از رنگ قرمز همان رنگ (PRODUCT (RED مورد نظر اپل است. در گذشته سابقه نداشته که اپل مدل جدید آیفون خود را با رنگ قرمز عرضه کند. به طور معمول مدل‌های قرمز رنگ پس از گذشت چند ماه از معرفی محصول جدید به بازار عرضه می‌شود.

انتظار می‌رود که اپل از ۳ آیفون جدید در فصل پاییز پرده برداری کند. اولین آیفون، مدل ۵.۸ اینچی است که نمونه‌ی ارتقا یافته‌ی مدل کنونی آیفون ۱۰ است. مدل بعدی به صفحه نمایش ۶.۵ اینچی مجهز شده است که تحت عنوان آیفون ۱۰ پلاس شناخته می‌شود. آیفون سوم هم دارای نمایشگر ۶.۱ اینچ LCD با فناوری فیس آیدی (Face ID) است. قیمت ۷۰۰ دلاری آیفون با صفحه نمایش LCD موجب شده تا این گوشی هوشمند فاقد برخی از قابلیت‌های پیشرفته باشد. به احتمال قوی آیفون یاد شده بدون قاب استیل ضد زنگ، دوربین دوگانه و شاید فناوری لمس ۳ بعدی عرضه خواهد شد. با این حال آیفون ارزان قیمت عناصر اصلی طراحی آیفون ۱۰ را حفظ خواهد کرد. به نظر می‌رسد که آیفون ۶.۵ اینچ ۹۹۹ دلار قیمت‌گذاری شود. این موضوع به معنی احتمال ارزان‌تر شدن آیفون ۱۰ با نمایشگر ۵.۸ اینچی به میزان ۱۰۰ دلار در چند ماه آینده است.

آیفون 10 ایکس / iphone x

مینگ‌چی کو با در نظر گرفتن قیمت‌های رقابتی و رنگ‌بندی جذاب و جدید آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل، پیش‌بینی خود را از میزان فروش آیفون‌ها افزایش داده است. او انتظار دارد که آیفون مجهز به صفحه نمایش LCD حدود ۵۵ درصد از فروش مدل‌های جدید آیفون‌ها را در زمان عرضه به خود اختصاص دهد. مینگ‌چی کو حتی سهم فروش بیش‌تری را برای سال ۲۰۱۹ میلادی در نظر گرفته است. بنابراین مینگ‌چی کو انتظار دارد که میزان تقاضا برای دو آیفون پیشرفته‌تر ۵.۸ اینچ و ۶.۵ اینچ مجهز به نمایشگر OLED در زمان عرضه‌ی اولیه بیش از پیش باشد. اما طبق نظر مینگ‌چی کو بازار عمومی همچنان در دستان آیفون ۷۰۰ دلاری خواهد بود که از صفحه نمایش ۶.۱ اینچ LCD بهره می‌برد.

مینگ‌چی کو معتقد است که اپل رشد قابل توجهی را در میزان فروش مدل‌های جدید گوشی آیفون نسبت به دوره‌ی زمانی مشابه سال قبل تجربه خواهد کرد. به پیش‌بینی او اپل موفق به فروش ۷۰ میلیون واحد از مدل‌های جدید آیفون خود در سه ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۸ خواهد شد. مینگ‌چی کو به دلیل گزارش‌ها و پی‌گیری دقیق خود درباره‌ی اپل، محبوبیت و شهرت بسیار خوبی در مجموعه‌ی KGI Securities کسب کرد؛ اما بعدها مجموعه‌ی یاد شده را به مقصد TF International Securities ترک کرد. اظهار نظر امروز مینگ‌چی کو هم مربوط به دومین گزارش او در موسسه‌ی یاد شده است.

آیفون 10 ایکس / iphone x

رنگ‌بندی جدید و احتمالی آیفون ۲۰۱۸ اپل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا اپل می‌توان با ارائه‌ی رنگ‌های جذابی همچون نارنجی براق، کاربران را شگفت‌زده کند؟ رنگ مورد علاقه‌ی شما برای آیفون ۲۰۱۸ کدام است؟ لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه وب‌سایت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات