ال جی با طراحی ماژولار جی 5 امکان تعویض باتری و طراحی باریک گوشی را به ارمغان آورده است

چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی دعوتنامه‌ی مراسم خود در کنگره‌ی موبایل بارسلون را برای دوم اسفند ماه ارسال کرده و به نظر می‌رسد این کمپانی دراین مراسم نسل جدید پرچمدار خود یا همان جی ۵ را معرفی خواهد کرد. حال شنیده‌ها حکایت از این دارد جی ۵ از طراحی ماژولار بهره می‌برد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

براساس آخرین گزارش‌های منتشر شده که برگرفته از اطلاعات منابع موجود در کره‌ی جنوبی است، ال‌جی از طراحی ماژولار در جی ۵ بهره برده است. البته باید به این نکته اشاره کرد که طراحی ماژولار جی ۵ همچون آنچه که گوگل در پروژه‌ی Ara از آن بهره می‌برد، نیست و نمی‌توان ماژول‌های سخت‌افزاری مورد استفاده در گوشی را با نمونه‌های قوی‌تر تعویض کرد. ال‌جی بهره‌گیری از طراحی ماژولار را به دلیل برخورداری از یک طراحی باریک مورد استفاده قرار داده است. در واقع ال‌جی با استفاده از این روش علاوه بر اینکه امکان خارج کردن باتری را در اختیار کاربران قرار داده، گوشی هوشمند خود را بصورت باریک‌تری طراحی کرده است.

قابلیت تعویض باتری را باید یکی از ویژگی‌های محصولات ال‌جی خواند که به نظر می‌‌رسد این کمپانی تمایلی به حذف آن از گوشی‌های هوشمند خود ندارد؛ چراکه خریداران و دوستداران محصولات ال‌جی از آن استقبال می‌کنند. امکان تعویض باتری این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا با بهره‌گیری از آن بتوانند ساعات استفاده از گوشی را با تعویض باتری افزایش دهند. با استفاده از طراحی جدیدی که ال‌جی برای جی ۵ در نظر گرفته، می‌توان گوشی هوشمند را با وجود امکان تعویض باتری، بیش از پیش باریک‌تر کرد. طراحی جدید ال‌جی بر پایه‌ی جدا شدن پخش پایین گوشی قرار گرفته است؛ بطوریکه قسمت زیری گوشی از آن جدا شده و می‌توان باتری را از آن خارج و باتری دیگری را جایگزین آن کرد.

این طراحی چالش‌های خاص خود را نیز دارد؛ چراکه شماری از ماژول‌ها نظیر بلندگو، میکروفون و درگاه USB که در پایین گوشی قرار می‌گیرند، نیازمند استفاده از درگاه‌های قابل جدا شدن در محلی هستند که از قسمت پایین گوشی جدا می‌شود. براساس اطلاعات ارائه شده توسط منابعی که جی ۵ را از نزدیک دیده‌اند، ال‌جی محل کلید پاور و تغییر حجم صدا را نیز از پشت گوشی به طرفین انتقال داده است تا با این کار نیز به کاهش ضخامت گوشی کمک کند.

با احتساب تغییرات اعمال شده می‌توان چنین نتیجه گرفت که در پشت جی ۵ فقط شاهد قرار گرفتن سنسور اثر انگشت و دوربین خواهیم بود. از جمله‌ی مشخصات فنی پیشنهادی برای این گوشی هوشمند، باید به صفحه‌ی نمایش ۵.۳ اینچی با رزولوشن QHD و همچنین نمایشگر دوم همچون وی ۱۰ اشاره کرد. شنیده‌ها حکایت از این دارد که ال‌جی از اسنپدراگون ۸۲۰ و دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در پشت که متشکل از دو ماژول است، بهره خواهد برد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات