تصاویر منتسب به آیفون ۶.۱ اینچی با بریدگی نمایشگر و تنها یک دوربین منتشر شد

شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تصاویر رندر جدید آیفون ۶.۱ اینچی اپل، نشان می‌دهند که احتمالا با یک گوشی «اقتصادی» روبه‌رو هستیم.
تبلیغات

 بر اساس شایعات، اپل در نظر دارد در ماه سپتامبر از سه آیفون مختلف رونمایی کند؛ نسخه‌ا‌ی با نمایشگر ۵.۸ اینچی، نسخه‌ای بزرگ‌تر با نمایشگر ۶.۵ اینچی و نسخه‌ای با نمایشگر ۶.۱ اینچی که بین دو نمونه‌ی دیگر قرار می‌گیرد. در ابتدا تصور می‌شد که در ساخت نمایشگر این سه گوشی از پنل اولد استفاده خواهد شد؛ اما شایعات اخیر به این مسئله اشاره دارند که اهالی کوپرتینو برای نسخه‌ی ۶.۱ اینچی از پنل IPS LCD استفاده خواهند کرد.

در عین حال، تصاویر رندری که به‌تازگی منتشر شده‌اند، به‌خوبی نشان می‌دهند که آیفون ۶.۱ اینچی اپل، از نظر طراحی تفاوت چندانی با آیفون ۱۰ نخواهد داشت. بر اساس تصاویر منتشرشده، در گوشی جدید شاهد بریدگی بزرگی در قسمت فوقانی نمایشگر هستیم و در طرفین و قسمت پایین نمایشگر، تقریبا هیچ حاشیه‌ای وجود ندارد. به نظر می‌رسد آیفون ۶.۱ اینچی اپل از همان نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹ استفاده خواهد کرد. قاب آلومینیومی اطراف گوشی و پوشش شیشه‌ای قاب پشتی، دیگر ویژگی‌هایی هستند که این گوشی جدید از آیفون ۱۰ به ارث خواهد برد.

آیفون ۶.۱ اینچی / 6.1 inch iPhone

اما مورد دیگری که در این تصاویر نظر شما را به خود جلب خواهد کرد، استفاده از دوربین تکی در قسمت پشت این گوشی است؛ نبود دوربین دوگانه و استفاده از پنل IPS LCD می‌تواند نشانگر این مسئله باشد که با یک گوشی «اقتصادی» روبه‌رو هستیم.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده توسط وب‌سایت کره‌ای The Bell، آیفون ۶.۱ اینچی احتمالا با تأخیر دوماهه راهی بازار خواهد شد. دلیل این مسئله مشکلات فنی و آماده نبودن این محصول جهت تولید انبوه است. در عین حال، مدل ۵.۸ اینچی که قرار است جایگزین آیفون ۱۰ شود و مدل ۶.۵ اینچی که احتمالا آیفون ۱۰ پلاس نام خواهد گرفت، بدون تأخیر وارد خط تولید خواهند شد.

آیفون ۶.۱ اینچی / 6.1 inch iPhone

اپل تولید به موقع آیفون‌های ۵.۸ و ۶.۵ اینچی را مدیون استفاده از پنل‌ OLED است. در مقابل، ال‌جی و ژاپن دیسپلی که تولید پنل‌ IPS LCD آیفون ۶.۱ اینچی را بر عهده دارند نمی‌توانند پاسخ‌گوی تقاضای اپل برای این پنل‌ باشند. نشت نور پس‌زمینه‌ی نمایشگر LCD از بریدگی قسمت فوقانی گوشی، مشکل دیگری است که این دو تولیدکننده با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. با توجه به این‌که بروز چنین مشکلاتی موجب به تأخیر افتادن تولید آیفون ۶.۱ اینچی شده‌ است، احتمالا این محصول در ماه نوامبر به بازار می‌آید.

در ویدئوی کوتاه زیر می‌توانید رندرهای منتشرشده را از زوایای مختلف مشاهده کنید.

تماشا در یوتیوب

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات