نوکیا زمستان امسال میانرده جدیدی با پردازنده اسنپدراگون 710 معرفی می‌کند

سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس جدیدترین خبرهای غیر رسمی، اچ‌ام‌دی گلوبال قصد دارد تا پایان سال جاری از یک گوشی میان‌رده‌ی مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۱۰ با اسم رمز فونیکس رونمایی کند.
تبلیغات

اچ‌ام‌دی گلوبال در سال جاری میلادی طیف وسیعی از گوشی‌های هوشمند را روانه‌ی بازار کرد؛ اما بر اساس توییت جدید رولاند کوانت، فاش‌کننده‌ی مطرح دنیای فناوری، این شرکت فنلادی هنوز کار خود را به پایان نرسانده است، ظاهرا اچ‌ام‌دی قصد دارد تا پایان امسال دست‌ کم یک گوشی دیگر با مشخصات پیشرفته‌تر معرفی کند.

کوانت به‌طور مشخص ادعا می‌کند که HMD اکنون مشغول کار روی یک گوشی هوشمند با اسم رمز «فونیکس» و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۱۰، جدیدترین تراشه‌ی کوالکام است؛ پردازنده‌ای که شیائومی نیز اخیرا آن را  در می ۸ اس‌ای به کار گرفت. به‌جز پردازنده، هنوز مشخص نیست نوکیا قصد دارد این گوشی را با چه مشخصاتی ارائه‌ کند ؛ اما ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت ظرفیت ذخیره‌سازی داخلی از ویژگی‌های اصلی احتمالی آن خواهد بود. گوشی جدید نوکیا احتمالا از یک ساختار دوگانه‌ی دوربین به همراه دو لنز از برند زایس بهره خواهد گرفت. در رابطه با طراحی دستگاه، نوکیا احتمالا از بدنه‌ای شیشه‌ای لوکس‌تر و نمایشگر کشیده‌ی ۱۸:۹ استفاده خواهد کرد.

Nokia Phoenix

در حال حاضر به نظر می‌رسد که دستگاه جدید نوکیا برای عرضه در پاییز یا زمستان ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده است، این مسئله می‌تواند بدین معنی باشد که فونیکس در نهایت به‌صورت مستقیم با پیکسل میان‌رده‌ی گوگل با اسم رمز «بونیتو» و پردازنده‌ی اسپندراگون ۷۱۰ رقابت خواهد کرد. رولاند کوانت در توییت دیگری اشاره کرده است که گوگل قصد رونمایی از این گوشی در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۱۹ دارد. با توجه به اینکه هنوز چند ماهی تا شروع پاییز باقی مانده است، می‌توان در انتظار اخبار بیشتری از آخرین گوشی نوکیا بود؛ با این حال کسانی که خواهان خرید گوشی‌ مقرون‌به‌صرفه‌تر از برند نوکیا هستند، می‌توانند گوشی‌های تازه عرضه‌شده‌ی نوکیا ۲.۱، ۳.۱ و ۵.۱ را در نظر داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات