شیائومی MIUI 10 را با طراحی جدید و بهره گیری از هوش مصنوعی معرفی کرد

پنج‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی ساعاتی پیش و در جریان مراسم رونمایی از محصولات جدید خود از جدیدترین نسخه‌ی پوسته‌ی اختصاصی خود یعنی MIUI نیز رونمایی کرد.
تبلیغات

شیائومی از جدیدترین نسخه‌ی پوسته‌ی مبتنی بر اندروید خود موسوم به MIUI رونمایی کرد. شرکت چینی در نسخه‌ی دهم از این پوسته قسمت‌هایی مانند نمایش برنامه‌های اخیر را به منظور افزایش کارایی بازطراحی کرده و قابلیت‌ها و بهبودهای جدیدی را به این پوسته افزوده است.

نمایش برنامه‌های اخیر یا ریسنتس ویو را می‌توان جذاب‌ترین تحول MIUI 10 در مقایسه با MIUI 9 قلمداد کرد. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، طراحی حالت نمایش برنامه‌های اخیر در می‌یوآی ۱۰ شبیه به هیچ‌یک از رام‌های اندروید موجود نیست. شیائومی به جای استفاده از حالت‌های عمودی و افقی مرسوم، دو ردیف عمودی را برای قرارگیری پنجره‌ی برنامه‌های باز در نظر گرفته و معتقد است با این طراحی بیشترین استفاده از فضای موجود در صفحه‌نمایش صورت می‌گیرد؛ ضمن این که استفاده از ژست‌های حرکتی باعث می‌شود نیازی به دکمه‌های ناوبری نباشد و بتوانید از حداکثر فضا استفاده کنید. برای حذف یا بستن برنامه‌ها در این طراحی کافی است مانند اندروید خام، کارت‌ها را به اطراف سوایپ کنید. طبیعتا نگه داشتن انگشت روی هر کارت گزینه‌های بیشتری را به نمایش در خواهد آورد.

MIUI 10
MIUI 10
MIUI 10
MIUI 10

ظاهرا MIUI 10 گوشی‌های شیائومی با دوربین دوگانه را در ثبت تصاویر پورتره‌ی بهتر نیز یاری خواهد کرد. افکت بوکه در MIUI 10 به استناد تصاویر نمونه‌ای که شیائومی نمایش داد بهبود قابل‌توجهی داشته است.

از نقطه‌نظر طراحی، در مجموع می‌توان گفت طراحی کلی MIUI 10 کمی بیشتر از گذشته با اندروید خالص نزدیک شده است. هرچند آیکون‌های رابط کاربری دایره‌ای شکل شده و انیمیشن‌های حرکت بین صفحات نیز تغییراتی داشته‌اند.

در خصوص عملکرد، شیائومی می‌گوید می‌یوآی ۱۰ از هوش مصنوعی برای بررسی نحوه‌ی استفاده‌ی شما از گوشی استفاده می‌کند و حرکت بعدی شما را حدس می‌زند. از این رو، سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها در می‌یوآی ۱۰ افزایش یافته است. طبق اعلام شیائومی، جدا از می ۸ که امروز معرفی شد، اولین سری دستگاه‌هایی که از MIUI 10 بهره‌مند خواهند شد گوشی‌های ردمی S2، ردمی نوت ۵، می نوت ۲، می ۵، می ۶، می 6X، می میکس، می میکس ۲ و می میکس 2S خواهد بود که در ماه آتی نسخه‌ی بتا را دریافت خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات