کسب امتیاز ۹۹ توسط شیائومی می 8 در آزمایش DxOMark

پنج‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
مطالعه 3 دقیقه
پس از رونمایی رسمی شیائومی می ۸، وب‌سایت DxOMark اعلام کرد که این گوشی هوشمند موفق شده است در آزمایش‌های انجام‌شده امتیاز ۹۹ را کسب کند.
تبلیغات

شیائومی با رونمایی از Xiaomi Mi 8 به جمع تولیدکنندگانی پیوست که در طراحی محصولات خود از آیفون ۱۰ الهام گرفته‌اند. لحظاتی پیش طی رویداد سالانه‌ی خود شهر شن‌ژن، پرچم‌دار جدید خود را برای رقابت با محصولاتی همچون آیفون ۱۰، گلکسی اس ۹ پلاس و وان‌پلاس ۶ معرفی کرد. این گوشی هوشمند از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ استفاده می‌کند و با همان دوربین شیائومی می میکس 2S که در ابتدای سال شاهد بودیم، وارد بازار خواهد شد. دوربین اصلی دستگاه، از دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. یکی از این سنسورها به‌صورت واید در اندازه ۱/۲.۵۵ اینچی با دیافراگم f/1.8 و دیگری لنز تله فوتو با دیافراگم f/2.4 است. دوربین شیائومی می ۸ از فناوری‌های تشخیص فاز و لرزش‌گیر نوری ۴ محوره بر روی لنز واید به همراه فلاش LED در جهت بهبود تصویر برداری کمک گرفته است.

ویژگی‌های کلیدی دوربین شیائومی می ۸ به ترتیب شامل موارد زیر است:

  • دوربین دوگانه در پشت دستگاه متشکل از لنز واید و لنز تله‌فوتو
  • استفاده از لرزشگیر نوری (OIS) در دوربین اصلی
  • سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز
  • تراشه اسنپدراگون ۸۴۵
شیائومی می 8 / Xiaomi Mi 8

مهندسان DxOMark برای اندازه‌گیری و سنجش دوربین گوشی‌های هوشمند بیش از ۱۵۰۰ تصویر و ۲ ساعت فیلم‌برداری در شرایط مختلف اعم از داخل محیط سربسته و خارج از محیط انجام می‌دهند. در هر حالت از تنظیمات پیش‌فرض دوربین بهره گرفته و مشخصات دقیق هر آزمایش‌ به صورت جداگانه در منبع قرار می‌گیرد. به‌صورت کلی شیائومی می ۸ توانسته به امتیاز ۹۹ دست پیدا کند. همان‌طور که اشاره کردیم ماژول اصلی دوربین روی این دستگاه همان ماژول دوربین روی می میکس 2S است اما به نظر می‌رسد توانسته از نظر نرم‌افزاری امتیاز بیشتری نسبت به برادر خود با امتیاز ۹۷ برسد.

شیائومی می ۸ از نظر عکاسی با کسب امتیاز ۱۰۵ بسیار قدرتمند ظاهر شده است و در پارامترهایی از جمله تفکیک رنگ در اغلب شرایط تصویربرداری عملکرد بسیار قابل قبولی از خود به‌جا گذاشت. تصاویر ثبت‌شده با این دوربین از شرایط نوری مناسب، بالانس رنگ سفید و به‌صورت کلی دقت رنگ بالایی برخوردار است. اگر بخواهید با شیائومی می ۸ تصاویر بوکه ثبت کنید، پس‌زمینه سوژه به‌صورت یکدست محو خواهد شد که تأثیر بسزایی روی کیفیت تصاویر دارد. این دوربین در قسمت‌هایی هم نیاز به تقویت بیشتری دارد که امیدواریم در نسل‌های بعدی بهبود پیدا کند.

در زمینهٔ فیلم‌برداری، این دستگاه نمره ۸۸ را کسب کرده که به نسبت رقبا، امتیاز بالایی نیست، اما عملکرد خوبی از خود دارد. مواردی همچون فوکوس نرم، اکسپوژر مناسب در محیط‌های روباز و سربسته در کنار ثبت رنگ‌های نزدیک به واقعیت از موارد حائز اهمیت در این دوربین به شمار می‌آید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات