گلکسی اس 9 مینی با تراشه اسنپدراگون 660 و ۴ گیگابایت رم رؤیت شد

چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گلکسی اس ۹ مینی سامسونگ با شماره مدل SM-G8750، چهار گیگابایت رم و تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ در آزمون گیک‌بنچ رؤیت شد.
تبلیغات

برخی از شرکت‌های مطرح، نسخه ارزان‌قیمت گوشی‌های پرچم‌دار خود را عرضه می‌کنند؛ هواوی نسخه میان‌رده گوشی‌های پرچم‌دار سری پی و میت را با پسوند لایت ارائه می‌دهد و سونی نسخه کامپکت گوشی‌های رده‌بالای سری اکسپریا را معرفی می‌کند که قیمت کم‌تری دارند. اما آخرین گوشی هوشمندی که سامسونگ با پسوند «مینی» عرضه کرده، گلکسی اس ۵ مینی است که در سال ۲۰۱۴ وارد بازار شد و پس از آن، تنها گمانه‌زنی‌هایی در مورد نسخه مینی پرچم‌داران سری گلکسی اس وجود داشت که هیچ‌گاه به واقعیت مبدل نشد. 

 در صورتی‌که اطلاعات‌ به‌دست‌آمده از آزمون گیک‌بنچ صحت داشته باشد، سامسونگ نسخه مینی پرچم‌دار گلکسی اس ۹ را با شماره مدل SM-G8750 ارائه می‌دهد و تصمیم دارد این گوشی را با تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام به بازار عرضه کند؛ این پردازنده به هشت هسته پردازشی مجهز شده است و واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۵۱۲، رندر محتوای گرافیکی را بر عهده دارد.

زمانی‌ ۴ گیگابایت رم تنها به گوشی‌های پرچم‌دار اختصاص داشت و مدل‌های میان‌رده با حافظه رم کم‌تری عرضه می‌شدند؛ اما این روند دیگر در میان سازندگان مرسوم نیست و حتی برخی از شرکت‎های مطرح نظیر وان‌پلاس و شیائومی، گوشی‌های خود را با ۸ گیگابایت رم عرضه کرده‌اند. به همین جهت، قابل درک است که گلکسی اس ۹ مینی به ۴ گیگابایت رم مجهز شده باشد. 

گلکسی اس 9 مینی

براساس گمانه‌زنی‌ها، گوشی میان‌رده جدید سامسونگ از سیستم‌عامل اندروید اوریو بهره می‌گیرد که انتظار داریم با رابط کاربری این شرکت شخصی‌سازی شده باشد. در حال‌ حاضر، جزئیات بیشتری از گوشی Galaxy S9 Mini ارائه نشده است؛ اما اگر آخرین گوشی مینی سامسونگ را ملاک قرار دهیم که سه ماه پس از عرضه گلکسی اس ۵ معرفی شد؛ انتظار داریم نسخه میان‌رده گلکسی اس ۹ در ماه ژوئن یا جولای به بازار عرضه شود. البته این گمانه‌زنی‌ تنها در حالتی درست است که محصول رؤیت‌شده گلکسی اس ۹ مینی باشد و با نام دیگری معرفی نشود.

باتوجه‌به روندی که دیگر سازندگان برای عرضه گوشی‌ هوشمند مینی دنبال می‌کنند؛ انتظار داریم نسخه میان‌رده پرچم‌دار ۲۰۱۸ سامسونگ نمایشگر ۵ اینچی داشته باشد و شاید مانند گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس از طراحی بدون حاشیه برخوردار شود؛ حتی میان‌رده‌های اخیر سری گلکسی ای نیز طراحی بدون حاشیه دارند. به همین جهت،بعید نیست گلکسی اس ۹ مینی با نمایشگری کشیده و نسبت ابعاد ۱۸.۵ به ۹ عرضه شود.

از آنجایی‌که پرچم‌دار گلکسی اس ۹ سامسونگ به باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است، نسخه مینی احتمالاً باتری با ظرفیت کم‌تر خواهد داشت؛ ممکن است ظرفیت باتری این مدل، ۲۵۰۰ تا ۲۷۵۰ میلی‌آمپر ساعت باشد. 

البته پیش از آنکه از خرید پرچم‌داران ۲۰۱۸ سامسونگ یا گلکسی ای ۸ و گلکسی ای ۸ پلاس منصرف شوید؛ توصیه می‌کنیم به این موضوع توجه داشته باشید که رؤیت‌ شدن گوشی جدید سامسونگ با شماره مدل SM-G8750، لزوماً به معنای عرضه نسخه مینی گلکسی اس ۹ نیست و شاید گوشی دیگری توسط این شرکت کُره‌ای توسعه می‌یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات