گوگل در حال آزمایش تغییراتی در رابط کاربری لانچر پیکسل است

یک‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا گوگل برای بازطراحی لانچر پیکسل در سال ۲۰۱۸، در حال آزمایش تغییراتی در رابط کاربری آن است.
تبلیغات

گوگل همواره برخی از کد‌های در دست توسعه‌ی خود را به‌صورت پنهانی در نرم‌افزارهای خود پیاده کرده است، چنین سرنخ‌های کوچکی از برنامه‌های آتی و در دست توسعه‌ی گوگل، علاوه‌بر آنکه در خصوص تغییرات ظاهر و قابلیت‌های جدید نرم‌افزارهای این شرکت، اطلاعاتی هرچند جزئی در اختیار ما قرار می‌دهد، باعث خوشحالی هر توسعه‌دهنده‌ی مشتاق دیگری نیز می‌شود.

حال، یکی از کاربران وب‌سایت XDA، موفق به شناسایی چند تغییر UI در آخرین APK لانچر رسمی پیکسل شده است، این تغییرات در عین جزئی بودن، قابل مشاهده هستند و در حال حاضر نوار جست‌وجوی گوگل را تحت تأثیر قرار داده‌اند. بزرگترین تغییر قابل مشاهده، جدا شدن آیکن جست‌وجوی صوتی از نوار جست‌وجو است. پارامترهای توسعه‌دهنده‌ی مرتبط با ظاهر جدید نیز نام‌های گویایی دارند که در کادر زیر می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.

pixel_2018_qsb_use_two_bubblespixel_2018_qsb_mic_stroke_width_dppixel_2018_qsb_mic_opacity

بنابراین احتمالا گوگل در حال برنامه‌ریزی برای طراحی مجدد لانچر پیکسل در سال ۲۰۱۸ است. منبع ابتدایی یافته‌های اخیر، نشان از آمدن چندباره‌ی نام گوگل پیکسل ۳ دارند. در حالی که نمی‌توان احتمال عرضه‌ی گوگل پیکسل جدیدی را در آینده رد کرد؛ اما باید تا زمان انتشار شواهد بیشتر در این خصوص، کمی با تردید به این مسأله نگاه کنیم.

اما آنچه بیش از هرچیز دیگری محتمل به‌نظر می‌رسد؛ ایجاد تغییراتی در زبان طراحی نسبتا قدیمی متریال گوگل است، شاید تغییرات ایجاد‌شده در رابط کاربری لانچر پیکسل، قطعه‌ای کوچک از پازل باشد. تنها یک ماه تا زمان برگزاری Google I/O 2018 فاصله داریم؛ اما تا آن زمان چنانچه تغییرات کوچک لانچر پیکسل و مسیری که زبان طراحی گوگل در حال طی کردن آن است، برای شما جذاب به‌نظر می‌رسد، می‌توانید این تغییرات را در اپلیکیشن بدون نیاز به روت Pixel Launcher تجربه کنید. توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن وعده داده‌اند که به‌زودی تغییر در نوار جست‌وجو را به آن اضافه کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات