گودیکس حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر عرضه می‌کند

جمعه ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گودیکس که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی حسگر اثر انگشت محسوب می‌شود، به‌صورت رسمی حسگر یکپارچه با نمایشگر عرضه می‌کند.
تبلیغات

شرکت Goodix در ماه جاری از حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر رونمایی کرد که از نمایشگر قابل انعطاف امولد نیز پشتیبانی می‌کند. طبق اعلام گودیکس، این حسگر که در حال حاضر به‌صورت اختصاصی در گوشی‌های ویوو ایکس ۲۱ یو‌دی و هواوی و هواوی میت آراس پورشه دیزاین به کار رفته است، عملکرد بهتری در مقایسه با حسگرهای خازنی قدیمی دارد.

گودیکس این محصول خود را «حسگر اثر انگشت زیرصفحه‌ای اپتیکال» نام‌گذاری کرده است که نشان می‌دهد این محصول اولین مدل از سنسورهای زیرصفحه‌ای گودیکس است؛ از این‌رو شرکت سازنده نام خاصی برای آن در نظر گرفته است و صرفا از آن با عنوان حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌ای یاد می‌کند.

حسگر مورد بحث با فاصله‌ی ۱.۶ میلی‌متر از سطح نمایشگر در زیر آن قرار می‌گیرد و اثر انگشت‌ قرارگرفته روی نمایشگر را تشخیص می‌دهد. گودیکس از رزولوشن سخنی به میان نیاورد؛ اما ادعا کرد که امکان پذیرش اشتباه اثر انگشت توسط این حسگر ۰.۰۰۲ درصد و امکان رد اشتباه آن ۲ درصد است. با این حساب می‌توان به این نتیجه رسید که حسگر جدید از رزولوشن خوبی برخوردار است. گودیکس صفت اپتیکال را به این دلیل به حسگر خود داده است که در شرایط تابش نور مستقیم آفتاب و خشک یا خیس بودن انگشت نیز به‌خوبی و سریع‌تر از حسگرهای قدیمی کار می‌کند.

حسگر یکپارچه با نمایشگر

گوشی‌های هوشمند جدید که دارای نسبت تصویر ۱۸ به ۹ یا حتی ۲۰ به ۹ هستند از حسگر اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش‌ اولد استفاده می‌کنند. اواخر سال گذشته، سینپتیکس حسگر اثر انگشت زیرصفحه‌ای خود را معرفی و اوایل سال جاری آن را تجاری‌سازی کرد؛ اما در این بین، گودیکس با توجه به جایگاهی که بین تولیدکنندگان حسگر اثر انگشت دارد، نتوانست به رویه‌ی جدید شرکت‌ها در استفاده از این نوع حسگر بی‌اعتنا باشد و حسگر زیرصفحه‌ای خود را در ماه جاری عرضه خواهد کرد. با توجه به اینکه شرکت‌های زیادی با گودیکس کار می‌کنند، می‌توان انتظار داشت تعداد زیادی از آن‌ها برای محصولات برتر خود از نمایشگر اولد و حسگر یکپارچه با نمایشگر گودیکس استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات